Furiax
Active member
Begrijp ik het goed dat elke 10 speed cassette dan goed is zolang het 11-34 is ?Best wel een casette nemen met ongeveer dezelfde range. Ik zou geen 11-25 leggen bijvoorbeeld.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Begrijp ik het goed dat elke 10 speed cassette dan goed is zolang het 11-34 is ?Best wel een casette nemen met ongeveer dezelfde range. Ik zou geen 11-25 leggen bijvoorbeeld.
Nee, het is eerder:Begrijp ik het goed dat elke 10 speed cassette dan goed is zolang het 11-34 is ?
Nee, het is eerder:
Elke Shimano 10-speed cassette zal passen (Campa niet bijvoorbeeld), ook een 11-25 of 11-28. Maar omdat je derailleur afgesteld staat op een 11-34 blijf je daar best dicht bij. Een 11-32 of 30 zal wel lukken zonder aanpassingen, maar bij alles wat kleiner is zal je misschien wel moeten afregelen.
Klopt, toch wat betreft body. Mijn ervaring is dat ze wel een heel klein beetje afwijken qua afstelling van limieten.Of SRAM
Wat zijn de waarden die je hebt getrapt en hoeveel weeg je?Tdz stage 2. Misschien wel de koninginnenrit met de aankomst op de alp.
Eerste maal ooit dat ik hem deed. Maar na wat opzoekwerk en 3 maand zwiften weet je wel ongeveer wat je moet duwen om snel genoeg en zonder miserie boven te geraken. Eerst +-13km aanloop met kleine opwarming bergop en toch tegen mijn voornemens wat sneller gestart dan ik voorgenomen had en halverwege de klim 1 segment wat minder hard getrapt en dan terug mijn cadans gevonden. Ik had de trainer difficulty op 80% gezet om het klim gevoel te hebben en zo kon ik moeilijk een zelfde ritme vinden door de percentage verschillen in de klim. Al bij al vrij vlot en fris boven geraakt in 56 min en net buiten top 100 van de +-850 deelnemers. Redelijk content na weinig slaap en alcohol gisteravond. Vooral blij dat mijn knieproblemen die ik de laatste 2 weken had en zo maar 4u in 14 dagen op de rollen er had opzitten zo goed als verleden tijd zijn.

Volgens strava: 56:30 met 262WWat zijn de waarden die je hebt getrapt en hoeveel weeg je?
Of beter gezegd hoeveel W/kg heb je geduwd op de alp.
Bewust niet gekozen voor de alp maar voor Innsbruck gegaan. Gewoon rustig omhoog getuft en daarna nog 40min met de pace partner gereden.
Geen specifiek klimfiets genomen?Volgens strava: 56:30 met 262W
Ik weeg 77kg dus bijna exact 3.4W/kg
Toch jammer dat je dit niet rechtstreeks bij zwift zelf terugvind. Iedere bocht heb je een segment maar nadien ben je alles kwijt indien je niets gekoppeld hebt.
Op dat vlak schiet Zwift toch wel zwaar tekort. Er zou toch wat meer trainingsfeatures in hun systeem mogen zitten.Toch jammer dat je dit niet rechtstreeks bij zwift zelf terugvind. Iedere bocht heb je een segment maar nadien ben je alles kwijt indien je niets gekoppeld hebt.

Ik heb nog maar 1500km op zwift dus nog niet veel speciaals.Geen specifiek klimfiets genomen?
Dat is inderdaad zo een beetje de vermogens die je moet trappen materiaal kan nog wat eraf pietsen.
Nochtans vrij normaal dat binnen hij hoger is dan buiten.Nog nooit gehoord dat iemand zijn hartslag hoger ligt binnen dan buiten, het omgekeerde kan ik wel overal vinden op Google.
Op verschillende vlakken schiet zwift toch tekort hoor.Op dat vlak schiet Zwift toch wel zwaar tekort. Er zou toch wat meer trainingsfeatures in hun systeem mogen zitten.
Er is een achievement waarvoor je 25x de Alp beklommen moet hebben. Hoeveel je er al gedaan hebt? Geen kat die het weet, tenzij je Strava hebt.
Ook vandaag geen lightweight's gekregen![]()
Iemand eigenlijk enig idee hoe groot het effect van de fiets en wielen zijn in zwift? Dat is iets waar ik eigenlijk weinig tot geen aandacht aan besteed - ik rij gewoon. Maar ik vraag het me wel af nu ik wat vaker groepsritten rij