De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Kan het kwaad om je trainer 24/7 in de garage te zetten?
Mijn intuïtie zegt dat het geen kwaad kan. Veel elektronica componenten zijn standaard ontworpen om een temperatuur range van -20° tot 50-60°C af te kunnen.

Stukjes op Garmin forum zijn wel tegenstrijdig.

Quote van het Garmin forum:
I asked more or less this question (NEO 2) directly to Tacx support in November (adding that I also at times work out in sub zero temps, Sweden is a cold country in winter). Their answer was:

"The recommended temperature for the trainers is minimum 5 degrees Celsius. (preferably room temperature).

Beetje verderop antwoord Garmin wel zelf:
Garmin-Blake zei:
We recommend using this product in the ranges of -20 C to 55 C, or, -4 F to 131 F. We hope this is helpful.

Kan het kwaad om je trainer 24/7 in de garage te zetten?
Geheel anekdotisch maar de mijne staat ook altijd in de garage, ik probeer die wel regelmatig te calibreren. Nog geen problemen mee gehad tot nu. Het voelt soms wel belachelijk om winterkleding aan te doen voor indoor cycling.

Geheel anekdotisch maar de mijne staat ook altijd in de garage, ik probeer die wel regelmatig te calibreren. Nog geen problemen mee gehad tot nu. Het voelt soms wel belachelijk om winterkleding aan te doen voor indoor cycling.
Staat bij mij ook in de garage, en ik rijd toch ook in de winter met enkel een (korte) koersbroek aan. Enkel durf ik de eerste 5' een t-shirtje aan te doen in de winter....
Meestal zet ik dan na 20' nog eens de poort open

Het is maar met eens aan mijn Kickr te gaan draaien dat het me opvalt dat die ook zo'n lichte tik geeft bij het freewheelen, is me nooit eerder opgevallen. Op dat laatste filmpje lijkt het wel een stuk luider te zijn als bij mij.
Bij mij vorige Kickr heb ik mijn riem eens aangespannen waarna hij ook meer geluid maakte. Misschien gewoon de riem een fractie losser zetten?

Het is maar met eens aan mijn Kickr te gaan draaien dat het me opvalt dat die ook zo'n lichte tik geeft bij het freewheelen, is me nooit eerder opgevallen. Op dat laatste filmpje lijkt het wel een stuk luider te zijn als bij mij.
Bij mij vorige Kickr heb ik mijn riem eens aangespannen waarna hij ook meer geluid maakte. Misschien gewoon de riem een fractie losser zetten?
Hier is het getik net luider wanneer ik er effectief op fiets versus filmpje met louter spindown.
Daarom eens van nader beginnen bekijken. Het lijkt tijdens het fietsen precies of er iets metaal achtig tikt.

Mijn kickr core klinkt ook zo bij freewheelen. Heeft hij altijd gedaan
Ook tijdens het fietsen?

Hier is het getik net luider wanneer ik er effectief op fiets versus filmpje met louter spindown.
Daarom eens van nader beginnen bekijken. Het lijkt tijdens het fietsen precies of er iets metaal achtig tikt.

Ook tijdens het fietsen?
Yes! Als ik er aan denk de volgende keer maak ik wel even een filmpje.

Je kan het algemene freewheelen wel serieus dimmen met wat meer vet in de body.

Yes! Als ik er aan denk de volgende keer maak ik wel even een filmpje.

Je kan het algemene freewheelen wel serieus dimmen met wat meer vet in de body.
Freewheel sounds vind ik helemaal ok hoor.
‘T is echt het systematische getik tijdens het trappen waar ik mee aan stoor. Ik dacht in eerste instantie dat het mijn bottom bracket was die om zeep was.

Is wel vreemd dat deze zo tikt hoor. Is in mijn ogen niet echt normaal.
Dat meerdere mensen dit hebben wilt daarom nog niet zeggen dat het oké is :P

Ondertussen nog niet mee gefietst.. Maar vraag me wel af of het geen kwaad kan om die 135mm adapter van de kickr te gebruiken op mijn 130mm frame.

Op zich past het zonder dat ik moet wringen ofzo, maar wahoo en canyon raden het niet aan om te doen.. Terwijl er wel zijn die het probleemloos doen.

Ondertussen nog niet mee gefietst.. Maar vraag me wel af of het geen kwaad kan om die 135mm adapter van de kickr te gebruiken op mijn 130mm frame.

Op zich past het zonder dat ik moet wringen ofzo, maar wahoo en canyon raden het niet aan om te doen.. Terwijl er wel zijn die het probleemloos doen.

Ik zou mij daar persoonlijk niet goed bij voelen denk ik, ookal kan het waarschijnlijk geen kwaad.

Ik zou dat echt wel zonder nadenken doen. Dat is elke chainstay 2,5mm naar buiten, dat kan carbon echt wel hebben hoor.

Het probleem is, worst case scenario - als er toch iets mis gaat, dat je al die zichtbare schade hebt en dat je in elk geval naar garantie kan fluiten

Ik zou dat echt wel zonder nadenken doen. Dat is elke chainstay 2,5mm naar buiten, dat kan carbon echt wel hebben hoor.

Het probleem is, worst case scenario - als er toch iets mis gaat, dat je al die zichtbare schade hebt en dat je in elk geval naar garantie kan fluiten
Ja maar als je dan bvb recht staat op de trappers dan buigen ze wel nog iets verder door. Kunnen ze dat dan nog erbij hebben?

Nu ik heb wel het voordeel dat het een XL is en er dus door de lengte wel wat meer bewegingsruimte is zou ik dan denken.

Ja maar als je dan bvb recht staat op de trappers dan buigen ze wel nog iets verder door. Kunnen ze dat dan nog erbij hebben?

Nu ik heb wel het voordeel dat het een XL is en er dus door de lengte wel wat meer bewegingsruimte is zou ik dan denken.
Dat zou je denken, ja, maar de achterbrug is in heel veel gevallen even lang bij een XS als bij een XL :)

Anders zou uw wiel ook verder van de zitbuis staan bij een grotere maat

Dat zou je denken, ja, maar de achterbrug is in heel veel gevallen even lang bij een XS als bij een XL :)

Anders zou uw wiel ook verder van de zitbuis staan bij een grotere maat
Juist eens erop gezet en gaat eigenlijk wel vlot.. Ik kan hem erop zetten zonder dat ik zelfs aan de achterbrug moet komen.

Wie voelt zich geroepen om een BG Zwift Club te maken? Ik ben nog geen lvl 20 dus ik kan ze niet aanmaken.
Voila. De groep staat gewoon open dus iedereen kan joinen.

Screenshot-20220129-191929.jpg

Terug
Bovenaan