De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Alweer een maand voorbij en tijd voor test numero 3.

De laatste maand heb ik minder uren op de fiets gezeten, het was vaak nogal triestig weer in het weekend. Afgelopen weekend mijn enige +3u rit buiten afgewerkt. In week 2 ook enkele dagen wat ziek geweest en slechts 4u30 gebold.
Voor de rest wel meer intensiteit getraind, elke donderdagavond TTT en vaker korte ritten op de rollen. De voorbije 2 weken telkens 5x per week op de fiets gezeten. Ik moet zeggen dat meedoen aan die TTT me wel een extra drive gegeven heeft. Niks zo erg als de slechtste te zijn in een ploegentijdrit 😛.

De vorige test was nogal in het water gevallen door wat ziekteverschijnselen. Dan ging het deze keer een pak vlotter. Boven de 300w voor de 20', ben aangenaam verrast. Vind niet dat ik al echt hard aan het trainen ben en straks in maart zal het aantal uren sowieso nog toenemen. Benieuwd waar het schip strand. 300w ftp moet zeker kunnen!

07/12 - 260w @ 69,9kg - 176hs
12/01 - 263w @ 69,7kg - 170hs
15/02 - 303w @ 70,1kg - 172hs

De Stages SB20 is weer binnen bij Mantel aan 1999€ voor wie interesse heeft

Prijs ondertussen aangepast naar 2.250€ :/
Eerlijk als ik naar dat schakelsysteem van die Stages kijk haak ik toch een beetje af, toch zeker voor die prijs. Als je dat vergelijkt met het schakelsysteem van de Kickr Bike... met een beetje geduld en goed uitkijken kan je toch wel een Kickr Bike op de kop tikken voor €2.5k, dat lijkt mij dan eerlijk gezegd een betere deal dan de Stages voor €2.25k.

Eerlijk als ik naar dat schakelsysteem van die Stages kijk haak ik toch een beetje af, toch zeker voor die prijs. Als je dat vergelijkt met het schakelsysteem van de Kickr Bike... met een beetje geduld en goed uitkijken kan je toch wel een Kickr Bike op de kop tikken voor €2.5k, dat lijkt mij dan eerlijk gezegd een betere deal dan de Stages voor €2.25k.
Je vergelijkt nu wel 2 heel verschillende prijszettingen van elk product. Die stages in promo is nog 1000€ goedkoper dan die prijs van de kickr die jij zegt. Ik zie trouwens niks mis met die knoppen om te schakelen.

Knoppen werken heel goed, kicker bike voelt wel meer aan als schakelen op een gewone fiets.

Afregelen van een stages voor meerdere gebruikers is bij de stages stukken beter.

Je vergelijkt nu wel 2 heel verschillende prijszettingen van elk product. Die stages in promo is nog 1000€ goedkoper dan die prijs van de kickr die jij zegt. Ik zie trouwens niks mis met die knoppen om te schakelen.
Als he die Stages kan scoren voor 1.5k, dan snap ik het. Maar ik weet gewoon niet of het voor 2k nog een echt goeie deal is.

Alweer een maand voorbij en tijd voor test numero 3.

De laatste maand heb ik minder uren op de fiets gezeten, het was vaak nogal triestig weer in het weekend. Afgelopen weekend mijn enige +3u rit buiten afgewerkt. In week 2 ook enkele dagen wat ziek geweest en slechts 4u30 gebold.
Voor de rest wel meer intensiteit getraind, elke donderdagavond TTT en vaker korte ritten op de rollen. De voorbije 2 weken telkens 5x per week op de fiets gezeten. Ik moet zeggen dat meedoen aan die TTT me wel een extra drive gegeven heeft. Niks zo erg als de slechtste te zijn in een ploegentijdrit 😛.

De vorige test was nogal in het water gevallen door wat ziekteverschijnselen. Dan ging het deze keer een pak vlotter. Boven de 300w voor de 20', ben aangenaam verrast. Vind niet dat ik al echt hard aan het trainen ben en straks in maart zal het aantal uren sowieso nog toenemen. Benieuwd waar het schip strand. 300w ftp moet zeker kunnen!
Ik ga eens meedoen
Sinds vorige week terug de fiets op, daarvoor 4 weken niets gedaan.
Short version van de 20min op zwift gedaan, gestrand op 282w (273 op powermeter), HS 176, 84kg

Valt nog mee om terug te beginnen

Vandaag de uber pretzel gedaan op zwift, en afgeklokt op 150km. Alles zone 1 proberen te rijden en ik moet zeggen zeer tevreden van de vorm,
het heeft me wel 6u37 geduurd maarja mooie duurtraining zeg ik dan!

Ik ga eens meedoen
Sinds vorige week terug de fiets op, daarvoor 4 weken niets gedaan.
Short version van de 20min op zwift gedaan, gestrand op 282w (273 op powermeter), HS 176, 84kg

Valt nog mee om terug te beginnen
goed dat je start met uitvluchten. Die heb je wel nodig met 3,3w/kg :oi22:

Is er eigenlijk iemand met een zwift hub hier?
Ik heb eerlijk gezegd nog niemand tegengekomen die er eentje had.

Maar de hamvraag. Wanneer gaat wahoo de prijs van de kickr core aanpassen??

Nog eentje voor de mensen die vinden dat er te weinig koersen zijn voor lichte renners.
Sisu climb is een reeks van 4 ritten en zaterdag is de slotetappe.

Laatste etappe is de Four Horsemen. 90km, 2100hm's. Hilly kom, volcano, epic kom, radio tower, alpe du Zwift. Succes 😊

Bij deze via dus ook ineens ontdekt dat ik categorie B ben :unsure:
Met die nieuwe feature van zwift kijkt hij dus verder dan enkel maar uw prestaties in wedstrijden om uw categorie te bepalen, uiteraard is dat een pak hoger dan 3,2w/kg :sop:
Mijn sandbag days are over dus… Van het kaske naar de muur gereden worden it is!
Nog een geluk dat ik weinig races rij :P

Terug
Bovenaan