De grote snooker/biljart/pool thread

Gewoon wat meeval voor Selby. Hij heeft ook wel 2 frames gestolen in de 2de sessie. Maar Brecel had het altijd moeten afmaken vandaag ..
Gewoon te zelfzeker op een bepaald moment en 200% afgestraft. Hij had meer verdiend vandaag maar nu goed slapen en morgen is de echte finale.

Conclusie:
1ste sessie --> Foutjes Selby bijna allemaal afgestraft door Brecel. Selby heeft daar 2 x een gemakkelijke pot gemist en Brecel 2 frames gratis gegeven.
2de sessie --> Foutjes Brecel bijna allemaal afgestraft door Selby. Brecel 2 frames met een ruimte voorsprong aangevat, en dan door slordigheidjes zo ook 2 frames weggegeven aan Selby.

Vond het niveau globaal genomen wel vrij hoog, maar even een foutje maken? --> Dan had je het toch serieus aan uwe rekker.

Laatst bewerkt:
Niet overdrijven he jongens. Die double ging sowieso richting de pocket en Brecel kon daar geen hol mee aanvangen om nog een snooker te gaan zoeken.

Brecel moet gewoon zulke frames afmaken ipv Selby nog een kans te geven om terug te komen. Je kan dan wel gaan lullen over ballen die er nipt invallen, maar dit heeft Luca enkel en alleen aan zichzelf te danken.

Niet overdrijven he jongens. Die double ging sowieso richting de pocket en Brecel kon daar geen hol mee aanvangen om nog een snooker te gaan zoeken.

Brecel moet gewoon zulke frames afmaken ipv Selby nog een kans te geven om terug te komen. Je kan dan wel gaan lullen over ballen die er nipt invallen, maar dit heeft Luca enkel en alleen aan zichzelf te danken.
Nu ja op voorhand had ie getekend voor 8-9. Maar als je 2-6 / 3-7 en 5-9 voorstaat is 8-9 na het einde van de dag een 'zure appel'.

Selby had effectief erg veel geluk deze tweede sessie maar als je goed aan het spelen bent en je tegenstander (Brecel in dit geval) maakt er een knoeiboel van, dan heb je vrij dikwijls ook dat geluk mee. Dus ik ben het ermee eens. Te zelfzeker, te slordig en te snel gedacht: Het frame is voor mij.

En dat denken tegen Selby .. dat is toch de slechtst mogelijke tegenstander bij wie je dat kan of mag denken. Hij kan alleen zichzelf dit verwijten dat het geen 7-10 staat.

Ik vrees dat 1 framepje voorsprong te weinig gaat zijn, Selby die gaat morgen super content beginnen. Luca gaat een vliegende start moeten nemen of Selby gaat weg zijn zoals hij tegen Higgins heeft gedaan.

laten we zeggen waar het op staat. Luca zijn breaks moeten gewoon hoger gaan, of Selby blijft ze gretig wegsnoepen. Hoeveel 40 range en 50 range breaks hebben we niet gezien vandaag?

De kunst is om net die extra bal te potten, dat je al in de snooker required stage zit... (makkelijker gezegd dan gedaan, maar kan je het niet maken, speel dan een deftige safety.) Rammen is het geluk over laten aan: het geluk. Niet finale waardig, of toch niet, 1 keer om elke 3 a 4 frames de bal erin jassen...

Ik vrees dat 1 framepje voorsprong te weinig gaat zijn, Selby die gaat morgen super content beginnen. Luca gaat een vliegende start moeten nemen of Selby gaat weg zijn zoals hij tegen Higgins heeft gedaan.
Ik vrees gewoon dat het all the way gaat worden. 18-16 of 17-18 of zo. En dat wil ik eigenlijk net NIET. :S Als ik naar een match kijk die heel erg spannend en close is, dat is niet goed voor mijne tikker.

Ik kan besluiten niet te kijken maar dan roept mijn vrouw heel erg luid: Hey Selby heeft het frame gepakt hé en nu staat het x-x ! :rofl:

Dus speciaal om mij te pesten zal het gewoon all the way gaan. Op dat vlak heb ik echt nooit geluk en zijn de goden (als die al bestaan) mij absoluut slechtgezind.

Ik geloof ook niet dat beiden echt het verschil kunnen maken morgen vandaag. Zowel Selby als Brecel zijn mentaal erg sterk, en elke keer tijdens dit toernooi dat ze onder druk staan en op achterstand kwamen, speelden ze beiden op hun best. Dus als er al een gaatje is qua aantal frames --> Dan haalt die speler zijn A game naar boven.

Opmerking: Zuiver op talent is Brecel de betere van Selby. Maar dat is Ronnie ook. En we weten allemaal wie de finale won in 2014.
Selby won tegen Ronnie met 18-14 wat hun eerste en enige finale was tegen elkaar

Opmerking 2:
Selby verloor op 5 finales maar 1x en dat was in 2007. De laatste 4 finales die hij speelde op het WK won hij allemaal.
Als hij tegen Brecel wint, dan wordt dit zijn 5de gewonnen finale op rij. Het is misschien wel de moeilijkste tegenstander om van te winnen in een WK finale. Op dat vlak is het ook weer geen cadeau voor Brecel.

Laatst bewerkt:
Luca heeft blijkbaar aan zijn vader gezegd dat hij beseft dat het na die 5-9 niet goed meer was gisterenavond, maar dat dit kwam door de vermoeidheid en dat daardoor de oude Brecel weer aan tafel stond (zijn B game aldus). Selby had een goeie powernap achter de rug en was plots wel opnieuw veel frisser, wat verklaarde waarom zijn niveau dan weer de hoogte in ging.

Nu ja, zo'n lang en zwaar toernooi begint op beiden te wegen natuurlijk. Hopelijk hebben ze allebei een goeie nachtrust gehad en kunnen ze er vandaag nog een leuke pot snooker van maken.

YESSSS!!! Woohooo!!

What a time and what a place to produce the best snooker of your career... Absolutely wonderful! :love2: (y)

PS: ik heb de tv geclaimd van mijn vrouw, de zetel it is, fuck it! :LOL:

Zijn double shots (?) (via de band) zijn wel uitstekend, heeft er ook het volle vertrouwen in.

Terug
Bovenaan