De hopeloze zoektocht naar werk

Ik vraag steeds of de sollicitant geen drugs neemt, antwoord is altijd neen en dan vraag ik waarom niet
Wat een ongelofelijke klotevraag is dat :p
Om uw sollicitant volledig uit zijn lood te slaan kan dat wel tellen.

Wat doe je als hij ja zegt. Wat ook een legitiem antwoord is natuurlijk.
Wat zeg je als het antwoord is “ja voor dit gesprek heb ik nog een lijntje tot mij genomen”, wat gaat uw antwoord dan zijn? Zit je dan met uw mond vol tanden? :P

Wat een ongelofelijke klotevraag is dat :p
Om uw sollicitant volledig uit zijn lood te slaan kan dat wel tellen.

Wat doe je als hij ja zegt. Wat ook een legitiem antwoord is natuurlijk.
Wat zeg je als het antwoord is “ja voor dit gesprek heb ik nog een lijntje tot mij genomen”, wat gaat uw antwoord dan zijn? Zit je dan met uw mond vol tanden? :p

Diegene die dat antwoord op een vlotte manier neem ik aan.

Ik vraag steeds of de sollicitant geen drugs neemt, antwoord is altijd neen en dan vraag ik waarom niet
Wat een kutvraag. Ik zou dan bv goesting hebben om een onnozele tegenvraag te stellen zoals "doe jij anaal?"

Ik hoop eerlijk gezeg dat ik nooit zo'n vraag krijg. Maar zou dan wsl gewoon zeggen dat dit tot de privésfeer behoort (eventueel met een knipoog afhankelijk van de vibe van het gesprek)

Nog iemand een job voor een dietiste?

"Yara heeft sinds september haar diploma van diëtiste, maar vindt geen werk. En ze moet een jaar wachten voor ze een uitkering krijgt. “Gelukkig mag ik bij mijn papa wonen en ondersteunt mijn familie mij. Want met de 500 à 800 euro die ik met mijn Instagram verdien, kom ik niet ver.” Voor ons maakt Yana de rekening op. “Ik heb twee maanden vakantiewerk gedaan in een woonzorgcentrum om een handtas van Louis Vuitton te kunnen kopen.”
https://www.hln.be/geld/yara-24-vin...ot-800-euro-per-maand-via-instagram~a9610525/

Schandalig dat ze zolang moet wachten op een uitkering. Nu heeft ze moeten werken om een Louis Vuitton te kopen.

Met een arbeidsmarkt die geen handen vindt is dit toch wel absurd. Dat kind kan perfect werken.
Dit is volgens mij volledig uit de context getrokken en mensen zoals jou dramatiseren het.
Het meisje in kwestie heeft geluk dat het ouders heeft dat haar kansen geven om haar geluk (diëtiste zijn waarvoor ze gestudeerd heeft) na te jagen.
Wie zegt: dat ze maar gaat werken, er is werk genoeg… is even naïef als de dame in kwestie om dit zo te laten publiceren. Want welke relevante ervaring/kennis gaat ze opbouwen om daarna wel aangenomen te worden?

Van die uitkering gaat niemand rijk worden, maar het systeem zou haar moeten aanzetten tot werken en misschien ook andere sectoren jobs overwegen, dat neemt niet weg dat je toch initieel op zijn minst mag proberen om gelukkig te zijn ipv de volle focus te hebben om de staatskas te spijzen?

Er worden hier massaal veel posts gedaan waar duidelijk zeer sterke belastingsoptimalisaties gedaan worden (auteursrechten bij IT), misschien moeten we die mensen ook aanpakken dat ze dat geld gebruiken om luxe producten te kopen…

Gisteren gesolliciteerd. Het was de eerste keer sinds 8j tijd maar was eigenlijk totaal niet serieus. Het betreft een "nieuwe functie" die ze hebben gecreëerd, dus vond het maar wat vaag qua takenpakket. Ik zou meer gaan verdienen en korter bij kunnen werken maar ben toch niet helemaal overtuigd van de jobinhoud. Wanneer ik hun vroeg hoe in hun ogen een standaard dag in mijn functie er zou uit zien: "ja, in 't begin wat trial and error natuurlijk". Boezemt me niet echt vertrouwen in. Wat als ze na 6m toch beslissen dat die job geen echte meerwaarde heeft?

Enfin, we zien wel. Twas goed leergeld.

Wanneer ik hun vroeg hoe in hun ogen een standaard dag in mijn functie er zou uit zien: "ja, in 't begin wat trial and error natuurlijk".
Kan natuurlijk ook een goeie zijn om de job voor een groot deel naar je eigen hand te zetten. Specifiek door taken naar je toe te trekken die je sterk interesseren en ook wat af te schermen naar zaken die je liever niet hebt.

Ik krijg de laatste tijd eindelijk antwoord op verschillende sollicitaties met uitnodigingen voor gesprekken.

Aangezien ik al toegezegd heb op een job is het een beetje zuur, omdat er mogelijkheden zijn voor een contracten onbepaalde duur ipv mijn huidige tijdelijke contract.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik toch gaan solliciteren en we zien daarna wel.

De enige sollicitaties waar ik echt over twijfel zijn die van Selor. Er zijn er een aantal voor sociaal inspecteur wat mij echt interesseert. Maar anderzijds heb ik geen zin om elke keer naar Brussel examens te gaan voor doen, om dan misschien een kans te maken (heb dit al verschillende keren gedaan en telkens er niet bij geraakt)

Ik krijg de laatste tijd eindelijk antwoord op verschillende sollicitaties met uitnodigingen voor gesprekken.

Aangezien ik al toegezegd heb op een job is het een beetje zuur, omdat er mogelijkheden zijn voor een contracten onbepaalde duur ipv mijn huidige tijdelijke contract.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik toch gaan solliciteren en we zien daarna wel.

De enige sollicitaties waar ik echt over twijfel zijn die van Selor. Er zijn er een aantal voor sociaal inspecteur wat mij echt interesseert. Maar anderzijds heb ik geen zin om elke keer naar Brussel examens te gaan voor doen, om dan misschien een kans te maken (heb dit al verschillende keren gedaan en telkens er niet bij geraakt)
Bij Selor kan je wel op een reservelijst komen als je slaagt voor de proeven zeker? Dan moet je x aantal jaar niet opnieuw dezelfde testen afleggen (dacht ik).
Dan zou ik het wel blijven doen als je daar ooit wil werken.

Echt é :') "Heb je kinderen? Heb je een kinderwens? Wat is het beroep van uw ouders? Wat is het beroep van uw vriendin?"
Ge zou dat allemaal moeten opnemen en rechtstreeks naar Unia sturen.. Of nog beter: dreigen met naar Unia te stappen en ze chanteren. :tongue:
Ja dees dus. Tijdens mijn eerste zoektocht naar werk, werd de vraag naar kinderwens gesteld tijdens het sollicitatiegesprek bij een KMO. Die bazin geloofde mijn antwoord niet en vroeg met een bedenkelijke blik of ik wel zeker was. Daarnaast was de zomervakantie hun drukste periode en werd er ook verwacht dan geen verlof in te plannen. Zoals je aangeeft, werd er ook gevraagd naar het beroep van mijn partner. Dit plus het feit dat de bazin langer dan een kwartier op zich liet wachten, gaf me absoluut geen goed gevoel bij dit bedrijf. Dodged a bullet, dacht ik op de terugweg.
Enkele jaren later was ik opnieuw op zoek naar werk, en werd me via een uitzendkantoor gevraagd of ik bij ditzelfde bedrijf op gesprek wou gaan. Ik bedankte vriendelijk, maar ze drongen aan. Opnieuw hetzelfde scenario.
Die mensen vragen zich dan wellicht af waarom ze met zoveel personeelsverloop zitten. Al stel ik mij ook vragen bij de sukkelaars die beslissen om na zo'n vragenronde in te gaan op een aanbod van deze firma.

Als je niet meedoet dan schiet je er natuurlijk altijd langs.

En uiteindelijk moet je het op de volgende manier bekijken :

1) het is een job die u echt interesseert / passioneert.
2) het is statutair - dus perspectief op lange termijn
3) de loonsvoorwaarden zijn.... (door u in te vullen)

Het is dan ook aan u om het potentieel tijdverlies af te zetten op het voordeel dat je een ja krijgt. Maar zelfs al krijg je een neen, dan sta je evenver dan als je niet had meegedaan.

Vind je dat zo'n moeite om naar Brussel-Noord te gaan voor een examen? Ik vind dat wel nog plezant eigenlijk.

En die examens en interviews van Selor zijn ook gewoon oefening. Door er veel te doen kan je daar ook beter in worden.

Vind je dat zo'n moeite om naar Brussel-Noord te gaan voor een examen? Ik vind dat wel nog plezant eigenlijk.

En die examens en interviews van Selor zijn ook gewoon oefening. Door er veel te doen kan je daar ook beter in worden.
Eerder tijdsintensief, ben er toch een halve dag mee kwijt en dan nog 2 keer een trein ticket.

Bij de laatste examens had ik exact dezelfde oefening gekregen, dan vind ik het toch verloren tijd

Wat denken jullie van het Spark-traject bij Randstad? Interessant? Of te mooi om waar te zijn?
Zeer mooi programma imo. Ik heb het ook nog overwogen, ik zou zeker eens informeren bij randstad. De contactpersonen zijn zeer behulpzaam.
Ik heb het overwogen voor een HR richting.

Terug
Bovenaan