SomeDude
Banned
Als je teveel op je rollen rijdt dan weet je niet meer hoe je fiets er af moet gehaald worden
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zonet ontdekt dat ik na de TTT van donderdag als A gezien word. Op ZP ben ik gewoon nog een B. 20' power was sub 4,2w/kg.Bij deze via dus ook ineens ontdekt dat ik categorie B ben![]()
Met die nieuwe feature van zwift kijkt hij dus verder dan enkel maar uw prestaties in wedstrijden om uw categorie te bepalen, uiteraard is dat een pak hoger dan 3,2w/kg
Mijn sandbag days are over dus… Van het kaske naar de muur gereden worden it is!
Nog een geluk dat ik weinig races rij![]()
ZP gebruikt enkel uw prestaties in races.Zonet ontdekt dat ik na de TTT van donderdag als A gezien word. Op ZP ben ik gewoon nog een B. 20' power was sub 4,2w/kg.
Het is toch ook maar een shady proces. Het is maar met te kijken naar een bepaalde race met category enforcement dat ik het zie. Dat zoiets niet eens op je profiel staat, of dat je er één of andere melding van krijgt. Nope.

. Uiteraard wel leuk om te zien dat de moeite die je er in steekt loont.
De zFTP op mijn profiel wijkt wel af van mijn ingesteld ftp? En kent iemand verschil met zMAP?
- Estimate of your Maximal Aerobic Power, i.e the power at which you achieve peak oxygen consumption in a short duration effort 4-6 min.
Die categorieën in de tour duiden toch enkel op de lengte van de rit? A is de langste.Tour de watopia stage 3 meedoen met de B's ben benieuwd hoeveel dat er eigenlijk A moesten zijn
Dus... een beetje zoals bij alle andere races dan?Zo zal je zien dat zelfs bij de C rit er A+ aan de start staan.
;-)

Kom jij dat dan zoveel tegen? De keren dat ik cheaters tegenkom in races is echt maar max 1 keer per maand ofzo.Dus... een beetje zoals bij alle andere races dan?![]()
Ja, maar jij rijdt bij de A's.Kom jij dat dan zoveel tegen? De keren dat ik cheaters tegenkom in races is echt maar max 1 keer per maand ofzo.
Het enige wat je daar kan doen is sjoemelen met u gewicht en als je geen stomiteiten uitsteekt, en je doet niet mee aan races waar een weigh-in verplicht is (en die zijn er genoeg), is dat zeer moeilijk te traceren. Je kan ook prutsen met u vermogens maar dat is al next level.Dat is wel zeer kwalijk ja. Nu zie je wel meer en meer races waarbij de category enforcement van Zwift aan staat.A+ in C races is al redelijk gortig, zo ver gaat het niet maar er zijn genoeg C races waar mannen tussen zitten met FTP's van 3.6-3.7 easy.
True, maar zelfs category enforcement is niet zaligmakend. Ik weet niet of het 100% geweten is waarmee CE rekening houdt maar ik denk bv dat 1min intervals geen ijkpunt vormen. Ik zie bv op Innsbruckring mannen bij de C's in de slotronde plots de Leg Snapper opknallen aan 7-8w/kg... dat zijn geen C's waardes voor die inspanningen. 5.5-6w/kg... dat waren 2-3 jaar terug de waarden op de Leg Snapper, en ook toen was het eigenlijk publiek geheim dat de mannen die daar aan 6w/kg omhoog reden (zoals de auteur van dit topic: https://forums.zwift.com/t/zwiftpower-disqualification-tag-sandbagging/514751?page=2) eigenlijk geen C's waren maar B's die opzettelijk onder zorgden dat hun 95% 20min waarde niet over de 3.2w/kg ging.Dat is wel zeer kwalijk ja. Nu zie je wel meer en meer races waarbij de category enforcement van Zwift aan staat.
Tussen 13u en 13u30 zie ik 11 races op de kalender staan en 7 daar van zijn "category enforced". Dat is toch wel een goeie evolutie.
Filteren op parcours? Hoeveel weegt uwe zoon? Want als die gelek 40kg weegt en 150W FTP (3,75w/kg) trapt dan zou ik een Alpe Du Zwift race aanradenMijn zoon van 12 heeft een gratis Kinder account. Zo 1x in de maand doet hij mee aan D categorie races maar nu is hij verplicht met de c's mee te rijden omdat hij een FTP heeft van net boven de 150. Helaas wordt hij nu grandioos uit de wielen gereden en is de fun voor hem eraf. Bij de D's kon hij als alles goed was mee met de eersten maar belange niet winnen.