De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt idd nog wel plausibel 🤔
Het moet overigens niet de snelheidsmeter zelf zijn die onnauwkeurig is. Die meet eigenlijk het toerental van de as naar de wielen. Op zich kan je dan prima de snelheid berekenen omdat je weet hoeveel centimeter de auto vooruit gaat als het wiel 1x ronddraait. Alleen gaat die theorie niet meer helemaal op als de omtrek van de band lichtjes wijzigt door bijvoorbeeld wisselende bandenspanning, slijtage of winterbanden (die dezelfde omtrek zouden moeten hebben dan zomerbanden, maar dat kan enkele millimeters schelen).

Ik rij nu met een Volvo XC40 Recharge (2022) tot begin/midden volgend jaar.

Zou iemand hier kunnen bevestigen dat de hoofdsteunen op de achterbank (behalve de midden) NIET verwijderbaar/in hoogte verstelbaar zijn?
Blijkbaar zijn die fixed in de zetel zelf?

Ik lees het zo op internet en in de handleiding spreken ze alleen van een elektronische kantelbaarheid (optie zit er niet op)
Toch hoop ik dat er iemand zegt, dat kan wel!
Verschrikkelijk ambetant met 2 kinderstoelen.

Ik sta op het punt van mijn wagen te verkopen. Keuring voor verkoop kan enkel op afspraak, maar in geen énkel centum kan ik een afspraak krijgen in de planner die tot midden oktober checkt. Iemand hier tips voor, kan toch niet zijn dat ik mijn auto gewoonweg niet kan verkopen?

Ik sta op het punt van mijn wagen te verkopen. Keuring voor verkoop kan enkel op afspraak, maar in geen énkel centum kan ik een afspraak krijgen in de planner die tot midden oktober checkt. Iemand hier tips voor, kan toch niet zijn dat ik mijn auto gewoonweg niet kan verkopen?
Er komen regelmatig terug plaatsen vrij gedurende de dag, dus kan je eventueel een tab laten open staan in je browser en regelmatig eens een pagina terug en verder gaan om de kalender te verversen.

Momenteel ben ik in Marokko met mijn VW Arteon hybride, ik rijd ermee sinds december 2022. Deze heeft nu 15700km en op 15000km kreeg ik de melding van olieservice. Ik had niet door dat de olie bij een hybride om de 15000km moest vervangen worden ipv om de 30000km zoals mijn vorige dieselwagens, anders had ik het wel op 11000km vervangen in België.

Het probleem is nu dat geen enkele VW garage in Marokko kennis heeft van hybride wagens, ze worden hier zelfs niet verkocht...

Ik ben hier nog minstens 2 weken op rondtrip, alternatief is de boot terugnemen naar Spanje, daar de olie vervangen en terugkeren naar Marokko, maar dat zal me veel tijd en geld kosten.

Mijn vraag is tot hoever ik ermee nog kan rijden en of ik het evt nog 2 weken kan rekken tot ik terugkeer en direct in Spanje vervang? Of zit ik al te veel over mijn limiet?

In west-vlaanderen is er nog veel plaats. In Ieper nog elke dag van de week, in Brugge volgende week bijna altijd.

Sinds enkele dagen gaat het lampje niet meer uit dat 1 van mijn deuren niet toe is. Het geel lichtje boven flikkert dan nog eens als een stroboscoop tijdens het rijden dus ik word er gek van!
Probleem is dus dat ik niet weet welke deur voor problemen zorgt... Heb wd40 aan alle binnendeuren gespoten op het slot, maar dat haalt dus niets uit...
Iemand die me kan zeggen wat ik nog kan doen vooraleer ik het opgeef en de garage erop los laat?
Online vond ik meermaals terug dat dat waarschijnlijk een nieuw slot zou worden... Efkes foert gezegd en voor het eerst geen afspraak gemaakt in de merkgarage maar bij een lokale kleine zelfstandige.

Die zag gelijk dat mijn achterdeur niet perfect in lijn zit met de rest. Bijna 8j geleden een stevig accident gehad, auto full omnium verzekerd dus laten herstellen toen. Carrossier had het kleur verkloot en nog wat zaken dus aflevering geweigerd toen en in totaal de auto dus 6 weken kwijt geweest. Dat portier dat niet perfect in lijn zat, nam ik er toen maar bij omdat ik het beu was om op mijn auto te moeten wachten...
Ik ga dus al 9,5j naar 2 verschillende merkgarages (eerste is ermee gestopt enkele jaren geleden), niemand die ooit iets zei over dat portier. Kleine zelfstandige heeft dat nu gewoon perfect afgesteld en jawel, lichtje gaat nu ook terug uit! 🥳
Scheelt qua uurloon ook nog eens €15/u met de merkgarage dus die ziet me zeker nog terug!
(Ik had bijbetaald voor verlengde garantie toen ik mijn auto kocht, maar daarvoor moest je hem wel altijd door hun eigen netwerk laten onderhouden. Vandaar dat ik altijd naar de merkgarage ging)

Momenteel ben ik in Marokko met mijn VW Arteon hybride, ik rijd ermee sinds december 2022. Deze heeft nu 15700km en op 15000km kreeg ik de melding van olieservice. Ik had niet door dat de olie bij een hybride om de 15000km moest vervangen worden ipv om de 30000km zoals mijn vorige dieselwagens, anders had ik het wel op 11000km vervangen in België.

Het probleem is nu dat geen enkele VW garage in Marokko kennis heeft van hybride wagens, ze worden hier zelfs niet verkocht...

Ik ben hier nog minstens 2 weken op rondtrip, alternatief is de boot terugnemen naar Spanje, daar de olie vervangen en terugkeren naar Marokko, maar dat zal me veel tijd en geld kosten.

Mijn vraag is tot hoever ik ermee nog kan rijden en of ik het evt nog 2 weken kan rekken tot ik terugkeer en direct in Spanje vervang? Of zit ik al te veel over mijn limiet?
Olie vervangen heeft niks met het hybridegedeelte te maken maar bon 😊

Als die 15700 km lange afstanden zijn en niet teveel in extreme weersomstandigheden (vriestemp of +30 graden dan maakt het nu voor 1 keer niet veel uit of de wissel op 16000 of 17000 gebeurd.

Kijk wel na of je oliepeil nog goed op peil is

Olie vervangen heeft niks met het hybridegedeelte te maken maar bon 😊

Als die 15700 km lange afstanden zijn en niet teveel in extreme weersomstandigheden (vriestemp of +30 graden dan maakt het nu voor 1 keer niet veel uit of de wissel op 16000 of 17000 gebeurd.

Kijk wel na of je oliepeil nog goed op peil is
Dat heb ik hen hier 1000x proberen duidelijk te maken maar ze zeggen dat ze de elektrische lading van de batterij moeten ontladen en dat die mechaniekers nooit een opleiding gehad hebben voor een hybride wagen.

Het zijn voornamelijk lange afstanden, korte afstanden werden meermaals elektrisch gereden. In Marokko is het natuurlijk wel constant boven de 30 graden...

Oliepeil is goed, maar het is dus niet dat de wagen opeens zal stoppen met rijden op bv. 16000km? Want ik ben hier nu neig aan het stressen voor een vakantie die nog 3 weken duurt.

Toch nog nooit geweten dat een auto stopt als je over de servicelimiet gaat😊
Wel al geweten dat je niet meer durft rijden omdat je dashboard er plots als een kerstboom uit begint te zien... 😉 En met extra kosten zitten omdat je een signaal negeerde spreekt niemand aan.

Ik ga het er maar op wagen... Vroegste afspraak in Spanje is maar mogelijk op 8 september, heb die maar geboekt. Het is gewoon dat ik naar verschillende garages heb gebeld met de vraag of het een probleem is dat ik boven de servicelimiet zit te rijden, en telkens andere verhalen hoor.

1 garage in België zegt dat het geen probleem is dat ik tot 17000km ermee rijd. De andere zegt max. 16000km. En de garage uit Spanje zegt dat ik zelfs moet stoppen met rijden en direct moet afkomen, maar dat gaat dus niet...

In west-vlaanderen is er nog veel plaats. In Ieper nog elke dag van de week, in Brugge volgende week bijna altijd.
Bedankt! Intussen ook gemerkt dat Vlaams-Brabant (Mollem) ook opties biedt. Blijf het wel borderline crimineel vinden dat het een verplichting is waar de overheid niet afdoende kan in voorzien.

Iemand een idee hoeveel een goede afneembare trekhaak kost voor een BMW3 (bouwjaar 2018)?

Ik vind heel wat varianten online, maar geen idee wat deftig is en wat niet.

Een europese nummerplaat kan je overzetten naar een andere/nieuwe wagen.

Maar wat als je naar een ev overgaat ??
Krijg je het stukje jaarlijkse tax terug v de vorigge wagen of moet je daarvoor je nummerplaat effectief inleveren?

Een europese nummerplaat kan je overzetten naar een andere/nieuwe wagen.

Maar wat als je naar een ev overgaat ??
Krijg je het stukje jaarlijkse tax terug v de vorigge wagen of moet je daarvoor je nummerplaat effectief inleveren?
yep, deel van de tax van de vorige wagen krijgt ge terug. Nummerplaat moogt ge houden

Domme vraag allicht, maar misschien dat iemand hier het antwoord kent. Ik heb een Pioneer DEH-S410BT autoradio en ik moet quasi altijd opnieuw mijn gsm koppelen via bluetooth als ik de auto opstart.

Radio als eens gereset, probleem met verschillende gsm's getest over de jaren. Soms stap ik in en zal hij wel automatisch koppelen met mijn gsm, maar 80% van de tijd moet ik zelf terug in mijn settings gaan en koppelen, opnieuw toestemming geven et voilà.

Waarom hebben de Belgische verkeersborden soms expliciet de vermelding 'herhaling'?
Das een redelijk Belgisch fenomeen denk ik maar wat is het nut? Waarom niet gewoon opnieuw gewoon een bord met max x km/h zetten?

Waarom hebben de Belgische verkeersborden soms expliciet de vermelding 'herhaling'?
Das een redelijk Belgisch fenomeen denk ik maar wat is het nut? Waarom niet gewoon opnieuw gewoon een bord met max x km/h zetten?
Ik denk als reminder dat je al in een zone zit.
Bv je rijdt bebouwde kom binnen en je krijgt meteen een 70km/u bord te zien. Dan zou je durven vergeten dat je in bebouwde kom zit.
Wanneer die 70 dan eindigt, zie je vaak 50 met herhaling er onder. Als herinnering dat je al in een zone 50/bebouwde kom zit.
Anders weet ik ook niet meteen waarom.

Iemand enig idee, een collega heeft een nieuwe 2023 corolla gekocht, boven zijn schakelunit is daar een vakje met het QI logo, dus draadloos opladen, hij heeft eeen oudere gsm, maar als ik mijne samsung z flip 5 erop leg doet het niks, er is een power knopje, maar als dat aanstaat ook niks.

En ook hoe krijg je verbinding met de middenconsole met het internet? Er staat iets van een DCM module in het boekje, maar iemand die weet hoe dat werkt, en of je daar effectief apps mee kan laten werken genre Waze??

Zijn hier toyota bestuurders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan