De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In principe als je aan het rijden bent heb je je batterij niet nodig, de alternator voorziet de elektriciteit dan.
Maar moest hij toch zonder vallen dan vallen idd de bekrachtigingen weg. Het is wel nog mogelijk om te remmen en te sturen dan, weliswaar ga je heel veel kracht moeten uitoefenen. Ikzelf heb het ooit met 1 van mijn eerste wagens voorgehad, stuurbekrachtigingspomp kapot tijdens het rijden, met veel moeite hem toch nog aan de kant kunnen zetten om hem nadien te laten takelen.
Ik heb dat voorgehad tijdens de rijles, op De Sterre in Gent, voor de heraanleg (dat was toen nogal een berucht punt) komende vanuit Sint-Denijs Westrem. Man, dat was stressen! Geen stuur- of rembekrachtiging, geen toerenteller,... en geen (of toch amper) ervaring. Uiteindelijk mij aan de kant gezet in een zijstraat van de Krijgslaan en na een tijd wachten terug gestart. Alles werkte weer, tot ik volledig ben stilgevallen op een kruispunt (aan de molen in Zwijnaarde). De rij-instructeur heeft mogen duwen 😂.
Ik heb de centen van dat uur les achteraf dan zelfs teruggekregen.

Moet met de tesla naar keuring voor verkoop omdat ik naar vennootschap ga.

Maar de camera / pinker in de wielkast opzij is defect. Is dat een probleem voor keuring voor verkoop?

Ik zag een camionette van 1j oud te koop staan: Toyota ProAce City Comfort, benzine en automaat (8 vitessen).
Nu kijk ik op de site van Toyota, en zo'n ProAce City staat daar niet tussen.
1. heb ik teveel gedronken
2. heeft de verkoper teveel gedronken?
Gebeurt dat soms, dat de verkoop van een uitvoering wordt stopgezet??

Laatst bewerkt:
Ik zag een camionette van 1j oud te koop staan: Toyota ProAce City Comfort, benzine en automaat (8 vitessen).
Nu kijk ik op de site van Toyota, en zo'n ProAce City staat daar niet tussen.
1. heb ik teveel gedronken
2. heeft de verkoper teveel gedronken?
Gebeurt dat soms, dat de verkoop van een uitvoering wordt stopgezet??
Ik zie hem hier gewoon tussen staan:

Nu kunt ge zelf de vraag wel beantwoorden wie er te veel gedronken heeft. :tongue:

Waar dan?

Rz3Oup5.png

Zal toch wel wat kosten.
Een gescheurde bumper maken ze deze dagen niet meer,plastieklassen en daarna toch herspuiten of spotrepair.
Kost meer aan werkuur dan een nieuwe bumper

Indien enkel nieuwe voorbumper, vermoedelijk kleine € 1000

gaat gewoon nieuwe bumper worden, hopelijk niet meer dan dat.

Ik dacht, ik plaats even een update zodat jullie ook weten in hoeverre je juist was met de schatting ;)

Heeft bijna 1000 euro aan werkuren gekost en bijna 3000 euro aan onderdelen. Serieus van verschoten. Bon, gelukkig verzekering alles gedekt weliswaar.

Ik dacht, ik plaats even een update zodat jullie ook weten in hoeverre je juist was met de schatting ;)

Heeft bijna 1000 euro aan werkuren gekost en bijna 3000 euro aan onderdelen. Serieus van verschoten. Bon, gelukkig verzekering alles gedekt weliswaar.
Merci voor de update! Altijd interessant :)
Maar dat is dan niet enkel een nieuwe bumper mag ik hopen? Enig idee wat het uurloon in PL is?

De laatste maand merk ik iets vervelend:
Wanneer mijnen auto een paar uur of langer geparkeerd heeft gestaan, lijkt het alsof mijn handrem blijft hangen, ook al heb ik ze afgezet.
Als ik dan wil vertrekken, moet ik soms echt hard accelereren voordat ik een "klak"-geluid hoor (alsof der iets van plastic of metaal los schiet) en er eindelijk beweging in komt.

Zou er iemand een idee hebben wat da zou kunnen zijn? Handrem of toch koppeling?
(Ga sowieso vandaag de garage hierover bellen.)

De laatste maand merk ik iets vervelend:
Wanneer mijnen auto een paar uur of langer geparkeerd heeft gestaan, lijkt het alsof mijn handrem blijft hangen, ook al heb ik ze afgezet.
Als ik dan wil vertrekken, moet ik soms echt hard accelereren voordat ik een "klak"-geluid hoor (alsof der iets van plastic of metaal los schiet) en er eindelijk beweging in komt.

Zou er iemand een idee hebben wat da zou kunnen zijn? Handrem of toch koppeling?
(Ga sowieso vandaag de garage hierover bellen.)
Is het klak geluid achteraan?
Wat je beschrijft is mij herkenbaar als na je auto af te wassen na een paar uurtjes.
Remblokken en remschijven die oxideren .
Je spreek natuurlijk v d laatste weken??? Maar het heeft natuurlijk nog niet anders gedaan dan regenen

Is het klak geluid achteraan?
Wat je beschrijft is mij herkenbaar als na je auto af te wassen na een paar uurtjes.
Remblokken en remschijven die oxideren .
Je spreek natuurlijk v d laatste weken??? Maar het heeft natuurlijk nog niet anders gedaan dan regenen
Heb het nog nie echt goed kunnen lokaliseren.
't Kan inderdaad wel ies zijn wa ge zegt.

Laatst bewerkt:

Mijn ouders hebben krak hetzelfde voor aan de achterbumper, zal je over enkele weken kunnen zeggen wat dat in België kost. 😁

Merci voor de update! Altijd interessant :)
Maar dat is dan niet enkel een nieuwe bumper mag ik hopen? Enig idee wat het uurloon in PL is?

Neen, er moest ook iets aan de lampen vervangen worden volgens hun. Ik heb een gedetailleerde factuur niet onder ogen gekregen, dus weet niet goed wat er allemaal vervangen is. Zal eens een mailtje sturen of ik dat wel kan krijgen.

Mijn boekhouder gaf me de raad om ergens een tankkaart te halen omdat dat iets gemakkelijker is (alles op factuur ipv telkens de bonnetjes bijhouden). Ik wilde dat bij Q8 halen (is het dichtstbijzijnde/gemakkelijkste tankstation voor mij) maar is het interessant om ook naar andere merken te kijken? Of gaat dat qua prijs uiteindelijk allemaal wel gelijk zijn min of meer. Puur praktisch is Q8 dus voor mij wel het meest aangewezen.

Mijn boekhouder gaf me de raad om ergens een tankkaart te halen omdat dat iets gemakkelijker is (alles op factuur ipv telkens de bonnetjes bijhouden). Ik wilde dat bij Q8 halen (is het dichtstbijzijnde/gemakkelijkste tankstation voor mij) maar is het interessant om ook naar andere merken te kijken? Of gaat dat qua prijs uiteindelijk allemaal wel gelijk zijn min of meer. Puur praktisch is Q8 dus voor mij wel het meest aangewezen.
Ge zou een Hybridcard kunnen nemen, dan kan je bij Q8 en bij een rits andere tankstations tanken. Volgens mij is dat overigens ongeveer dezelfde kaart als de Maes tankkaart die hier ook al aangeraden is. Alleen is de Hybridcard van (een dochterbedrijf van) Octa+.

Qua prijs zal dat mekaar niet zoveel ontlopen. Ik ben content dat de kaart zelf gratis is, want ik gebruik ze toch nog maar amper. Als je heel veel tankt kan het misschien interessant zijn om prijzen te vergelijken.

Moet met de tesla naar keuring voor verkoop omdat ik naar vennootschap ga.

Maar de camera / pinker in de wielkast opzij is defect. Is dat een probleem voor keuring voor verkoop?
Het is waarschijnlijk al te laat maar bij mij was de pinker in de zijspiegel al voldoende om een rode kaart te krijgen bij een jaarlijkse keuring.
Dan mag je die herstellen, nieuwe afspraak maken + extra betalen en tot daar rijden om eens naar rechts te pinken.

Het is waarschijnlijk al te laat maar bij mij was de pinker in de zijspiegel al voldoende om een rode kaart te krijgen bij een jaarlijkse keuring.
Dan mag je die herstellen, nieuwe afspraak maken + extra betalen en tot daar rijden om eens naar rechts te pinken.
Dat wordt nu toch aangepast dat voor zulke dingen ook erkende garages dan een groene kaart mogen afgeven na de herstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan