De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

‘t Begint hier serieus offtopic te gaan, maar voor mij is dat, als bijzonder tevreden Core-gebruiker en bijzonder tevreden ex-Elemnt Bolt gebruiker, wel een duidelijk teken dat Wahoo vooral (heel goede) hardware met firmware maakt en Garmin zoveel meer dan enkel dat.

Veel meer features op een headunit, is 1, maar vooral ook een compleet trainingsplatform waar je je analyses kan doen, trainingplannen kan bekijken en aanmaken, een community kan volgen, verschillende garmin devices met elkaar kan laten spreken én ook veel makkelijker een trainer kan aansturen :)

Het is Strava light, Trainingpeaks light, Runkeeper en Wahoo in één.

Wahoo slaagt er niet eens in om hun Elemnt te verbinden met hun eigen sportswatch.

Ps: vooraleer je kritiek geeft op andermans taalfouten, draai eens jouw eigen epistels door de spellingcontrole. Je zal aardig verschieten

Is er eigenlijk een gratis app waar je gemakkelijk trainingen kan implementeren?
In de winter gebruik ik Zwift maar als het in de zomer eens een paar dagen goed regent en je gaat dan toch eens op je rollen. Moet toch ergens bestaan.
Golden cheetah
Kan je zelf trainingen in maken of bestaande erg-trainings inladen.

Wordt een ftp- of ramptest geregistreerd op zwiftpower? Anders doe ik misschien eens een TT op fuego flats van 17km en komt het ongeveer op hetzelfde uit.

Zalig die Garmin vs wahoo discussie 🤣

Ik volg poeperman wel volledig hierin. Als het bij Garmin zo eenvoudig kan dan is het schandalig dat bij wahoo die zich profileert als ecosysteem gewoon niet kan.
Ik snap ook de kritiek niet op Garmin Connect. Is het omdat het een iets afwijkende terminologie gebruikt? Raar want de betekenis achter die terminologie lijkt mij toch het belangrijkste.
Ik kan alleen maar concluderen dat onafhankelijken en mensen die beide gehad of gebruikt hebben steevast voor Garmin gaan, en met recht en rede.

‘t Begint hier serieus offtopic te gaan, maar voor mij is dat, als bijzonder tevreden Core-gebruiker en bijzonder tevreden ex-Elemnt Bolt gebruiker, wel een duidelijk teken dat Wahoo vooral (heel goede) hardware met firmware maakt en Garmin zoveel meer dan enkel dat.

Veel meer features op een headunit, is 1, maar vooral ook een compleet trainingsplatform waar je je analyses kan doen, trainingplannen kan bekijken en aanmaken, een community kan volgen, verschillende garmin devices met elkaar kan laten spreken én ook veel makkelijker een trainer kan aansturen :)

Het is Strava light, Trainingpeaks light, Runkeeper en Wahoo in één.

Wahoo slaagt er niet eens in om hun Elemnt te verbinden met hun eigen sportswatch.

Ps: vooraleer je kritiek geeft op andermans taalfouten, draai eens jouw eigen epistels door de spellingcontrole. Je zal aardig verschieten
Ik ben geen commercieel bedrijf met meer dan 17k werknemers ;)

En meer features ok maar buiten de climbpro is er voor mij geen enkele die ik als meerwaarde aanschouw.
De Garmin van mijn vriendin(is wel goedkoper exemplaar): batterij is plat na 5u en is pokketraag (kan 10min duren voor route euh sorry koers in te laden). En qua bediening, instellingen, ... Allemaal de mindere

Ik volg poeperman wel volledig hierin. Als het bij Garmin zo eenvoudig kan dan is het schandalig dat bij wahoo die zich profileert als ecosysteem gewoon niet kan.
Ik snap ook de kritiek niet op Garmin Connect. Is het omdat het een iets afwijkende terminologie gebruikt? Raar want de betekenis achter die terminologie lijkt mij toch het belangrijkste.
Ik kan alleen maar concluderen dat onafhankelijken en mensen die beide gehad of gebruikt hebben steevast voor Garmin gaan, en met recht en rede.
Als je uw site in het Nederlands aanbiedt moet je ook zien dat hij correct vertaald is.
Ik heb hem al regelmatig in Engels moeten zetten omdat ik het anders niet vond (voor gps vriendin)

Routes euh koersen plannen paar keer gedaan maar die wegen die hij kiest zijn echt de slechtste die je kan.
Nee ik blijf bij wahoo en ik ben niet de enige die dat verkiest en er zijn ook online comparisons te vinden en mensen die bij wahoo blijven hoor.
Zal van uw nood afhangen.

Ow ja wahoo heeft 250 werknemers dus logisch dat ze zich op iets anders focussen en dus geen software gaan maken die je via 3th party ook kan verkrijgen (en die beter is dan Garmin)

Maar de stelling van @poeperman dat je met een wahoo uw rollen niet kan aansturen is dus fout

Onlangs ook nog eens een FTP test gedaan. Had er meer van verwacht maar langs de andere kant toch ook een kilo of 2-3 kwijt (moet nog meer af), dus toch de volle 0,3 w/kg meer 😎.

Wel irritant dat tijdens de test de wattages zoveel schommelden (elke seconde springen tussen 270w en 310w en alles ertussen). Geen idee of die test dan eigenlijk echt representatief is. Maar ook geen zin om nog eens ene te doen!

Wel irritant dat tijdens de test de wattages zoveel schommelden (elke seconde springen tussen 270w en 310w en alles ertussen). Geen idee of die test dan eigenlijk echt representatief is. Maar ook geen zin om nog eens ene te doen!
Ja da's echt vervelend, maar van nature zijn mensen vrij inefficiënt in het trappen, dus zitten die schommelingen er in.
20m rijden op ERG mode is volgens mij makkelijker dan 20m schommelen tussen 270 en 310. Zo voel ik dat toch aan.

De mening van mensen 'die beide hebben gehad' boeit meestal echt geen zier.
In de fietsclub zijn er ook altijd mensen die 'hun wahoo beter vinden dan garmin (tout court)' (of omgekeerd)
Ze vergeten dan wel de bedenking te maken dat ze hun nieuwe wahoo vergelijken met een garmin van twee generaties geleden :unsure:

Maar dat even geheel terzijde

Persoonlijk denk ik dat je met beide merken weinig kunt fout doen.

Onlangs ook nog eens een FTP test gedaan. Had er meer van verwacht maar langs de andere kant toch ook een kilo of 2-3 kwijt (moet nog meer af), dus toch de volle 0,3 w/kg meer 😎.

Power smoothening opzetten?
Ik heb 5sec vermogen opstaan op mijn GPS dan schommelt dat niet zo ;)

Routes euh koersen plannen paar keer gedaan maar die wegen die hij kiest zijn echt de slechtste die je kan.
Nee ik blijf bij wahoo en ik ben niet de enige die dat verkiest en er zijn ook online comparisons te vinden en mensen die bij wahoo blijven hoor.
Zal van uw nood afhangen.
Een koers is gewoon een correcte terminologie hoor.
Het is alleen niet zo courant gebruikt, veel vaker gebruikt men het Franse leenwoord “route”. Maar ik denk dat beide echt wel gewoon de lading dekken.

En Garmin Connect bezit een meer dan degelijke routebuilder. Zeker niet de beste, maar met de samenwerking met Strava zeker degelijk.

Zal van uw nood afhangen is ook maar een beetje onzin. Zowel een bolt als een edge doen in de basis dezelfde dingen. Het verschil zit hem er vooral in hoe ze het doen, hoe snel ze het doen en hoe goed ze het doen.

Die discussie is echt 100pct de Mac vs Windows discussie van vroeger. Ongelofelijk eigenlijk.
Voor mij niet. Want ik vind Garmin zeker niet beter dan Wahoo. Vanuit het perspectief: ik wil zo eenvoudig mogelijk een route importeren en zo duidelijk mogelijk navigeren is een 5 jaar oude Bolt zelfs pakken beter dan een splinternieuwe Edge 530. (Ik kom van een Bolt en heb nu een 530).

Ik vind het gewoon absurd dat Wahoo, die zo hard investeert in het indoor trainen (kickrs, kickr desk, kickr climb, kickr bike,…) er dan toch niet voor zorgt dat je zelf een workout kan creëren om te trainen.

Je moet maar eens een digibeet van 60 zijn die net een Kickr Bike heeft gekocht om te gebruiken met zijn Elemnt.

3 mogelijke workouts. 3.

En nu stop ik. Sorry collega’s van het forum!

Voor mij niet. Want ik vind Garmin zeker niet beter dan Wahoo. Vanuit het perspectief: ik wil zo eenvoudig mogelijk een route importeren en zo duidelijk mogelijk navigeren is een 5 jaar oude Bolt zelfs pakken beter dan een splinternieuwe Edge 530. (Ik kom van een Bolt en heb nu een 530).

Ik vind het gewoon absurd dat Wahoo, die zo hard investeert in het indoor trainen (kickrs, kickr desk, kickr climb, kickr bike,…) er dan toch niet voor zorgt dat je zelf een workout kan creëren om te trainen.

Je moet maar eens een digibeet van 60 zijn die net een Kickr Bike heeft gekocht om te gebruiken met zijn Elemnt.

3 mogelijke workouts. 3.

En nu stop ik. Sorry collega’s van het forum!
Want als je een Garmin koopt voor navigatie staan daar honderden routes op om te gebruiken?

@MrKend54l nee een koers voor route is geen juiste terminologie. Tenzij je vaart

Net ramp test gedaan: 287W FTP. Up from 264W een week of 12-13 geleden.
Dat gaat opnieuw de goeie kant uit en uiteindelijk zonder grote effort. De weken na mijn test nog serieus geslacked, sinds de jaarwisseling wel gewoon 3x per week 45m-1h, mede onder impuls van TdZ.

Terug
Bovenaan