Ik heb op Kerstmis mijn eerste Direct Drive Trainer gekregen. Een Elite Suito. Niet te prijzig voor wat het is en ik was er dus ook enorm naar aan het uitkijken. De avond zelf nog heb ik alles ineengestoken. Cassette erop, (weliswaar een oude) fiets erop en rijden maar dacht ik. Helaas kwamen toen de problemen. Een vrij luid en irritant geratel lijkt te ontstaan telkens ik kracht op de pedalen zet. Ook voel ik een soort van trillingen als ik veel kracht zet. De Elite Suito had in de verleden wel problemen met een kloppend geluid van het flywheel maar dit lijkt nog iets totaal anders. Het is een 10 jaar oude fiets die ik erop heb gezet (10speed) maar hij past zonder probleem. Op de weg maakt die ook eigenlijk weinig abnormaal geluid. Ik heb dus geen idee wat het probleem is. Ik heb wat met de kabelspanning van de derailleur zitten spelen, maar dat brengt geen soelaas.
Iemand van de kenners hier enig idee wat het probleem kan zijn? Zou het aan de fiets of de trainer liggen? Als ik dus buiten fiets heb ik geen problemen, maar als ik het flywheel gewoon met mijn hand beweeg zonder fiets hoor ik ook niets speciaals.
Ik heb 2 video's naar een random site geupload waar het geluid in het horen valt. Hieronder de link
Visit this link to download: video-1640560201.mp4 and 1 other file
files.fm
Ik denk dat jullie het zo kunnen bekijken.