De hiphop-thread

Ik denk dat iedereen die de laatste 2 jaar naar hiphop geluisterd heeft niet rond JID en earthgang omheen kan.
Maar echt bij het grote publiek lijkt hij niet door te breken, dat is jammer

Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik z’n muziek niet echt de aandacht gegeven heb die hij verdient.

The Forever Story is echt goed, heerlijke flow en interessante beats.
 
Nie? Alc erbij is mooi mee genomen, maar als je de stijl van bvb Ka apprecieert is Roc Marciano toch altijd wel de moeite.
Wel telkens weinig/geen reactie op JID hier, voor mij een van de betere rappers de laatste jaren. Smooth, effortless flow en lyrics.
Ik kende JID nog niet eerlijk gezegd maar ik heb net die nieuwe plaat beluisterd. Echt heel goed!
 

Nieuwe Black Soprano Family! Liefst door headphones luisteren, anders staan er voor ge het weet drie combi's voor uw deur. :unsure:
 
Show me some dates!
25 Sept in Luik: https://kulturaliege.be/events/micro-shows-clipping/

14 Nov in de magasin 4 in Bxl:



Ik ga ze proberen alletwee mee te pikken, maar mijn zoon wordt rond eind november /begin december geboren, dus of ik die show in Brussel haal is nog wat koffiedik kijken :)
 
25 Sept in Luik: https://kulturaliege.be/events/micro-shows-clipping/

14 Nov in de magasin 4 in Bxl:



Ik ga ze proberen alletwee mee te pikken, maar mijn zoon wordt rond eind november /begin december geboren, dus of ik die show in Brussel haal is nog wat koffiedik kijken :)
Ah merci voor de tip!

Ik ga wel gaan in de mag4 denk ik. Wel vreemd want dat is totaal geen hiphop venue, maar tis daar wel echt super nice vind ik.
 
Goh wat moet ik hier over zeggen? Instrumentaal vind ik het zalig. Lander is een machine, Dries Laheye speelt bas, dus de sound van STUFF. komt er in het algemeen wel goed doorheen.

Maar over ZG:
Ik vind het zalig wat hij doet, maar ik heb persoonlijk geen nood aan 2 stikstof albums per jaar en dan nog eens solo projecten. Dan valt het bij mij op dat de nummers toch wel veel over hetzelfde gaan. Bij stikstof ist altijd alsof ge in Brussel op elke hoek wordt neergestoken en die solo stuff van ZG vind ik op een paar echt héél straffe nummers ook niet altijd even boeiend.

Dus ja: ik vind het instrumentaal heel vet allemaal maar inhoud van ZG zijn raps pakt mij niet meer. Het zijn altijd variaties op hetzelfde thema, waarbij zelfs de gebruikte rijms veel op elkaar beginnen te lijken over de nummers/albums heen.
 
Goh wat moet ik hier over zeggen? Instrumentaal vind ik het zalig. Lander is een machine, Dries Laheye speelt bas, dus de sound van STUFF. komt er in het algemeen wel goed doorheen.

Maar over ZG:
Ik vind het zalig wat hij doet, maar ik heb persoonlijk geen nood aan 2 stikstof albums per jaar en dan nog eens solo projecten. Dan valt het bij mij op dat de nummers toch wel veel over hetzelfde gaan. Bij stikstof ist altijd alsof ge in Brussel op elke hoek wordt neergestoken en die solo stuff van ZG vind ik op een paar echt héél straffe nummers ook niet altijd even boeiend.

Dus ja: ik vind het instrumentaal heel vet allemaal maar inhoud van ZG zijn raps pakt mij niet meer. Het zijn altijd variaties op hetzelfde thema, waarbij zelfs de gebruikte rijms veel op elkaar beginnen te lijken over de nummers/albums heen.

Dit dus, ik keek wel uit naar deze samenwerking maar het is overduidelijk dat de inkt in de pen van Guy niet onuitputtelijk is. Even bezinnen en meer kwaliteit dan kwantiteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Terug
Bovenaan