De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Op zich zou dat inderdaad wel moeten, maar ik rijd buiten met een 11-30 Shimano cassette en binnen met een 11-26 SRAM en ik stel helemaal niks af :)

Laatst bewerkt:
Die Elite al out of stock. Ge moet er toch snel bij zijn dees dagen..

Ik heb die Suito-T vorig jaar gekocht voor mijn vrouw, en ik vind dat een rampzalig slechte trainer.
ERG-mode swingt daarop echt de pan uit, stel je ERG in op 100W, dan fluctueert deze tussen de 50 a 160W.
Hiervoor contact opgenomen met Elite, logs moeten doorsturen enz en voor hen viel dit binnen de normen...

Ik heb die Suito-T vorig jaar gekocht voor mijn vrouw, en ik vind dat een rampzalig slechte trainer.
ERG-mode swingt daarop echt de pan uit, stel je ERG in op 100W, dan fluctueert deze tussen de 50 a 160W.
Hiervoor contact opgenomen met Elite, logs moeten doorsturen enz en voor hen viel dit binnen de normen...
Mijn broer heeft de suito en is er zeer tevreden van.

Ja maar je derailleur is afgesteld op 1 casette. Als je een andere vertanding gebruikt dan moet je die opnieuw afregelen.

Daar kan je moeilijk onderuit hoor. Zelfs al neem je dezelfde casette de uitlijning zal 9/10 niet voldoende zijn en je zal moeten bijregelen.
Ook de lengte van de ketting is geen probleem als je niet van 11-23T naar 12-32T ofzo gaat.

Het is ook wel de bedoeling dat je een constante cadans trapt natuurlijk, doe je dat niet dan trekt de trainer bij.
En als je dan trapt op hogere cadans dan krijg je overshoot natuurlijk.

Echt lage vermogens kan hij moeilijk aan dat klopt, maar lager dan 80w wil ik toch niet trappen hoor.
Persoonlijk vind ik voor de 519€ die ervoor betaald heb het een bangelijk goeie trainer. Voor 399€ is het gewoon zonder twijfel de beste trainer die je kan kopen.
Is een neo 2T of een kickr of een kickr core beter? Natuurlijk.
Maar ik kan op de suito ook mijn wedstrijden rijden en mijn workouts doen op een zeer goeie manier.
Voor 300€ minder wil ik gerust dat vliegwiel wel eens wat bruter en vaker in gang trekken hoor. En zelfs dat, ik hou amper de benen echt stil.

Het is natuurlijk zo dat ik enkel kan vergelijken met een Kickr en Neo.
Qua accuraatheid van de ERG-mode gaat er niets boven de Kickr.
Maar qua rijgevoel steekt de Neo er toch bovenuit, beste koop die ik ooit gedaan heb.

Maar qua rijgevoel steekt de Neo er toch bovenuit, beste koop die ik ooit gedaan heb.
Dat is een beetje zoals met een Rolls-Royce rijden en zeggen dat een Peugeot niet deugt. :P

Is dat niet enkel omdat de Wahoo’s zelf al afvlakken in het signaal dat ze doorgeven, maar dat je in realiteit net hetzelfde trapt als bij de Neo?

Terug
Bovenaan