De hopeloze zoektocht naar werk

Wat zijn zo de tier 1 farma en biotech bedrijven binnen Belgie? Is dat GSK, Galapagos, Pfizer, enz?
Inderdaad. En Argenx en basf en bayer enzo in zwijnaarde (eerder plant, maar ook coole jobs).

Overigens is mijn visie op recruiters en consultants al opnieuw bevestigd. Mijn cv staat gewoon op linkedin. En dat is een goed cv met academische carriere en startup en corporate ervaring. Contacteert er een recruiter op linkedin mij met "super opportunity". Ik bel. Na 3 min gedaan. 4000 bruto job voor een bachelor niveau uitvoerend iets :rolleyes:

Inderdaad. En Argenx en basf en bayer enzo in zwijnaarde (eerder plant, maar ook coole jobs).

Overigens is mijn visie op recruiters en consultants al opnieuw bevestigd. Mijn cv staat gewoon op linkedin. En dat is een goed cv met academische carriere en startup en corporate ervaring. Contacteert er een recruiter op linkedin mij met "super opportunity". Ik bel. Na 3 min gedaan. 4000 bruto job voor een bachelor niveau uitvoerend iets :rolleyes:
Het is ontzettend schrijnend ..
En die hebben het nog niet zo slecht uiteindelijk ze. Heb vroeger heel nauw samengewerkt met Start People & Tempo Team. 2200euro netto en nen auto voor starters

Ideaal om te combineren met uwe flexi !!!!

Die wist dat je op BG zat :p.

Ik ben sinds juli terug afgestudeerd, ditmaal als master in informatiemanagement. Hiervoor heb ik 2 jaar gewerkt als IT connectivity engineer (managen van IT infra over alle Belgische subsidiaries, NAC & PKI opgezet, device management met intune, cloud LAN & SD-WAN etc.)
Het zoeken naar een nieuwe job verloopt moeizaam omdat ik niet goed weet welke richting ik nu uit wil en eigenlijk wens ik liefst eerst enkele maanden te reizen (van okt tot dec ongeveer).
Hierbij zit ik met enkele vragen/bedenkingen die ik graag even op het forum voorleg:

Gezien ik dus nog onder het statuut van student kan werken tot en met september dacht ik eraan om een IT 'studenten'job te zoeken tot en met eind september, maar ik heb geen idee hoe haalbaar dit eigenlijk is? Ik ben aan het twijfelen om mijn reis een maand vroeger te starten mocht dit eigenlijk onrealistisch zijn, maar op papier lijkt het een win-win voor beide kanten gezien ik al wat ervaring heb.

Aan de andere kant ben ik dus ook alvast aan het solliciteren voor fulltime jobs, om mijn sollicitatie skills te oefenen en misschien al een job te kunnen bemachtigen om na mijn reis te starten. Hierbij vraag ik me dan weer af als dit niet nadelig is mocht ik niet direct kunnen starten en bedrijven dit niet zouden appreciëren mocht ik solliciteren om pas enkele maanden later te starten?

Net afgewezen voor een sollicitatie die ik had. Het was inderdaad geen perfecte fit, maar de beste vond ik wel deze:

"ouderwetse mentaliteit, je gaf zelf aan dat je veel belt naar klanten of dat klanten jouw moeten opbellen." Dat had ik gezegd als bemerking over hoe ik probeer van snel kleine problemen te fixen. Dat is in mijn geval dus een (korte) telefoon om duidelijk het probleem af te lijnen en de eerste vijf mails die toch altijd een pingpong van vragen zijn efficiënter te doen verlopen.
Blijkt dus ouderwets te zijn :unsure:

Net afgewezen voor een sollicitatie die ik had. Het was inderdaad geen perfecte fit, maar de beste vond ik wel deze:

"ouderwetse mentaliteit, je gaf zelf aan dat je veel belt naar klanten of dat klanten jouw moeten opbellen." Dat had ik gezegd als bemerking over hoe ik probeer van snel kleine problemen te fixen. Dat is in mijn geval dus een (korte) telefoon om duidelijk het probleem af te lijnen en de eerste vijf mails die toch altijd een pingpong van vragen zijn efficiënter te doen verlopen.
Blijkt dus ouderwets te zijn :unsure:
Ouderwetse mentaliteit 😂 prijs jezelf gelukkig, je zou daar toch niet willen werken.

Ouderwetse mentaliteit 😂 prijs jezelf gelukkig, je zou daar toch niet willen werken.
Nee daar ben ik het mee eens, alleen heb ik liefst feedback waar ik iets mee ben 🤷‍♂️ de nee heb ik geen problemen mee, maar zo een antwoord kan ik heel moeilijk mee om omdat er niets kan uithalen.

Soit, ander en beter, daar niet van

Voor een promotie de feedback gekregen dat ik 'te data driven ben' want 'zo werkt het in realiteit helaas niet'. Volgende keer gewoon het spelletje meespelen en niets zeggen van beslissingen staven met data is de les dus. :sarcastic:

Voor een promotie de feedback gekregen dat ik 'te data driven ben' want 'zo werkt het in realiteit helaas niet'. Volgende keer gewoon het spelletje meespelen en niets zeggen van beslissingen staven met data is de les dus. :sarcastic:
Volgens mij hebben veel bedrijven een tabel met allemaal genummerde uitvluchten om niet te veel (of liefst geen) opslag te moeten geven. Een keer draaien aan het bingomolentje en daar komt het nummertje uit van het excuus van de dag.

Hier was het auto inleveren voor x3 bruto. 755 budget was voor mij 2300 bruto erbij.

Ga je uw auto inleveren voor *3 bruto om dat laten mee te tellen in uw ontslagpremie :p ? En kan dat uberhaupt ?

Ergo eerst 10k bruto. Ontslagpremie 300k. inleveren auto -> 12k -> 360k ontslagpremie ?

Ga je uw auto inleveren voor *3 bruto om dat laten mee te tellen in uw ontslagpremie :p ? En kan dat uberhaupt ?

Ergo eerst 10k bruto. Ontslagpremie 300k. inleveren auto -> 12k -> 360k ontslagpremie ?

Dat is tegenwoordig mijn bezigheid, ja.

Als ze 2mnd voor de ontslag met dollars flapperen, dan wil ik die gevaloriseerd zien.

Dat is tegenwoordig mijn bezigheid, ja.

Als ze 2mnd voor de ontslag met dollars flapperen, dan wil ik die gevaloriseerd zien.

Ah dat is zo al voorzien zo te zien. Je moet die omzetting en keuze op voorhand niet doen.

Ah dat is zo al voorzien zo te zien. Je moet die omzetting en keuze op voorhand niet doen.
Ja, maar in de vorige collectieve ontslag Cao stonden de auto's aan 600 gewaardeerd, geen idee waar dat vandaan kwam. Ik wil dat getal veranderd zien in dat buyout getal dat ze recent gecommuniceerd hebben.

Niet dat het uiteindelijk heel veel verschil maakt. Zal iets van 15k bruto verschil maken. Ik heb ze toch al mijn ouderschapsverlof kunnen laten annuleren. 3d verlof extra terug en 4000 netto gewonnen :laugh:

Volgende is de effectieve ontslag date paar weken naar achter duwen. Als ik ze 1 2w kan duwen tgo het initiële plan, extra jaar anciënniteit. Ping ping nog eens 5k. Als er nog eens paar w bijkomen zitten over einde boekjaar en cashen we nog een bonus en opslag ronde. Bij vorige collectieve ontslagen zijn die ook effectief gewoon doorgegaan. Dat zou nog eens 5k minimale bonus erbij zijn en 2 3% opslag voor de berekeningen van alles. Dus nog eens ~5k.

De business is onnozel. Deze keer gaan ze er wel voor boeten en het voelen (al is de kans groot dat ze het niet doorhebben en ergo niet echt voelen)

Ja, maar in de vorige collectieve ontslag Cao stonden de auto's aan 600 gewaardeerd, geen idee waar dat vandaan kwam. Ik wil dat getal veranderd zien in dat buyout getal dat ze recent gecommuniceerd hebben.

Niet dat het uiteindelijk heel veel verschil maakt. Zal iets van 15k bruto verschil maken. Ik heb ze toch al mijn ouderschapsverlof kunnen laten annuleren. 3d verlof extra terug en 4000 netto gewonnen :laugh:

Volgende is de effectieve ontslag date paar weken naar achter duwen. Als ik ze 1 2w kan duwen tgo het initiële plan, extra jaar anciënniteit. Ping ping nog eens 5k. Als er nog eens paar w bijkomen zitten over einde boekjaar en cashen we nog een bonus en opslag ronde. Bij vorige collectieve ontslagen zijn die ook effectief gewoon doorgegaan. Dat zou nog eens 5k minimale bonus erbij zijn en 2 3% opslag voor de berekeningen van alles. Dus nog eens ~5k.

De business is onnozel. Deze keer gaan ze er wel voor boeten en het voelen (al is de kans groot dat ze het niet doorhebben en ergo niet echt voelen)
En ik maar blij zijn met 17k vergoeding:(

Begin dit jaar gesolliciteerd bij een bedrijf. Gelukkig intussen ander werk gevonden..maar dat bedrijf stuurt nu, 6mnd na sollicitatie, de melding dat ik niet geselecteerd ben voor een gesprek.
Wtf zelfs? 6 maand later?!😂😂

Binnen een stadsdienst zijn er verschillende vacatures vrijgekomen voor verschillende functies, al verschillen ze niet super hard, en daarom "allemaal" wel interessant. Is het zinvol om op ze allemaal te solliciteren? Mijn perceptie van overheids HR is dat het sowieso vrij star is met hun "rankings" en quasi binair denken over vereisten, dus misschien wel zinvol om op meerdere te solliciteren om toch ergens bovenaan te eindigen?

Als ik zelf aan de andere kant zou zitten, zou ik misschien denken dat die persoon gewoon voor de overheid wil werken ongeacht wat, dus ik twijfel.

Advies?

Terug
Bovenaan