De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Wahoo met nieuwe producten blijkbaar. De Kickr Move en de Bike Shift.
Benieuwd naar de reviews van de Move. Redelijk prijzig wel dus ga toch maar overslaan.

Wahoo met nieuwe producten blijkbaar. De Kickr Move en de Bike Shift.
Benieuwd naar de reviews van de Move. Redelijk prijzig wel dus ga toch maar overslaan.
SHIFT: geen climb feature & geen motor: €3k. Schaamteloos.
En wat ze met die MOVE proberen doen snap ik al helemaal niet. €1,6k jonges... WTF. En dat komt dan uit een week nadat ze Kickr Core permanent in prijs hebben laten zakken naar $600. Ge moet knettergek zijn om €1000 op te leggen voor die Kickr Move.

SHIFT: geen climb feature & geen motor: €3k. Schaamteloos.
En wat ze met die MOVE proberen doen snap ik al helemaal niet. €1,6k jonges... WTF. En dat komt dan uit een week nadat ze Kickr Core permanent in prijs hebben laten zakken naar $600. Ge moet knettergek zijn om €1000 op te leggen voor die Kickr Move.
Dat naar voren bewegen lijkt me trouwens opt eerste zicht niet heel erg comfortabel maar kan mis zijn natuurlijk. Links rechts bewegen dat snap ik dan nog wel qua comfortverbetering maar dan is een rocker plate ook voldoende.

Dat naar voren bewegen lijkt me trouwens opt eerste zicht niet heel erg comfortabel maar kan mis zijn natuurlijk. Links rechts bewegen dat snap ik dan nog wel qua comfortverbetering maar dan is een rocker plate ook voldoende.
ik had een rocker plate (zelfbouw) met fore-aft en zijdelings... Dat links rechts werkt volledig tegenovergesteld tov de werkelijkheid, dus dat is echt niet tof.

Fore-aft is wel heel leuk, maar je voelt de watts verloren gaan in de beweging :)

IMG-1939.jpg

Bestaat er zoiets als een betaalbare hometrainer die je kan gebruiken om Zwift te rijden?

Ik ben niet echt op zoek naar een fiets met rollen, maar specifiek naar een goede hometrainer die zwift ondersteund.

Ik zie hierboven bijvoorbeeld die Kickr Shift, maar 3000 euro lijkt me een pak geld :p

Heel dat bewegingsverhaal, heeft er iemand de motion plates voor Tacx Neo?

In de winter durf ik wel als eens 4u op de rollen te rijden, en ik merk wel dat ik meer last heb van mijn bekken en spieren daarrond dan wanneer ik buiten rijd.

Bestaat er zoiets als een betaalbare hometrainer die je kan gebruiken om Zwift te rijden?

Ik ben niet echt op zoek naar een fiets met rollen, maar specifiek naar een goede hometrainer die zwift ondersteund.

Ik zie hierboven bijvoorbeeld die Kickr Shift, maar 3000 euro lijkt me een pak geld :p

Voor 1000€ minder heb je de Stages SB20, vorig jaar heeft die in bepaalde regio's met black friday te koop gestaan voor 1299€ incl een jaar gratis Zwift maar jammer genoeg niet in Europa... Hopelijk dit jaar..

Voor 1000€ minder heb je de Stages SB20, vorig jaar heeft die in bepaalde regio's met black friday te koop gestaan voor 1299€ incl een jaar gratis Zwift maar jammer genoeg niet in Europa... Hopelijk dit jaar..
Ik heb hem aan €2000 gekocht bij stages zelf en nog geen seconde spijt gehad.

Ik ga hier waarschijnlijk verketterd worden, maar ik zoek eigenlijk iets dat meer lijkt op een traditionele hometrainer.

Ik heb nogal veel problemen met mijn rug en nek waardoor ik comfortabel en recht op de fiets moet zitten, lijkt me niet makkelijk op die SB20 :p

Maar bedankt voor je comment!

Ik ga hier waarschijnlijk verketterd worden, maar ik zoek eigenlijk iets dat meer lijkt op een traditionele hometrainer.

Ik heb nogal veel problemen met mijn rug en nek waardoor ik comfortabel en recht op de fiets moet zitten, lijkt me niet makkelijk op die SB20 :p

Maar bedankt voor je comment!
Sb20 is stages hun spinningfiets maar dan met "slimme" elektronica toegevoegd voor zwift enz.

Je kan uw positie heel veel aanpassen, zowel ik met 1m93 als mijn vriendin en dochter 1m50 passen dus je kan u ook rechtop zetten als je dat wil.

Voor die prijs zou ik ook overstag gaan.
Was enkel in de USA, en heel veel problemen met de leveringen en support toen daar. Dus er waren duidelijk veel mensen overtuigd aan die prijs.

Futurum geeft ook regelmatig korting tot €2200 ongeveer, met hun puntensysteem kan je dan al leuke extra's bestellen.

Fore-aft is wel heel leuk, maar je voelt de watts verloren gaan in de beweging :)

Wat moet ik mij daar concreet bij voorstellen, aangezien je watts genereert door kracht te zetten op uw pedalen die het overbrengen via uw cranks naar uw ketting naar uw kickr core vliegwiel.
Die rocker forceert u in feite om steeds uw core uit balans te brengen en te dwingen om bij te sturen. Uw lichaam gaat dus in de ruimte iets bewegen. Dat zorgt ervoor dat je steeds de druk op het zadel een beetje gaat verschuiven.
Het is niet jij die de plaat naar achter doet gaan, het is de trainer die doet omdat die de kracht die jij uitoefent wilt tegengaan.

Ik heb hem aan €2000 gekocht bij stages zelf en nog geen seconde spijt gehad.
Ik heb in december ne refurb Kickr bike v1 aangekocht recht van Wahoo voor 2k. Beste koop van de laatste jaren.

Ben eens benieuwd waar die nieuwe SHIFT gaat uitkomen. 3k is de officiële prijs maar daar zal nog wel af gaan in de winkel net als bij de Kickr bike v2, die kost ook niet echt 4k.

Ik heb in december ne refurb Kickr bike v1 aangekocht recht van Wahoo voor 2k. Beste koop van de laatste jaren.

Ben eens benieuwd waar die nieuwe SHIFT gaat uitkomen. 3k is de officiële prijs maar daar zal nog wel af gaan in de winkel net als bij de Kickr bike v2, die kost ook niet echt 4k.
Kickr bike pas ik niet op doordat die bovenbuis zo breed is. Shift zou dit probleem oplossen.

Kickr bike pas ik niet op doordat die bovenbuis zo breed is. Shift zou dit probleem oplossen.
Heb je hem getest?
Want inderdaad uw dijen kunnen daar tegen schuren, maar voor veel mensen is dit geen direct groot probleem.

Natuurlijk top dat ze het met de shift hebben aangepakt.

Heb je hem getest?
Want inderdaad uw dijen kunnen daar tegen schuren, maar voor veel mensen is dit geen direct groot probleem.

Natuurlijk top dat ze het met de shift hebben aangepakt.
Ja getest en benen schuurden redelijk hard tegen de bovenbuis, heb dan ook alles behalve smalle bovenbenen.

Terug
Bovenaan