De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is waarschijnlijk al te laat maar bij mij was de pinker in de zijspiegel al voldoende om een rode kaart te krijgen bij een jaarlijkse keuring.
Dan mag je die herstellen, nieuwe afspraak maken + extra betalen en tot daar rijden om eens naar rechts te pinken.
Ondertussen is de camera al vervangen en is de wagen al gekeurd :D

Mijn vriendin heeft een VW Polo wegens omstandigheden heeft de auto nog geen 500km op een jaar gedaan.

Nu is de vraag vorig jaar in febr kreeg ze melding binnen 10dagen olie verversen wat ze ook gedaan heeft. 7 maand later melding onderhoud en nu zijn we 4 maand verder terug melding olie verversen.

Is dit echt nodig en normaal om op nog geen jaar 2x olie verversen en 1x onderhoud volgens dashboard.

Mijn focus is maar om de 2j/30k km onderhoud en dat is het.

Mijn vriendin heeft een VW Polo wegens omstandigheden heeft de auto nog geen 500km op een jaar gedaan.

Nu is de vraag vorig jaar in febr kreeg ze melding binnen 10dagen olie verversen wat ze ook gedaan heeft. 7 maand later melding onderhoud en nu zijn we 4 maand verder terug melding olie verversen.

Is dit echt nodig en normaal om op nog geen jaar 2x olie verversen en 1x onderhoud volgens dashboard.

Mijn focus is maar om de 2j/30k km onderhoud en dat is het.
ik doe ook weinig km (maar wel VEEL meer dan 500 ;p) met een kleine stadwagen -> 1x per jaar klein onderhoud.

Staat er dan specifiek op voor wat(buiten service)?
Ecu zal geprogrammeert zijn voor onderhoud op km of 1 jaar( wat eerst komt)
Tussentijd onderhoud zal ergens via km wss iets anders zijn (ergens remvloeistof vernieuwen,kleppenspeling controleren, pollenfiltet vervangen of wat nog allemaal)

Bij onze wagen zie je voor welke melding je een servicewaarschuwing krijgt en je kan ze zelfs nog zelf verwijderen ook.

Staat er dan specifiek op voor wat(buiten service)?
Ecu zal geprogrammeert zijn voor onderhoud op km of 1 jaar( wat eerst komt)
Tussentijd onderhoud zal ergens via km wss iets anders zijn (ergens remvloeistof vernieuwen,kleppenspeling controleren, pollenfiltet vervangen of wat nog allemaal)

Bij onze wagen zie je voor welke melding je een servicewaarschuwing krijgt en je kan ze zelfs nog zelf verwijderen ook.
Er staat "Olie services nodig!" En icoon van sleutel

Ik heb een flitsboete van 121 euro omdat ik aan 32 gecorrigeerd ben geflitst waar ge 30 moogt. Nog nooit zo’n absurd bedrag gehad. Is dit een onwettelijk bedrag? Online lees ik dat flitsboetes 53 euro zijn bij max 10km te snel

Een Citroen C3 Aircross 1.2 benzine met 90.000 km voor 10.000 euro uit 2018... Heel leuk autootje met veel opties maar...is dat wel betrouwbaar? Ik lees dat er toch wel wat problemen zijn met die motor. Distributieriem zou nog moeten meegaan enkele tienduizenden. In principe is het voor lokaal stadsverkeer, maar je weet nooit...Doen?

Een Citroen C3 Aircross 1.2 benzine met 90.000 km voor 10.000 euro uit 2018... Heel leuk autootje met veel opties maar...is dat wel betrouwbaar? Ik lees dat er toch wel wat problemen zijn met die motor. Distributieriem zou nog moeten meegaan enkele tienduizenden. In principe is het voor lokaal stadsverkeer, maar je weet nooit...Doen?
Meestal rond de 50k km krijgen ze de eerste verstopping van hun zeef door de afbrokkelende riem. Daarna begint het olieverbruik door de gebrekkige smering. Tenzij ze er op voorhand bij waren. Maar dat kan je niet zeker weten.
Is de wagen particulier of kleine okkaziehandel-> wegblijven
Grote garage/merkgarage met 1j cargarant-> dan kan je het doen. Worst case steken ze een nieuwe motor in waarborg.
Mocht ik zelf zo een motor hebben-> direct nieuwe riem erop van de laatste gen(meer zo een vilten riem dan rubber) ieder onderhoud carter eraf, zijn maar een paar extra schroeven en zeef controleren/reinigen, voor de rest komt aan die motoren niets.

Keyless systeem. Ik stap in de wagen en start hem. Ik stap uit en laat hem draaien. Ik ga naar binnen met sleutel in de zak.

Als er dan iemand instapt en mee wegrijdt, zal hij dan kunnen blijven rijden? Of schiet hij af na x-aantal meter?

Keyless systeem. Ik stap in de wagen en start hem. Ik stap uit en laat hem draaien. Ik ga naar binnen met sleutel in de zak.

Als er dan iemand instapt en mee wegrijdt, zal hij dan kunnen blijven rijden? Of schiet hij af na x-aantal meter?
Als gij hem vol tankt wil ik mij wel opofferen om te kijken hoever de auto kan rijden. :unsure:

Als gij hem vol tankt wil ik mij wel opofferen om te kijken hoever de auto kan rijden. :unsure:
Dat kan toch? Iemand die ik ken hebben ze z'n wagen op de oprit gestolen. Maar omdat de sleutel niet aanwezig was viel de motor na een bepaalde afstand uit. Geen idee of dat nu door dat keyless systeem was of iets anders. Was een BMW en is enkele jaren geleden.

Als het gevroren heeft en ik laat hem 's morgens draaien kan ik hem niet sluiten als ik terug naar binnen ga. Dus doe ik het niet zodat men er niet mee kan wegrijden. Vandaar de vraag.

M’n vriend is zelfstandige en werkt bij een bedrijf, en denkt eraan om een wagen te leasen. Wat is financieel voordeliger?

Optie 1: Hij heeft de optie om 900 euro netto in te leveren van zijn loon, om via het bedrijf een elektrisch wagen te leasen (type mercedes EQA).
Optie 2: Hij kan zelf extern een wagen leasen en inbrengen in z’n onderneming voor een tax deduction. Hoe zit dat systeem in elkaar eigenlijk?

En welke optie is financieel voordeliger? En hoeveel zou dat voordeel kunnen zijn?

alvast bedankt

Dat kan toch? Iemand die ik ken hebben ze z'n wagen op de oprit gestolen. Maar omdat de sleutel niet aanwezig was viel de motor na een bepaalde afstand uit. Geen idee of dat nu door dat keyless systeem was of iets anders. Was een BMW en is enkele jaren geleden.

Als het gevroren heeft en ik laat hem 's morgens draaien kan ik hem niet sluiten als ik terug naar binnen ga. Dus doe ik het niet zodat men er niet mee kan wegrijden. Vandaar de vraag.
Uw vraag is perfect legitiem, het was maar een grapke. Ik kan mij precies zelf herinneren dat ik mijne sleutel eens aan mijn vrouw gaf terwijl ik de auto nog in de garage ging zetten, en dat dat niet gelukt is. Maar datzelfde is mij ook wel al ooit gelukt. Geen idee of ik toen iets anders gedaan had (de ene keer in neutraal zetten en de andere keer in D laten staan bijvoorbeeld), en of het zelfs met dezelfde auto was.

Ik vermoed dus dat er verschillen zitten tussen de merken en/of modellen, maar dat er in de meeste gevallen hoogstens een paar honderd meter mee gereden kan worden. Ik denk dat ik hier met zowat alle auto's al een waarschuwing gezien heb als de sleutel niet in de auto is (keyless go of niet), en het zou mij verbazen dat ze zo'n waarschuwing geven als er wel gewoon nog tientallen kilometers mee gereden kan worden.

Meer dan 20 jaar geleden wellicht? De eerste generatie BMW X5 had die antidiefstal optie. Maar later is die afgeschaft omdat het onveilig is.
Je wilt geen auto die opeens uitvalt op een drukke autosnelweg op het linkse rijvak bijvoorbeeld.

Wat wel zo is, je kan de auto starten met keyless, de sleutel weg doen. En wegrijden.
Zolang je de auto niet afzet, ga je kunnen doorrijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan