De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik zou er ook echt 1 willen, maar jouw berichten doen mij toch echt twijfelen.

Ik wil de “hometrainer” sound & feel als ik zoiets koop. Dat kon 30j geleden al, dus ik zou niet settelen voor iets dat even luid is als een ongesmeerde ketting op een versleten cassette. Ik ben benieuwd naar je updates.
Is luider.
Trager fietsen helpt wel

Ik zou er ook echt 1 willen, maar jouw berichten doen mij toch echt twijfelen.

Ik wil de “hometrainer” sound & feel als ik zoiets koop. Dat kon 30j geleden al, dus ik zou niet settelen voor iets dat even luid is als een ongesmeerde ketting op een versleten cassette. Ik ben benieuwd naar je updates.
Mja, tis raar... mijn vriendin zegt dat hij minder luid is dan mijn Tacx Neo (wat op zich ook al een stille trainer is). En soms merk ik ook zelf dat hij stiller is. Maar dan zijn er momenten en RPM's waarop je zo'n vreemde geluiden krijgt.
Ik ben wel benieuwd naar de feedback van Lode binnenkort want het kan op zich wel dat er gewoon iets niet 100% goed is aan mijn unit.

Ik ben er ook half over aan het nadenken van geluidsabsorberend materiaal aan te brengen in de pain cave eens de vloer daar ligt en mijn gerief naar boven kan.

Laatst bewerkt:
Zonet die Wahoo-desk knock-off van Wiggle in elkaar geschroefd. Amai, voor €62 zou ik echt niet meer staan sukkelen met een strijkplank. Knap staaltje voor dat geld.

Ik heb hem eigenlijk niet nodig, want mijn laptop en tv staan veel lager (om mijn nek een beetje te sparen op mijn oude dag), maar die prijs stak m’n ogen uit

Prijs kwaliteit nog altijd het beste dat ik heb gekocht! 62€ is wel ongelofelijk goedkoop.

Mijn oog valt net op die lifeline trainer mat.
Heeft iemand die? Is precies ook geen geld als je vergelijkt met xand/tacx

Ik heb die ook liggen en die doe perfect zijn werk.

Op de NL site zonet stond er expliciet dat belastingen en invoerkosten al aan de bestelling toegevoegd zijn en dat er niets extra betaald moet worden als het pakket de douane berijkt.

Dju, gisteren niet overnagedacht
Zou dat problemen geven? Besteld in UK
Ik vermoed dat het systeem van Wiggle intelligent genoeg is om er voor te zorgen dat een bestelling voor BE sowieso vanuit mainland EU verzonden wordt. Los van het feit of het via .co.uk of .nl domein besteld wordt. Ik zou er dus niet van wakker liggen.

Dan zal het wel goed komen.
Zouden ze eigenlijk ook moeten triggeren met een of andere melding moest er nog wat bijkomen van douane.
Op .uk staat ook incl taxes

Dju, gisteren niet overnagedacht
Zou dat problemen geven? Besteld in UK
Ik vermoed dat het systeem van Wiggle intelligent genoeg is om er voor te zorgen dat een bestelling voor BE sowieso vanuit mainland EU verzonden wordt. Los van het feit of het via .co.uk of .nl domein besteld wordt. Ik zou er dus niet van wakker liggen.
Ik zou ze toch eens mailen, niet alle bedrijven werken zo slim samen tussen hun verschillende landen.

Ik heb indertijd deze mat gekocht omdat die goed van prijs was en ik nog een Decathlon voucher had liggen, maar dus nog niet veel getest. Ze krijgt wel een afdruk als je er dingen opzet maar die gaat er nadien ook weer uit.

Ik heb indertijd deze mat gekocht omdat die goed van prijs was en ik nog een Decathlon voucher had liggen, maar dus nog niet veel getest. Ze krijgt wel een afdruk als je er dingen opzet maar die gaat er nadien ook weer uit.
Das bij die van mij ook van bv mijn cleats. Dacht eerst "oei, da ga je blijven zien" maar gaat er idd terug uit. Zelfs de toppen van Neo die er jaren heeft opgestaan gingen nog terug weg.

Gaten in uw trainermat?
Dan zijn die toch heel dun? Ik heb er eentje van xand, vrij dik. Zou niet weten hoe ik daar gaten in zou lopen :o

Zwift opgezegd.
Echt nul motivatie, ik snap het niet goed. Ik genoot er wel altijd van de voorbije jaren.

Zondag nieuwe strandrace en ik heb sinds 24 december niet op de fiets gezeten. Dat gaat pijn doen.

Zwift opgezegd.
Echt nul motivatie, ik snap het niet goed. Ik genoot er wel altijd van de voorbije jaren.

Zondag nieuwe strandrace en ik heb sinds 24 december niet op de fiets gezeten. Dat gaat pijn doen.
Wat deed je op zwift? Gewoon wat random rondrijden? Wat routes rijden? Random trainingen of iets gericht met een schema?

Zwift is vooral nuttig omdat het indoor rijden toch interessant maakt.
Maar je kan op talloze manieren binnen rijden. En als je niet graag binnen rijdt dan moet je het vooral ook niet pushen :P
Op de rollen rijden heeft wel veel voordelen op vlak van trainen en brainless wedstrijden rijden. Maar je hebt er niks aan als je niet gemotiveerd bent of het u niet boeit.

Beter dan gewoon wat buiten fietsen of gewoon de fiets aan de haak laten hangen.
Het is wel al een paar dagen oké weer geweest. En de fiets eens kuisen is nu ook niet zo een ramp.

Vandaag voor de eerste keer van het jaar op Zwift gekropen. Dacht dat mijn eten verteerd was, viel dat toch wel even tegen. Dringend tijd om na de eindejaarsperiode de eetgewoonte terug een beetje aan te passen.

Terug
Bovenaan