SomeDude
Banned
191 maar82 kg en 191 dus altijd gejost, zowel bergop als bergaf![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
191 maar82 kg en 191 dus altijd gejost, zowel bergop als bergaf![]()

En dan blijf ik met het frame zitten lolIk heb deze week al voor de derde keer op korte tijd stukken aan mijn oude mountainbike gehad. Om eerlijk te zijn is ie ver versleten en ben van plan ne nieuwe aan te schaffen. De oude zou ik kunnen ombouwen en op een smart trainer zetten, maar die stages bike aan 1999€ is ook verleidelijk.
Zit nu echt in een dubio. Of ik bouw de hele fiets om en gebruik de wahoo kick (v5) en dan kom ik uit op zo'n 1200 euro, maar dan heb ik nog een lelijk oud frame en moet ik alle onderdelen opnieuw gaan monteren. Of ik heb een hele goeie degelijke indoorfiets, die ik hopelijk tientallen jaren kan gebruiken, maar kom wel een 799 euro duurder uitEn dan blijf ik met het frame zitten lol
Koester die gedachtedie ik hopelijk tientallen jaren kan gebruiken,

Ik heb nog geen kickr. Die zou ik dus moeten kopen samen met een nieuwe groupset om op mijn oude frame te zetten.Koester die gedachte
10 jaar in tech land is lang. Begin al met 5-6 jaar en al de rest is mooi meegenomen denk ik.
Als het is om indoor te rijden dan zie ik niet direct een argument om het niet te doen op die MTB buiten de positie. Het grote nadeel aan een trainer is dat je de fiets er steeds moet afhalen, maar met een dedicated fiets valt dat weg.
En als je al een kickr v5 hebt dan zit je al met een top van de top trainer.
Maar zo een fiets is natuurlijk next-level.
De stages bike had in in het begin ook wel wat flaws op vlak van software. Is dat nu al volledig opgelost? Ik weet het niet.
Maar de vraag die je u moet stellen is is of je geen downgrade doet qua trainer van de kickr naar de stages bike.
DCrainmaker schoof de SB20 alvast naar voor als beter dan de Kickr en Neo bike. Slecht is die trainer sowieso niet.De stages bike had in in het begin ook wel wat flaws op vlak van software. Is dat nu al volledig opgelost? Ik weet het niet.
Maar de vraag die je u moet stellen is is of je geen downgrade doet qua trainer van de kickr naar de stages bike.
Dat maak ik niet op van zijn review.DCrainmaker schoof de SB20 alvast naar voor als beter dan de Kickr en Neo bike. Slecht is die trainer sowieso niet.
Ik kan me wel de voordelen en nadelen van elk voorstellen als het gaat om comfort. Maar plaats is bvb geen issue. Beiden setups zou ik permanent laten staan.Dat maak ik niet op van zijn review.
Hij heeft ook nooit de fietsen naar voren geschoven in zijn buyers guide. Waarom dat weet ik niet.
Wat er wel instaat is dat de SB20 qua software toch geen ongeschreven blad is, is dat een probleem of niet dat laat ik ik het midden.
De vraag die ik mij stel is of zo een indoor bike effectief beter is dan een dedicated fiets en kickr v5.
Ik had begrepen dat hij al een kickr v5 had maar heb mij daarin vergist blijkbaar. Dat verandert de zaak natuurlijk wel weer deels. Maar de vraag wat nu effectief beter is die blijft mij toch een beetje.
Toen was ik wel in wat betere conditie dan nu...ik herinner mij een tijd van 44' op de alpe de zwift van jou.
Het lijkt je dus niet echt tegen te houden (=
Omdat er gewoon quasi niks veranderd in de Smart Bike realm. Hij heeft een shootout gedaan Kick bike vs Neo bike vs Wattbike, op dat moment was de Stages SB20 nog niet uit.Dat maak ik niet op van zijn review.
Hij heeft ook nooit de fietsen naar voren geschoven in zijn buyers guide. Waarom dat weet ik niet.
Wat er wel instaat is dat de SB20 qua software toch geen ongeschreven blad is, is dat een probleem of niet dat laat ik ik het midden.
De vraag die ik mij stel is of zo een indoor bike effectief beter is dan een dedicated fiets en kickr v5.
Ik had begrepen dat hij al een kickr v5 had maar heb mij daarin vergist blijkbaar. Dat verandert de zaak natuurlijk wel weer deels. Maar de vraag wat nu effectief beter is die blijft mij toch een beetje.

Als het echt 100% als dedicated indoorbike moet dienen zou ik een tweedehands fiets met velgremmen zoeken, voor €500 is er genoeg keuze (vaak met 2x10 sp groep) en spaar je een mooi bedrag uit dat je nuttiger kan besteden. Enige dat echt belangrijk is dat de afmetingen (stack, reach) juist zijn, hoewel er op een indoorbike wel meer gespeeld kan worden met spacers en desnoods verstelbare stems.Hier ook wel twijfel over een dedicated indoor bike zoiets als dit lijkt me dan al geschikt? Of betere opties?
Want met de huidige fiets er op en af zetten komt het er meer niet dan wel van. (en een dedicated set up kan ook op zolder blijven staan dan).De ROSE PRO SL 105 | De perfecte fiets voor de beste prijs
De ROSE PRO SL 105 - ROSE Bikes motiveert mensen op de fiets te stappen • Kwaliteit en innovatie sinds 1907 • Online en bij jou in de buurtwww.rosebikes.nl
Wel wat twijfel of de Stages SB20 die hier besproken wordt misschien een betere oplossing is dan (Kickr V5 kan nadien de verkoop in)?
En waar staat de Stages het goedkoopste?
Als je 1300€ uitgeeft voor een dedicated rollenfiets zou ik gewoon gaan voor een smartbike. Met het geld dat je uitspaart van de fiets te kopen en je trainer te verkopen ben je er al bijna.Hier ook wel twijfel over een dedicated indoor bike zoiets als dit lijkt me dan al geschikt? Of betere opties?
Want met de huidige fiets er op en af zetten komt het er meer niet dan wel van. (en een dedicated set up kan ook op zolder blijven staan dan).De ROSE PRO SL 105 | De perfecte fiets voor de beste prijs
De ROSE PRO SL 105 - ROSE Bikes motiveert mensen op de fiets te stappen • Kwaliteit en innovatie sinds 1907 • Online en bij jou in de buurtwww.rosebikes.nl
Wel wat twijfel of de Stages SB20 die hier besproken wordt misschien een betere oplossing is dan (Kickr V5 kan nadien de verkoop in)?

het heetste moment van de zomer is wellicht wel hét moment om een smartbike te kopen.Als je 1300€ uitgeeft voor een dedicated rollenfiets zou ik gewoon gaan voor een smartbike. Met het geld dat je uitspaart van de fiets te kopen en je trainer te verkopen ben je er al bijna.
Ik zit zelf nog hard te twijfelen, ook omdat ik niet echt veel kan vinden van 2dehands fietsen in mijn maat voor een deftige prijs. Nuja, het zullen zorgen zijn voor volgende winter want de lente is in het land.![]()
het heetste moment van de zomer is wellicht wel hét moment om een smartbike te kopen.
Ik ga alleszins ook een aantal notificaties aanzetten
Ik heb hier nog een Canyon Roadlite AL 6.0 (de voorloper van de Endurace) staanIk zit zelf nog hard te twijfelen, ook omdat ik niet echt veel kan vinden van 2dehands fietsen in mijn maat voor een deftige prijs. Nuja, het zullen zorgen zijn voor volgende winter want de lente is in het land.![]()

Op Mantel hadden ze hem staan voor 1999€. Zou deze week opnieuw stock binnen komen. Vind het nog net wat te duur om overstag te gaan.Hier ook wel twijfel over een dedicated indoor bike zoiets als dit lijkt me dan al geschikt? Of betere opties?