Weet je wat het probleem is, het is niet omdat iets vrij onbekend is (allez artiesten met nog geen 1000 luisteraars per maand op spotify zijn vrij onbekend eh) dat het daarom ook perse goed is.
Dat is trouwens iets wat je in alle genres hebt hoor. Vanaf iets te commercieel en te bekend wordt is het ineens niet meer goed of interessant. Maar vele vergeten dat het vaak een reden heeft waarom iets populair is, zeker bij muziek wilt dat zeggen dat het gewoon goed geschreven nummers zijn.
Je kan zeggen wat je wilt over snoop, eminem en 50 cent maar alle drie zijn ze gewoon goed in wat ze doen. Als mensen die niks van hip hop of rap kennen toch uit volle borst gin&juice, without me en in da club kunnen meebrullen dan kan je iets en doe je iets goed. En alle drie zijn het nummers die op en top hip hop zijn, alle elementen die deze stijl beschrijven komen hierin terug.
Mumble rap is niks voor mij. Maar de artiesten die het doen kunnen wel een publiek warm maken om naar hen te luisteren, dus alleen daarvoor al zeg ik chapeau en doe zo verder. Is de game verandert, voor een stuk wel.
Bij deze laat ik het woord aan mannen die weten waar ze over spreken: