De grote (flits)boetes thread

Met mijn speedpedelec een straat met verbodsbord ingereden zonder ik het wist, 185€ boete, waanzin.
Direct bezwaar aangetekend, totaal niet onveilige straat, en er rijden 1000en fietsers en steps die straat in, enkel pech dat de mijne een nrplaat heeft.... fuck zeg

Ik weet niet wat je doorgaf in je bezwaar hoor ;-) Dat zal jij wel weten.
Is inderdaad wat verwarrend met mijn initieel bericht hier.
Ik dacht zelf dat ik misschien de verkeerde nummerplaat doorgaf, en dat dit de reden zou zijn dat ik toch een boete kreeg.

Maar in mijn bezwaar heb ik gewoon doorgegeven dat ik wel degelijk betaald had met referentie naar bankafschrift.
Hun reactie was dan dat er voor mijn nummerplaat wel degelijk een betaling uitgevoerd werd.

Met mijn speedpedelec een straat met verbodsbord ingereden zonder ik het wist, 185€ boete, waanzin.
Direct bezwaar aangetekend, totaal niet onveilige straat, en er rijden 1000en fietsers en steps die straat in, enkel pech dat de mijne een nrplaat heeft.... fuck zeg
Hoezo wist je het niet?
Dat bord stond er niet? 😅

Ik zou er niet op hopen dat je bezwaar iets gaat uitmaken als dat bord er effectief staat.

Big lol een Journalist van HLN heeft zelf een GAS boete binnengekregen.
Ik ben schuldig aan het niet opladen van een elektrische auto aan een defecte laadpaal

Quotes uit het artikel
* Eerder dit jaar parkeerde ik mijn elektrische auto in Antwerpen op een plek voor elektrische voertuigen. Met de bedoeling uiteraard om de wagen op te laden. Dat bleek onmogelijk, omdat de laadpaal beschadigd was: je kon er geen kabel meer insteken. Omdat de andere plekken bezet waren en opladen toch onmogelijk was, liet ik mijn auto staan. De volgende dag vond ik een GAS-boete onder de ruitenwisser.
* Ik maakte meteen een foto van de situatie in de overtuiging dat snel te kunnen uitklaren. Want schuldig zijn aan iets dat je niet hád kunnen voorkomen, leek me vast makkelijk op te lossen. :coolbrows:
* Zo vlotjes het uitschrijven van GAS-boetes verloopt, zo ingewikkeld wordt het proces gemaakt om ze aan te vechten. Je kan niet mailen, maar moet via een online portaal bezwaar indienen.
* Na weken wachten, is mijn beroep afgewezen met als reden: '“U heeft geen rechtmatig actueel belang om de boete te betwisten, omdat de boete niet aan u was gericht.”
* Ik stuur daarop meteen het certificaat van de leasingfirma door dat bevestigde dat ik de bestuurder was.
* Waarop een droge mail volgde: “Uw verweermiddelen zijn al aan een onderzoek onderworpen en kunnen niet meer in heroverweging genomen worden. De beslissing is bijgevolg definitief en wordt niet herzien.” :laugh:

Laatst bewerkt:
Blijkbaar hebben ze weer geld nodig want deze maand heb ik er ook al 3 mogen betalen …(snelheid dus en blijkbaar regelmatig ergens 78 km/u gereden waar maar 70 mag ergens in Herselt …)

Terug
Bovenaan