De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Het is ook de enige categorie waar ik echt weinig mensen over hoor klagen en zeuren. Het is ook simpel eh: kan je niet mee dan moet je meer trainen...
Of geboren zijn met meer talent natuurlijk. :p
Het is niet iedereen gegeven.

Een lage A-rijder worden is voor mij waarschijnlijk best haalbaar (en wanneer ik weer in vorm ben zal ik die waarden ook wel kunnen trappen), maar dan zou ik ook worden vermorzeld op het vlakke door de kerels zoals jij (80+kg) met de hoge absolute waardes en bergop door de bonenstaken van 60kg die 5w/kg duwen. Dan zit ik daar met mijn FTP van 4.1 w/kg :)

Goed kunnen draften is ook een kunst denk ik. In mijn WTRL (B1) reeks zit er een Roemeen die bijna alles wint. Hij heeft een gigantische sprint in de benen en pakt bijna alle tussensprints en ritoverwinningen. Enkele weken kwam hij over de meet met een gemiddeld wattage van 233 voor zijn 71kg. Geen idee hoe hij zo perfect achteraan in een peloton kan blijven hangen. Ik dans altijd wat van voor naar achter, hoe consistent ik ook probeer te trappen. Ik kwam met 260w gemiddeld over de meet (op 70kg) en had kansloos moeten lossen.

Vlug even gekeken; Alpe de Zwift heb ik vorig jaar aan 288w naar boven gereden, wat gelijk staat aan 4.1w/kg.
A-waarden... maar bottom of the barrel en dus compleet kansloos in een race, zelfs op een klim. Bij B heb ik ook nog nooit gewonnen. De meeste races zijn wel WTRL waar het niveau hoger ligt dan daarbuiten, maar ook daarbuiten nog niet gewonnen. Ik weet nooit wanneer ik een sprint moet aanzetten. Ik hoop dit niveau snel weer aan te tikken, hier ben ik wel tevreden mee :)

Privé zetten = meer werk, dus ik doe het niet. :p
Activity Fix gebruiken. 1 keer instellen en vanaf dan doet die dat automatisch.

Waar ik mij aan stoor op strava zijn mensen die hun ritjes naar de bakker online zetten. Wat een teringzooi zeg
En ook hier. Activity fix. GPLama heeft daar een mooi filmpje over gemaakt over hoe dat werkt.

Ik vind het iets prachtig. Zet opwarmingsritjes op privé, dagelijkse wandelingen op mute en van het moment het om een virtuele rit gaat past die zelfs de gebruikte fiets aan. Hoe makkelijk kan het zijn ?

EiVI2TF.jpg

Ik morgen nog rit 8 (de A ziet er nog een stevig ritje uit 😁) en volgende week 1tje inhalen doordat ik ziek was. Er zaten leuke ritten in maar ik zou meer gediend zijn met maandeijks een fondo van om en bij de 100km en wat hoogte meters dat doe ik liever en er zit meer uitdaging in dan nu 8x op rij +-1u een verplicht (het is nooit verplicht natuurlijk) ritje te doen.

Ik morgen nog rit 8 (de A ziet er nog een stevig ritje uit 😁) en volgende week 1tje inhalen doordat ik ziek was. Er zaten leuke ritten in maar ik zou meer gediend zijn met maandeijks een fondo van om en bij de 100km en wat hoogte meters dat doe ik liever en er zit meer uitdaging in dan nu 8x op rij +-1u een verplicht (het is nooit verplicht natuurlijk) ritje te doen.

Ik vind New York echt een vreselijke map(net zoals Richmond en London trouwens)...
Ik kijk meer uit naar de Tour De Watopia dan naar de Tour De Zwift, maar ik wou koste wat het kost dat shirtje natuurlijk...

De eerste twee heb ik niet kunnen doen omdat ik toen op reis was, dus deze wil ik wel nog eens inhalen volgende week.
Hoe bezet zijn die inhaal races ivm de originele?

Je hoeft het niet te laten bij da 1uur eh, je kan nog verder rijden ook na het event :P

Maar ge hebt wel 4 weken na elkaar minstens 2 keer op de fiets gezeten... dat telt ook voor iets mee.
Het is dit weekend trouwens ook gewoon Fondo weekend. Alleen de uren zijn zo kut voor België imo. 7u vanmorgen, 8u morgenvroeg, zelfs al moest ik niet in ons huis moeten werken dan nog stond ik niet speciaal zo vroeg op. Telkens verspringingen van 5u ook... Vandaag dus 12, 17 wat awkward uren zijn met eten en 22u is te laat. Het enige wat dus nog semi realistisch is, is morgenmiddag 13u al de rest zijn eigenlijk bagger timeslots.

Ik snap niet goed dat ze geen event hebben om 9:00 CET zoals vroeger. Of zelfs eentje om 8:00 en eentje om 10:00 en dan wat uren tussen laten om de Oostkust van US te bedienen...

Ik vind New York echt een vreselijke map(net zoals Richmond en London trouwens)...
Ik kijk meer uit naar de Tour De Watopia dan naar de Tour De Zwift, maar ik wou koste wat het kost dat shirtje natuurlijk...
Een parcours tegen je zin doen voor wat specifieke pixels. ..... die gamification werkt wel echt :)
Ik vind New York zo slecht nog niet, enkele stevige klimmen, maar geen echt lange. Naar omgeving blijft Watopia idd wel de beste.

Frankrijk is ook nog aangenaam, maar weinig routes…

t zal een trainingske worden uit het Dirt Crusher-programma ipv buiten. Wat een schijtweer.

Heerlijk. Alweer die Tickr door @MrKend54l

Je houdt het niet voor mogelijk.

De enige HR-meter waar er negatieve dingen over worden over gezegd, ook door hemzelf. Al de andere meters doen gewoon altijd wat ze moeten doen, zelfs de spotgoedkope van Decathlon of Ali.

Long story short: als je nooit miserie wil koop je eender welke hartslagband, behalve de Tickr.

Heerlijk. Alweer die Tickr door @MrKend54l

Je houdt het niet voor mogelijk.

De enige HR-meter waar er negatieve dingen over worden over gezegd, ook door hemzelf. Al de andere meters doen gewoon altijd wat ze moeten doen, zelfs de spotgoedkope van Decathlon of Ali.

Long story short: als je nooit miserie wil koop je eender welke hartslagband, behalve de Tickr.
Het is complexer dan dat, het probleem ligt niet bij bij de tickr maar bij zwift.
Schijnbaar zou hij steeds het verkeerde kanaal van de tickr opvragen wat zeer onstabiel is.
Met alle andere programma's geen enkel probleem, ook niet met de companion app.

Dit probleem van de kanalen is trouwens ook vaak voorkomend met de HRM-dual van garmin.
En sommige klagen er ook over met de polar H9.

Hier is het de wahoo kadans sensor die niet samenwerkt met zwift. De tickr hartslagmeter heb ik toch ook al 3 keer problemen gehad binnen de garantie periode.

Frankrijk is ook nog aangenaam, maar weinig routes…

t zal een trainingske worden uit het Dirt Crusher-programma ipv buiten. Wat een schijtweer.
Ik vind France dan weer een kutmap. Ik heb geen flauw idee van waar ik mij ergens bevindt en welk stuk er gaat volgen.

New York vind ik kut voor free rides maar als group en vooral als event parcours is het schitterend. Je moet constant bij de pinken zijn door het golvend terrein maar als je op let moet je nooit echt woekeren met u krachten en kan je gewoon meedrijven. De afstand van de ene bump naar de andere is ook nooit echt lang waardoor je geen lange saaie stukken hebt. Als race parcours is het wel brutal. Zelfs de vlakkere omlopen beneden in park zijn eigenlijk verre van vlak.

Maar bon, smaken en kleuren zeker.

Of geboren zijn met meer talent natuurlijk. :p
Het is niet iedereen gegeven.

Een lage A-rijder worden is voor mij waarschijnlijk best haalbaar (en wanneer ik weer in vorm ben zal ik die waarden ook wel kunnen trappen), maar dan zou ik ook worden vermorzeld op het vlakke door de kerels zoals jij (80+kg) met de hoge absolute waardes en bergop door de bonenstaken van 60kg die 5w/kg duwen. Dan zit ik daar met mijn FTP van 4.1 w/kg :)

Goed kunnen draften is ook een kunst denk ik. In mijn WTRL (B1) reeks zit er een Roemeen die bijna alles wint. Hij heeft een gigantische sprint in de benen en pakt bijna alle tussensprints en ritoverwinningen. Enkele weken kwam hij over de meet met een gemiddeld wattage van 233 voor zijn 71kg. Geen idee hoe hij zo perfect achteraan in een peloton kan blijven hangen. Ik dans altijd wat van voor naar achter, hoe consistent ik ook probeer te trappen. Ik kwam met 260w gemiddeld over de meet (op 70kg) en had kansloos moeten lossen.

Vlug even gekeken; Alpe de Zwift heb ik vorig jaar aan 288w naar boven gereden, wat gelijk staat aan 4.1w/kg.
A-waarden... maar bottom of the barrel en dus compleet kansloos in een race, zelfs op een klim. Bij B heb ik ook nog nooit gewonnen. De meeste races zijn wel WTRL waar het niveau hoger ligt dan daarbuiten, maar ook daarbuiten nog niet gewonnen. Ik weet nooit wanneer ik een sprint moet aanzetten. Ik hoop dit niveau snel weer aan te tikken, hier ben ik wel tevreden mee :)
Dat talent ga ik als compliment nemen maar goed wetende dat het jammergenoeg niet zo is.

Zwift moet je ook leren kennen eh. Ik ben zelf ook iemand die vrij goed de drafting mechanics doorheeft (al zijn ze recent verandert en vind ik het nu moeilijker). Zo kan ik wel races uitrijden aan lagere wattages dan sommige van mijn tegenstrevers.

Als je gelost wordt ga je natuurlijk altijd hogere W/KG's rijden omdat je dan moet constant blijven duwen terwijl je in de groep je kan laten meezuigen...

Je hebt lage A-waardes inderdaad maar als je zo kan opbouwen met races op vlakke parcours ga je wel automatisch beter worden ;-) Overreaching eh!

Terug
Bovenaan