Of geboren zijn met meer talent natuurlijk.Het is ook de enige categorie waar ik echt weinig mensen over hoor klagen en zeuren. Het is ook simpel eh: kan je niet mee dan moet je meer trainen...
Het is niet iedereen gegeven.
Een lage A-rijder worden is voor mij waarschijnlijk best haalbaar (en wanneer ik weer in vorm ben zal ik die waarden ook wel kunnen trappen), maar dan zou ik ook worden vermorzeld op het vlakke door de kerels zoals jij (80+kg) met de hoge absolute waardes en bergop door de bonenstaken van 60kg die 5w/kg duwen. Dan zit ik daar met mijn FTP van 4.1 w/kg

Goed kunnen draften is ook een kunst denk ik. In mijn WTRL (B1) reeks zit er een Roemeen die bijna alles wint. Hij heeft een gigantische sprint in de benen en pakt bijna alle tussensprints en ritoverwinningen. Enkele weken kwam hij over de meet met een gemiddeld wattage van 233 voor zijn 71kg. Geen idee hoe hij zo perfect achteraan in een peloton kan blijven hangen. Ik dans altijd wat van voor naar achter, hoe consistent ik ook probeer te trappen. Ik kwam met 260w gemiddeld over de meet (op 70kg) en had kansloos moeten lossen.
Vlug even gekeken; Alpe de Zwift heb ik vorig jaar aan 288w naar boven gereden, wat gelijk staat aan 4.1w/kg.
A-waarden... maar bottom of the barrel en dus compleet kansloos in een race, zelfs op een klim. Bij B heb ik ook nog nooit gewonnen. De meeste races zijn wel WTRL waar het niveau hoger ligt dan daarbuiten, maar ook daarbuiten nog niet gewonnen. Ik weet nooit wanneer ik een sprint moet aanzetten. Ik hoop dit niveau snel weer aan te tikken, hier ben ik wel tevreden mee

) en volgende week 1tje inhalen doordat ik ziek was. Er zaten leuke ritten in maar ik zou meer gediend zijn met maandeijks een fondo van om en bij de 100km en wat hoogte meters dat doe ik liever en er zit meer uitdaging in dan nu 8x op rij +-1u een verplicht (het is nooit verplicht natuurlijk) ritje te doen.