De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben de opties voor een Passat plug-in-hybrid aan het bekijken. Enkel als ik bij onze Duitse vrienden kijk zit ik met auto’s van 160kw en 218pk. Den Duits rijdt precies gaarne met een zware wagen :p
Ik zou zeggen: zoek eentje dichtbij en doe eens een testritje ;)
Op papier zijn dat hele grote nummers, en zo'n plugin hybrid rijdt zeker vlotjes, maar het is niet hetzelfde als dat vermogen vol uit een benzinemotor.

Weet er toevallig iemand regio West Vlaanderen een gratis toegankelijke smeerput zijn?
Dus waar je vrij je auto over kan rijden en even de onderkant makkelijker bereikbaar hebben?

Collega rijd op het linkerbaanvak, voor hem slaan ze alles dicht, hij wijkt uit naar middenbaan omdat hij het niet haalt.
Op het middenbaankvak geeft hij direct terug gas omdat hij de persoon achter hem ziet aankomen, die tikt hem echter toch nog aan.

De collega wijkt inderdaad laat uit, maar de persoon op het middenbaanvak rijd hem toch gewoon langst achter aan?

Ik dacht dat die in de fout zou zijn, maar mijn collega krijgt van de verzekering een nota dat hij in fout is.

Collega rijd op het linkerbaanvak, voor hem slaan ze alles dicht, hij wijkt uit naar middenbaan omdat hij het niet haalt.
Op het middenbaankvak geeft hij direct terug gas omdat hij de persoon achter hem ziet aankomen, die tikt hem echter toch nog aan.

De collega wijkt inderdaad laat uit, maar de persoon op het middenbaanvak rijd hem toch gewoon langst achter aan?

Ik dacht dat die in de fout zou zijn, maar mijn collega krijgt van de verzekering een nota dat hij in fout is.
De collega is dan ook van rijstrook gewisseld terwijl die niet vrij was. Logisch dat die in fout is, want die achterop hem is gereden kon er niks aan doen. Als jouw collega achterop zijn voorligger was gereden op het originele rijvak was hij waarschijnlijk ook in fout geweest, wegens te weinig afstand gehouden. Tenzij de voorligger daar er ook net was tussengekomen.

Anders gezegd, wat had diegene die jouw collega heeft aangetikt anders moeten doen? Zomaar zonder te kijken naar rechts gaan?

De collega is dan ook van rijstrook gewisseld terwijl die niet vrij was. Logisch dat die in fout is, want die achterop hem is gereden kon er niks aan doen. Als jouw collega achterop zijn voorligger was gereden op het originele rijvak was hij waarschijnlijk ook in fout geweest, wegens te weinig afstand gehouden. Tenzij de voorligger daar er ook net was tussengekomen.

Anders gezegd, wat had diegene die jouw collega heeft aangetikt anders moeten doen? Zomaar zonder te kijken naar rechts gaan?
niet sneller rijden dan het linkerbaanvak? de enige manier dat die mijn collega kon aanrijden was toch omdat hij rechts aan het inhalen was?

niet sneller rijden dan het linkerbaanvak? de enige manier dat die mijn collega kon aanrijden was toch omdat hij rechts aan het inhalen was?
Als er file was op het linkerrijvak mag een bestuurder op het middelste vak die gewoon voorbijrijden.

Sowieso maakt het niet uit of de chauffeur op het middenvak een overtreding aan het maken was of niet (ervan uitgaande dat die niks extreems deed zoals aan 200km/h rijden of zo). Iemand die van rijvak wisselt hoort eerst te kijken of dat veilig kan.

Ik snap de reactie van uit te wijken, maar hij is volgens mij wel degelijk in fout (met de informatie die hier staat).

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat jouw collega niet geremd heeft, ook door jouw opmerking dat hij na het veranderen van vak onmiddellijk terug gas heeft gegeven.

Als jouw collega net iemand voorbijstak aan 120km/u terwijl die andere 110km/u reed, nadien smijten ze alles toe, uw collega vertraagt naar 80km/u en smijt zich op het middenvak => snelheidsverschil van 30km/u met de persoon achter hem, die niemand rechts aan het inhalen was alvorens ze links alles toesmeten. Zoals hierboven aangehaald wordt dat niet aanzien als rechts inhalen, anders zouden de mensen op het middenvak ook alles moeten toesmijten, wat de situatie enkel maar gevaarlijker maakt.

hebben ons een toyota corolla gekocht van 2019.
de 1.2 benzine sports tourer. (dit is een manuele 6bak dus geen cvt)
we hebben deze nu 2 weken en hebben een eigenaardig probleem.
we krijgen op sommige momenten de versnelling niet in achteruit gezet.
heb gewone schakelen geeft geen enkel probleem. maar het gebeurt dus af en toe dat we hem niet in achteruit gezet krijgen.
volgens de garage is dit een normaal fenomeen. moet je iets vooruit rijden tot de tandwielen niet meer recht op elkaar staan.
is dit iets wat jullie ook al hebben voorgehad of maakt men mij iets wijs nu? :)

hebben ons een toyota corolla gekocht van 2019.
de 1.2 benzine sports tourer. (dit is een manuele 6bak dus geen cvt)
we hebben deze nu 2 weken en hebben een eigenaardig probleem.
we krijgen op sommige momenten de versnelling niet in achteruit gezet.
heb gewone schakelen geeft geen enkel probleem. maar het gebeurt dus af en toe dat we hem niet in achteruit gezet krijgen.
volgens de garage is dit een normaal fenomeen. moet je iets vooruit rijden tot de tandwielen niet meer recht op elkaar staan.
is dit iets wat jullie ook al hebben voorgehad of maakt men mij iets wijs nu? :)
Ja, das normaal. Wat ik doe:
Pook in achteruit houden en terwijl koppeling laten opkomen. Dan valt hij er vanzelf in.

Bij de oudere civics had je ook zoiets dat als de handrem opstond dat je hem moeilijker in achteruit kreeg.
Niet zoals boter bij de gewone versnellingen zoals we gewoon zijn van honda😁

Van onze regering kan je natuurlijk alles verwachten.
Voor het zelfde geld op 31-12 zeggen ze wie na 24 v d subsidie geniet om een EV te kopen mag inschrijving en tax betalen😅

Laatst bewerkt:
Momenteel voor een tweedehandswagen aan het kijken en bij sommige auto's hun CarPass informatie zie ik wel heel vaak kilometerstanden geregistreerd staan. Bij een bepaalde auto bijvoorbeeld bijna elke 3000 km. Is dat een goed of slecht teken?

Momenteel voor een tweedehandswagen aan het kijken en bij sommige auto's hun CarPass informatie zie ik wel heel vaak kilometerstanden geregistreerd staan. Bij een bepaalde auto bijvoorbeeld bijna elke 3000 km. Is dat een goed of slecht teken?
Als die auto maar 6000km rijdt per jaar en elk jaar wisselt van zomer naar winterbanden is dit een normale situatie.

Iemand die weet waar je belasting op inverkeersstelling digitaal kan vinden? Vind de papieren factuur niet meer terug. Anders wordt het wachten op een rappel...

Iemand die weet waar je belasting op inverkeersstelling digitaal kan vinden? Vind de papieren factuur niet meer terug. Anders wordt het wachten op een rappel...
Op dezelfde plaats waar je de jaarlijkse verkeersbelasting vindt.
Portaal Vlaams Belastingdienst in het Vlaamse Burgerprofiel als ik mij niet vergis.

Op dezelfde plaats waar je de jaarlijkse verkeersbelasting vindt.
Portaal Vlaams Belastingdienst in het Vlaamse Burgerprofiel als ik mij niet vergis.
Da's 1 van de weinige plekken waar ik nog niet gekeken heb inderdaad. Maar euh:

1698834052743.png

De Peugeot 3008 Hybride van mijn vrouw maakt sinds deze morgen onderstaand geluid, zowel bij het starten als af en toe tijdens het rijden.
We kunnen pas dinsdagnamiddag naar de garage, iemand een gokje wat het kan zijn?
Hogere piep/schraap toon in de motor, bij een lager toerental na de start valt het dan plots weg. Heel duidelijk hoorbaar tijdens het rijden, als in: de mensen draaien zich om...:p

https://jumpshare.com/s/u1z2sv3TGZ8bl1lF38v3

De Peugeot 3008 Hybride van mijn vrouw maakt sinds deze morgen onderstaand geluid, zowel bij het starten als af en toe tijdens het rijden.
We kunnen pas dinsdagnamiddag naar de garage, iemand een gokje wat het kan zijn?
Hogere piep/schraap toon in de motor, bij een lager toerental na de start valt het dan plots weg. Heel duidelijk hoorbaar tijdens het rijden, als in: de mensen draaien zich om...:p

https://jumpshare.com/s/u1z2sv3TGZ8bl1lF38v3
Als je de knop A/C uitzet op het scherm in tabblad ventilatie, veranderd het geluid dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan