De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 25 liter bus auto shampoo is leeg. Ik kreeg die destijds (heel lang geleden) via het bedrijf van mijn schoonvader, maar die maken ze niet meer. Iemand aanraders voor een nieuwe bus? Ik gebruik dit voor zowel de auto's als de mountianbikes.

Er is zoveel keus, maar wat is goeie?
 
Mijn 25 liter bus auto shampoo is leeg. Ik kreeg die destijds (heel lang geleden) via het bedrijf van mijn schoonvader, maar die maken ze niet meer. Iemand aanraders voor een nieuwe bus? Ik gebruik dit voor zowel de auto's als de mountianbikes.

Er is zoveel keus, maar wat is goeie?

Ik vind optimum no rinse wel goed en is gemakkelijk te gebruiken.
 
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe wagen.
We hebben al met enkele wagens gereden en zitten nu in de fase van het kiezen van opties.
Er zijn er enkele waarvan we weten of we ze willen of niet maar bij sommige twijfel ik nog.
Zo zitten we bij Skoda te kijken naar de sportline versie van de Karoq.
Daar kan je als optie "Pack Progressive Steering met DCC, Driving Mode Select en Full LED- koplampen"
Drivingmodes + DCC (Dynamich Chasis Control), is dat de moeite?
 
Drivingmodes + DCC (Dynamich Chasis Control), is dat de moeite?
Ik heb dat (standaard), en zou dat nooit als optie kiezen. Misschien op een Lotus afhankelijk van of ge op een gezapige citytrip zijt of op een circuit, maar nooit op een daily driver (behoudens uitzonderlijke gevallen). Wel als ik geld of budget te veel heb, of als het toevallig op een stockwagen zit. 't Is te zeggen: mooi dat dat op een auto zit, maar ik zou daar zelf in de meeste gevallen geen extra geld aan spenderen.
 
True, ik ben er zeker van dat die afgeragd zal zijn maar ik vraag me af in hoeverre dat echt kwaad kan. Als ge bvb ene overkoopt die al dienst gedaan heeft in den bouw, dan zal die ook al goed afgezien hebben. Ik neem aan dat die van de post tenminste niet overladen zullen geweest zijn :p
Het probleem staat er letterlijk vanachter op: "opgepast! stopt regelmatig". Die koppeling is zo vort als iets.
 
Mijn 25 liter bus auto shampoo is leeg. Ik kreeg die destijds (heel lang geleden) via het bedrijf van mijn schoonvader, maar die maken ze niet meer. Iemand aanraders voor een nieuwe bus? Ik gebruik dit voor zowel de auto's als de mountianbikes.

Er is zoveel keus, maar wat is goeie?
Voor de fietsen gebruik ik goedkope allesreiniger, meestel everyday aan 90 cent voor 2 liter en ze ruiken dan nog citroenfris. Moest ik mijne auto afwassen zou ik dat ook gebruiken daarvoor :p
 
Mijn 25 liter bus auto shampoo is leeg. Ik kreeg die destijds (heel lang geleden) via het bedrijf van mijn schoonvader, maar die maken ze niet meer. Iemand aanraders voor een nieuwe bus? Ik gebruik dit voor zowel de auto's als de mountianbikes.

Er is zoveel keus, maar wat is goeie?
Ik gebruikte die paarse shampoo van Meguiars vaak. Sinds ik een hogedruk reiniger heb gekocht gebruik ik vaak ODK Snowfoam (ruikt naar munt) of als de wagen echt vuil ziet dan gebruik ik IronX Shampoo, beide kunnen in de lans en/of emmer.

Nanolex, Gyeon, Dodo Juice hebben ook goede shampoo.
 
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe wagen.
We hebben al met enkele wagens gereden en zitten nu in de fase van het kiezen van opties.
Er zijn er enkele waarvan we weten of we ze willen of niet maar bij sommige twijfel ik nog.
Zo zitten we bij Skoda te kijken naar de sportline versie van de Karoq.
Daar kan je als optie "Pack Progressive Steering met DCC, Driving Mode Select en Full LED- koplampen"
Drivingmodes + DCC (Dynamich Chasis Control), is dat de moeite?
Full led vind ik persoonlijk wel de moeite, driving modes is iets wat je niet gaat gebruiken. DCC is ook niet al te nuttig vind ik persoonlijk, hoe er met DCC ook rekening mee dat wanneer je je dempers moet vervangen (buiten garantie) die een serieus pak meer kosten dan een gewone simpele demper.
 
Mijn 25 liter bus auto shampoo is leeg. Ik kreeg die destijds (heel lang geleden) via het bedrijf van mijn schoonvader, maar die maken ze niet meer. Iemand aanraders voor een nieuwe bus? Ik gebruik dit voor zowel de auto's als de mountianbikes.

Er is zoveel keus, maar wat is goeie?
Dodo Juice Born to be Mild
Gyeon Bathe

Veel kleinere hoeveelheden, maar je gebruikt per emmer (15-19 liter) maar een 25-30ml.
 
Zolang je de eerste 4 jaar niet baar de keuring moet zou er geen probleem mogen zijn. Anderzijds heb je met spoorverbreders wel dat je de kans hebt om uw onderstel nadelig te belasten. Uw wiellagers en ophanging zijn er niet op voorzien.
 
Zolang je de eerste 4 jaar niet baar de keuring moet zou er geen probleem mogen zijn. Anderzijds heb je met spoorverbreders wel dat je de kans hebt om uw onderstel nadelig te belasten. Uw wiellagers en ophanging zijn er niet op voorzien.
Dat geldt evenzeer voor velgen met lagere et waarde. Nadeel aan spoorverbreders is dat je bij sommige merken dan ook langere wielbouten moeten steken.
 
Wat is nu eigenlijk het meest zuinige.
Kort maar hard optrekken tot de max snelheid of gezapig maar langer opbouw tot de max snelheid?
 
Volgens de eco meter van mijn auto is het iets daartussen. En zeker op tijd schakelen. Hoge toeren jaagt je verbruik omhoog.
 
Wat is nu eigenlijk het meest zuinige.
Kort maar hard optrekken tot de max snelheid of gezapig maar langer opbouw tot de max snelheid?

Ooit ergens gelezen dat het meest zuinig is om zo snel mogelijk op uw cruise snelheid te zitten.

Niet doortrekken tot 6000 toeren natuurlijk, maar echt wel heel vlot optrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan