De hopeloze zoektocht naar werk

Ondertussen al 3 maanden werkloos en tweetal weken geleden is mijn opzegperiode afgelopen. Aan de dop dus nu.
Ligt het aan mij of ligt de arbeidsmarkt echt op zijn gat? Het lijkt alsof ik niet veel vacatures tegenkom.

Heeft er trouwens iemand weet of er iets als loopbaanbegeleiding mogelijk is wanneer men werkzoekend is? Ik vind het wat raar dat dit enkel gaat wanneer je aan het werk bent. Werkloosheid lijkt me de ideale moment om uit te zoeken welke richting je uit wilt...

"Je start op loonschaal CC1"

CC1 :eek: nog nooit van gehoord, als ik dan naar die barema's kijk, dat grenst zelfs aan het minimum loon :eek:

Dat is het nadeel van op oudere leeftijd zo een grote switch nog te maken
wat heeft dat daar nu mee te maken?

als je op jonge leeftijd voor die functie (assistent bij de politie, hier gaat het nu over), solliciteert voor die functie, heb je even veel hoor.
weddeschaal is wat ze is.

als je op jonge leeftijd voor die functie (assistent bij de politie, hier gaat het nu over), solliciteert voor die functie, heb je even veel hoor.
Op jonge leeftijd begin je vaak met een lager loon om dan op te bouwen met ervaring. (Voor alle duidelijkheid, lager dan iemand met al tientallen jaren ervaring, daarom niet perse laag tout court)

Wel meer doorgroeimogelijkheden op jonge leeftijd natuurlijk.

Een jonge werkkracht in jouw job dat je nu doet bij je KMO gaat ook niet krijgen wat jij nu hebt.
Het is nogal normaal dat een 20 jarige minder verdiend dan jij he Trump.

(ook al vond ik dat als 20 jarige niet). Ik bedoel daarmee ook niet dat er veel verschil moet zijn tussen een 25 jarige en een 40 jarige ofzo.

ah ok, verkeerd geinterpreteerd dan.

maar in alle duidelijkheid, bij die CC1 was "ancienniteit overnemen" ook mogelijk, maar zelfs nog met 11 jaar ancienniteit, was het nog redelijk peanuts :')

Ja omdat zij verwachten dat mensen hogerop proberen te geraken door interne promotie en dergelijke. Net zoals iedereen dat met een C binnegeraakt bij de overheid zo snel mogelijk bevorderingsproeven wil doen. (Er zullen er ongetwijfeld ook veel zijn die dit niet willen)

Ondertussen al 3 maanden werkloos en tweetal weken geleden is mijn opzegperiode afgelopen. Aan de dop dus nu.
Ligt het aan mij of ligt de arbeidsmarkt echt op zijn gat? Het lijkt alsof ik niet veel vacatures tegenkom.

Heeft er trouwens iemand weet of er iets als loopbaanbegeleiding mogelijk is wanneer men werkzoekend is? Ik vind het wat raar dat dit enkel gaat wanneer je aan het werk bent. Werkloosheid lijkt me de ideale moment om uit te zoeken welke richting je uit wilt...
Het ligt er natuurlijk aan wat je zoekt en welk basisloon je minimum verwacht.

Bij het spoor zijn er 100de jobs waar je voor kan solliciteren enkel is het wel 9/10 met weekend werk en late of zelfs nacht werk.

Bij het spoor zijn er 100de jobs waar je voor kan solliciteren enkel is het wel 9/10 met weekend werk en late of zelfs nacht werk.
Ik heb eind september voor een functie gesolliciteerd, no fake, ik heb gisteren een mail gekregen met de vraag voor een telefonisch interview, nadat ze mij woensdag hebben proberen te bellen.

Ik zou zeggen dat je zeker geen haast moet hebben

Laatst bewerkt:
Ik heb eind september voor een functie gesolliciteerd, no fake, ik heb gisteren een mail gekregen met de vraag voor een telefonisch interview, nadat ze mij woensdag hebben proberen te bellen.

Ik zou zeggen dat je zeker geen haast moet hebben
Ah, maar zie, dat is deel van de procedure eh:

"kijk, we wachten 8 maanden, als hij tegen dan nog geen werk heeft is hij zeker een goede match qua mentaliteit!"

Ik heb meerdere vrienden die gesolliciteerd hebben en krijgen ongeveer week erna al antwoord. Mss is het specifiek securail die vertraging heeft met aanwerving. Zelf bij mijn sollicitatie 2 dagen moeten wachten.

Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere vrienden die gesolliciteerd hebben en krijgen ongeveer week erna al antwoord. Mss is het specifiek securail die vertraging heeft met aanwerving. Zelf bij mijn sollicitatie 2 dagen moeten wachten.
Dat kan wel zijn, maar als je eender welke kanditaat terugbelt voor iets wat maanden geleden gebeurd is, mag je als recruiter wel kort eens context geven waarom het zo lang geduurd heeft. Dat moet uiteraard niet.

Kan uiteraard iets zijn dat ergens is blijven liggen of niet opgevolgd door iemand die ziek is ofzo.

Dat kan wel zijn, maar als je eender welke kanditaat terugbelt voor iets wat maanden geleden gebeurd is, mag je als recruiter wel kort eens context geven waarom het zo lang geduurd heeft. Dat moet uiteraard niet.
Natuurlijk ik geef gewoon mee dat het normaal niet zo lang duurt.

Als het voor securail is heeft het mss langer geduurd voor background check en getuigschriften te controleren?

Terug
Bovenaan