De hiphop-thread

Gedraagd ulle eens mannekes...

Eindelijk eens tijd gemaakt voor die nieuwe Brockhampton, zeker niet slecht en een paar dikke nummers op.


yes, Elvis P had die paar pagina's geleden al eens gedropped

@Achilles s & @kaydoh

beter wa nummers en argumenten strooien, want ik sta precies terug op de speelkoer van het 2de middelbaar .
alleen daar was het over limp bizkit & linkin park...

In elk geval ik ben akkoord dat Dr. Dre één van de grootste is.
Ben blij dat bad intentions hier nog eens langs kwam, want dit nummertje was ik alweer vergeten

vind ik ook wel een top nummer van dr dre
 
yes, Elvis P had die paar pagina's geleden al eens gedropped

@Achilles s & @kaydoh

beter wa nummers en argumenten strooien, want ik sta precies terug op de speelkoer van het 2de middelbaar .
alleen daar was het over limp bizkit & linkin park...

In elk geval ik ben akkoord dat Dr. Dre één van de grootste is.
Ben blij dat bad intentions hier nog eens langs kwam, want dit nummertje was ik alweer vergeten

vind ik ook wel een top nummer van dr dre

Ieder zn smaak uiteraard, ik ben niet de grootste Dre fan, al herken ik wel dat die kerel een enorm talent is/was.

één van mijn favoriete groepen, uit het zuiden dan (Texas) zijn deze mannen, zal nie voor iedereen zijn, maar dit is 100% mijn ding


Nog zo ene


Memphis heb ik ook redelijk veel van liggen thuis, ik denk dan aan een Playa Fly (vroeger bij Triple 6) of een Blackout ofzo. Fly is voor mij wel één van de meest onderschatte rappers die er zijn, moeilijk om er zo maar een nummer uit te pakken, maar ok




Trouwens, indien interesse, er is een heel grote groep op FB van hip hop collectors => https://www.facebook.com/groups/692874314138667/
 
Ieder zn smaak uiteraard, ik ben niet de grootste Dre fan, al herken ik wel dat die kerel een enorm talent is/was.
Weet je wat het probleem is, het is niet omdat iets vrij onbekend is (allez artiesten met nog geen 1000 luisteraars per maand op spotify zijn vrij onbekend eh) dat het daarom ook perse goed is.
Dat is trouwens iets wat je in alle genres hebt hoor. Vanaf iets te commercieel en te bekend wordt is het ineens niet meer goed of interessant. Maar vele vergeten dat het vaak een reden heeft waarom iets populair is, zeker bij muziek wilt dat zeggen dat het gewoon goed geschreven nummers zijn.
Je kan zeggen wat je wilt over snoop, eminem en 50 cent maar alle drie zijn ze gewoon goed in wat ze doen. Als mensen die niks van hip hop of rap kennen toch uit volle borst gin&juice, without me en in da club kunnen meebrullen dan kan je iets en doe je iets goed. En alle drie zijn het nummers die op en top hip hop zijn, alle elementen die deze stijl beschrijven komen hierin terug.

Mumble rap is niks voor mij. Maar de artiesten die het doen kunnen wel een publiek warm maken om naar hen te luisteren, dus alleen daarvoor al zeg ik chapeau en doe zo verder. Is de game verandert, voor een stuk wel.

Bij deze laat ik het woord aan mannen die weten waar ze over spreken:
 
Dat we het hier beschaafd zullen houden... :)

Wie heeft de Armand Hammer x Alchemist plaat al gehoord? Steengoed.


@shiftyke checken!
Yup! Een paar pagina's geleden :p
Billy Woods z'n andere albums zijn ook de moeite, vooral Hiding Places met Kenny Segal. Elucid solo moet ik nog eens aan beginnen.
 
Weet je wat het probleem is, het is niet omdat iets vrij onbekend is (allez artiesten met nog geen 1000 luisteraars per maand op spotify zijn vrij onbekend eh) dat het daarom ook perse goed is.
Dat is trouwens iets wat je in alle genres hebt hoor. Vanaf iets te commercieel en te bekend wordt is het ineens niet meer goed of interessant. Maar vele vergeten dat het vaak een reden heeft waarom iets populair is, zeker bij muziek wilt dat zeggen dat het gewoon goed geschreven nummers zijn.
Je kan zeggen wat je wilt over snoop, eminem en 50 cent maar alle drie zijn ze gewoon goed in wat ze doen. Als mensen die niks van hip hop of rap kennen toch uit volle borst gin&juice, without me en in da club kunnen meebrullen dan kan je iets en doe je iets goed. En alle drie zijn het nummers die op en top hip hop zijn, alle elementen die deze stijl beschrijven komen hierin terug.

Mumble rap is niks voor mij. Maar de artiesten die het doen kunnen wel een publiek warm maken om naar hen te luisteren, dus alleen daarvoor al zeg ik chapeau en doe zo verder. Is de game verandert, voor een stuk wel.

Bij deze laat ik het woord aan mannen die weten waar ze over spreken:

True, en eerlijk gezegd ken ik er zo ook veel, hoe obscuurder hoe onbekender, hoe beter. Da hoeft voor mij ook nie, maar het is gewoon wel een feit dat er veel meer artiesten geen aandacht krijgen puur omdat ze nie die naam hebben of nie die producer hebben, en 't is zeker nie dat ik enkel onbekende dingen goed vind, Nippsey Hussle bv vond ik fantastisch, zelfs net na zn dood in South Central LA naar z'n mural gaan kijken. Zelfde met Tupac, Mobb Deep, Method man, en nog 1000 andere allemaal fantastisch, alleen kan ik écht sommige dingen nie horen, en vind veel dingen belachelijk hard overrated. Mumble rap krijg ik darmkrampen van, maar ok da's persoonlijk. Maar uiteindelijk he, to each his own, Als ge terug scrollt ziet ge ook dat ik niemand eerst heb afgekraakt om z'n smaak, maar it's all good.
 
Ik vond dat gevecht om de beste te zijn nu eigenlijk echt wel passen in een rap/hiphop thread. Ik hoorde er al bijna beats bij. :unsure:
Eens tijd om wat droge battlerap hier te posten, 1 van men favorieten, zet subs wel aan voor Verse want wel... yeah tis Verse
 
Ieder zn smaak uiteraard, ik ben niet de grootste Dre fan, al herken ik wel dat die kerel een enorm talent is/was.

één van mijn favoriete groepen, uit het zuiden dan (Texas) zijn deze mannen, zal nie voor iedereen zijn, maar dit is 100% mijn ding


Nog zo ene


Memphis heb ik ook redelijk veel van liggen thuis, ik denk dan aan een Playa Fly (vroeger bij Triple 6) of een Blackout ofzo. Fly is voor mij wel één van de meest onderschatte rappers die er zijn, moeilijk om er zo maar een nummer uit te pakken, maar ok




Trouwens, indien interesse, er is een heel grote groep op FB van hip hop collectors => https://www.facebook.com/groups/692874314138667/
Meer van southern / memphis stuff mag! Ken er eigenlijk te weinig van en spreekt me muzikaal gezien vaak meer aan dan 90s boom bap.

Nieuwe Fred:
 
Meer van southern / memphis stuff mag! Ken er eigenlijk te weinig van en spreekt me muzikaal gezien vaak meer aan dan 90s boom bap.

Nieuwe Fred:

Met plezier, zeg maar welke stijl je liefst hebt, die hebben echt allemaal wel zo wat hun eigen sound (Texas (Houston dan vooral), Memphis, New Orleans, (ook een echte unieke sound), Midwest, ik zal er een paar posten, en laat maar weten wat je best vindt klinken, ik wil dit hier ook nie vol beginnen spammen natuurlijk

Deze cd staat bv in mn top 5 aller tijden, ondertussen zit er ene vast, ene is dood, maar de rest maken nog muziek (Flea, KB & Icey Hott)
Dit is zoooo rauw



Z-ro: Hier kan ik al een paar pagina's alleen van opvullen, maar zal het beperken




Memphis: produced door mijn fav producer Blackout, gast heeft echt gestoord goeie dingen gemaakt



Atl, Georgia


Dan hebt ge nog West kust zelf (San Fr, heel aparte stijl, Spice 1 is de bekendste, of Too Short) Sacramento (Brotha Lynch, Mr doctor etc)


één van mn fav cd's van de West kust ==>

Ik ga stoppen denk ik :giggle: Veel van die cd's zijn dan ook belachelijk veel waard nu, is een wereldje op zich, "t is niet de eerste keer dat ik een cd verkoop voor 200€, zotte prijzen echt
 
Westside is Above The Law eigenlijk toch ook ietwat ondergewaardeerd. Kon qua productie eigenlijk goe mee met Dre imo en is discutabel wie eigenlijk echt de G funk pioneer is tussen die 2 gezien hun geschiedenis.
2e album "Uncle Sam's Curse" plaats ik mooi tussen The Chronic en Doggystyle

En Spice 1 ook wel classic, zeker "Amerikkka's Nightmare", zowel 2Pac als Meth co ops
 
ATL is één van mn fav groepen ooit, en volgens mij hebben die wel degelijk die sound uitgevonden, zij en Kokane. Uncle sam's curse en Black mafia Life vind ik echt quasi perfect, de rest ook belachelijk goed.
Die plaat van Spice is mn favoriet, samen met murder he wrote, zn laatste albums kan ik veel minder smaken
 
Terug
Bovenaan