De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de knop A/C uitzet op het scherm in tabblad ventilatie, veranderd het geluid dan?

Nee en bij een 2de test kon ik het geluid dan niet meer repliceren...typisch.

Nu viel mij zonet op als ik de wagen start dat de motor de batterij aan het laden was (toch volgens de visualisatie op het scherm) terwijl deze functie in het menu uitgeschakeld staat. Ook als ik het gaspedaal 2-3cm indruk gaat deze niet in toeren en bijna volledig in maar een matig toerental.

Snap niks van die auto :laugh:
Uit voorzorg op verdere schade op de motor gaan we die nu opladen en volledig elektrisch rijden tot dinsdag.
Maar voor hetzelfde geld is het natuurlijk een combinatie met die elektromotor of whatever en maak ik het erger...

Mijn auto moest ten laatste 1 november gekeurd zijn dus rij nu al een week 'niet gekeurd' rond. Ik was echter sowieso van plan mijn auto over te zetten op mijn zaak die ik sinds kort heb dus dan moet ik 'm aan mijn zaak verkopen en dus laten 'keuren voor verkoop'.

Kan ik dat ineens doen? Of moet een auto geldig gekeurd zijn vooraleer je 'm kan laten keuren voor verkoop? Zou anders stom zijn om twee keer te betalen me dunkt. :tongue:

Mijn auto moest ten laatste 1 november gekeurd zijn dus rij nu al een week 'niet gekeurd' rond. Ik was echter sowieso van plan mijn auto over te zetten op mijn zaak die ik sinds kort heb dus dan moet ik 'm aan mijn zaak verkopen en dus laten 'keuren voor verkoop'.

Kan ik dat ineens doen? Of moet een auto geldig gekeurd zijn vooraleer je 'm kan laten keuren voor verkoop? Zou anders stom zijn om twee keer te betalen me dunkt. :tongue:
Indien zelfde nummerplaat en/of naam, ja.

Ik wil m'n auto laten keuren voor verkoop. Echter ben ik deel twee van m'n kentekenbewijs verloren. Ik ben hiervoor langsgeweest bij de politie en zij hebben me een attest van onvrijwillige buitenbezitstelling opgemaakt.
Kan ik met dit attest naar de keuring gaan of moet ik eerst een duplicaat van m'n kentekenbewijs opvragen bij DIV?

Ik wil m'n auto laten keuren voor verkoop. Echter ben ik deel twee van m'n kentekenbewijs verloren. Ik ben hiervoor langsgeweest bij de politie en zij hebben me een attest van onvrijwillige buitenbezitstelling opgemaakt.
Kan ik met dit attest naar de keuring gaan of moet ik eerst een duplicaat van m'n kentekenbewijs opvragen bij DIV?
Eerst een duplicaat opvragen.

Dan deden ze bij mij destijds gewoon moeilijk 😅
Ik heb 2 maanden op en neer gelopen door typfouten bij de politie/verzekering, wat dan door de DIV werd vastgesteld waardoor ze een nieuw formulier weigerden. Om er dan achter te komen dat ik helemaal niet bij de DIV moest zijn. :sop:

Maar wie weet is er nog een verschil tussen de verschillende autokeuringsgroepen. Toen de verzekering mij na die 2 maanden vertelde dat heel die papieren rimram voor niks was heb ik dat even gedubbelchecked bij de keuring zelf, en op het hoofdkantoor van Autoveiligheid hebben ze bevestigd dat het papier van de politie genoeg was.

Of hebt ge der een briefke van 10 euro bij gestoken en was de keurder misschien ontgoocheld omdat het geen 20 euro was? :tongue:

Ik had nog eens gebeld met KM, ze bevestigden dat het attest van onvrijwillige buitenbezitstelling voldoende is voor de keuring voor verkoop. De keuring is ook effectief goed verlopen, geen gedoe gehad rond de papieren.

Onnozel vraagje...

Vanochtend op parking van't werk beetje te kort afgedraaid en over borduurke gereden.

Nu lees je vaak op risico van een klapband. Is dat dan meestal meteen als je zoiets raakt? Of is de kans nadien nog groot?

Zie nu niets verkeerd aan band en krijg ook nog geen bandenspanning melding ofzo....

Onnozel vraagje...

Vanochtend op parking van't werk beetje te kort afgedraaid en over borduurke gereden.

Nu lees je vaak op risico van een klapband. Is dat dan meestal meteen als je zoiets raakt? Of is de kans nadien nog groot?

Zie nu niets verkeerd aan band en krijg ook nog geen bandenspanning melding ofzo....
Nog niet te snel in paniek schieten, als ik zie wat mijn zus allemaal voor heeft met haar auto ("borduurkes" van 15cm meepakken in bochten etc 🙈), dan kunnen die tegen veel! 🤣
Zij heeft nog nooit een klapband gehad. Zelf ook af en toe langs borduren geschaafd en met hier en daar een kapke in het rubber ook al gewoon eens gepasseerd langs de garagist met de vraag of hij eens wou kijken of dat kwaad kon. Als het je gerust stelt: eens langs jouw garage of eender welke bandencentrale passeren.

Nog niet te snel in paniek schieten, als ik zie wat mijn zus allemaal voor heeft met haar auto ("borduurkes" van 15cm meepakken in bochten etc 🙈), dan kunnen die tegen veel! 🤣
Zij heeft nog nooit een klapband gehad. Zelf ook af en toe langs borduren geschaafd en met hier en daar een kapke in het rubber ook al gewoon eens gepasseerd langs de garagist met de vraag of hij eens wou kijken of dat kwaad kon. Als het je gerust stelt: eens langs jouw garage of eender welke bandencentrale passeren.
Ok thx, dan ben ik er wel redelijk gerust op precies 🤣

Onnozel vraagje...

Runflats? Gewone band?

Zolang er geen ei op zit cva wel. Meestal valt dat ook wel mee

Zelf 1x een gat geraakt en meteen klapband

En 1x ben ik nog van Brugge tot Limburg terug gereden (en achteraf gezien dat er zo'n buil op de flank zat) en enkele dagen later is die pas zachtjes afgegaan. Sindsdien wel veel voorzichter en heb ik het gevoel dat ik 1 beurt kwijt ben bij men engelbewaarder 😅

Hou het gwn wat in de gaten komende dagen.
Velg nie geschuurd?

Gisterenavond geparkeerd maar een boomstomp niet gezien en daartegen/erover gereden. Ik dacht dat het de borduur was waar ik opreed, waardoor ik dus niet gelijk in de mot had dat het problematisch was en pas bij een luide krak I knew I f*cked up.

De plastiek van de bumperbedekking (is dat de juiste term?) is vrij zwaar gescheurd en de ganse bumper was aan de ene kant ook uit zijn kliksysteem getrokken, dus die hing er half af. Ik heb die wel terug kunnen vastklikken, en achteraf nog naar huis gereden zonder dat die terug loskwam.

Mensen die een idee hebben hoeveel zoiets zou kosten ongeveer? Ik vermoed dat gans de bumper gewoon vervangen dient te worden.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets voorheb, en de verzekering opent pas om 09h maar ben toch wel een beetje ongerust :)

p8pHq0E.jpg

D70IsJl.jpg

0FMqUta.jpg

Zal toch wel wat kosten.
Een gescheurde bumper maken ze deze dagen niet meer,plastieklassen en daarna toch herspuiten of spotrepair.
Kost meer aan werkuur dan een nieuwe bumper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan