De grote (flits)boetes thread

Dat vind ik veel minder erg. :unsure:

Ik had gerekend met de niet gecorrigeerde snelheid.
2-vaksbaan, met middenberm, laat ons zeggen dat ik daar enkel zo snel reed omdat het er zich echt wel toe leent. 70 in de bebouwde kom ga ik niet doen, because, veiligheid.

In Geel gebruiken ze regelmatig een driepikkeltje verdoken in de middenberm.
Maar dan moet er toch een (wagen met) agent in de buurt staan?

Dit nav
https://www.hln.be/aalter/vrouw-met...n-zouden-hier-onterecht-beboet-zijn~a29e010a/ (achter betaalmuur) :
“...
De camera mag onbemand gebruikt worden omdat hij op een vaste paal staat,” verduidelijkt het BMI. “Wanneer hij los wordt gebruikt (op een statief of in de auto, red.), is er wel een agent vereist, maar dat is hier niet van toepassing.
...”

Er staat altijd een auto bij die driepikkel, maar die is via wifi verbonden met de laptop van de agent in de auto. De auto kan dus gerust een stukje verderop staan.

Maar dan moet er toch een (wagen met) agent in de buurt staan?

Ik heb ze al eens weten opstellen in de zijberm, en dat de auto (achter de bomen) staat van de Hondstraat. Of in de bocht richting dat vreemd rondpunt, en dat ze dan de auto in Stokt zetten. En de camera staat altijd eerder dan de wagen, dus stél dat je de wagen al ziet staan aan de zijkant (en in Stokt richting noorden is dat onmogelijk) ben je de camera al gepasseerd. En de camera staat vaak verborgen opgesteld achter die rood-witte kilometerpaaltjes.

In mijn geval stonden ze dus op het einde (net voor het rond punt) opgesteld met combi enal, ik heb nog in mezelf gedacht "aha hier halen ze er wa uit het verkeer". Was dus waarschijnlijk diegenen eruit halen die op het stuk daarvoor +120 deden en direct mochten betalen/hun rijbewijs kwijt waren zeker?

116 rijden terwijl er file staat. Zot!
Zou daar nog perfect kunnen, want meestal staat de file op het rechtervak en heb je links vrije baan tot het samenvoegen/ritsen.
Wel kans dat er ene zich dan van het rechtervak voor u smijt om je te blokkeren omdat je in hun ogen de file voorbijsteekt.

1x wel goed gelachen daar:
Links rijden aan normale snelheid, rechts file.
Truck smijt naar links, ik alles dicht.
Truck blijft links de file op rechts volgen.

Wat gebaren van mijn kant. (wanker)
Achter mij sirene (zwaantjes).

Dacht eerst dat het voor mijn gebaar was 😬
Maar ze staken voorbij en terwijl de ene de truck naar de kant begeleide, mocht ik de andere volgen tot het ritspunt.
Best day ever😂😂

Vandaag in Gent een gasboete gekregen voor foutparkeren, ttz tegen de rijrichting in geparkeerd. Ik stond aan een laadpaal effectief te laden tegen de rijrichting, maar door de positie van mijn laadklep (helemaal vooraan) kon ik niet anders dan tegen de rijrichting te parkeren want mijn laadkabel is anders te kort.

Ik ga nu wel verweer indienen met foto's erbij, ik zal wel zien wat de uitkomst zal zijn. De autoconstructeurs zouden beter eens een uniforme positie voor de laadklep hanteren ipv op allerlei posities, nu kan ik in 50% van de gevallen nooit laden als er al een andere auto staat te laden.

Vandaag in Gent een gasboete gekregen voor foutparkeren, ttz tegen de rijrichting in geparkeerd. Ik stond aan een laadpaal effectief te laden tegen de rijrichting, maar door de positie van mijn laadklep (helemaal vooraan) kon ik niet anders dan tegen de rijrichting te parkeren want mijn laadkabel is anders te kort.

Ik ga nu wel verweer indienen met foto's erbij, ik zal wel zien wat de uitkomst zal zijn. De autoconstructeurs zouden beter eens een uniforme positie voor de laadklep hanteren ipv op allerlei posities, nu kan ik in 50% van de gevallen nooit laden als er al een andere auto staat te laden.
Denk niet dat dat verweer iets gaat uithalen. Het is niet omdat je kabel te kort is, dat je plots fout mag parkeren.

Verweer zal niet veel uithalen denk ik.
Vooral een dickmove van de bekeurder ipv even een oogje dicht te knijpen.

Ik heb inderdaad niks te verliezen, ik hoop gewoon op begrip van de ambtenaar. Ik sta daar niet voor mijn lol in de verkeerde rijrichting... Dat ze zich meer focussen op niet-elektrische wagens die op de laadplekken staan, hoeveel ik er tegenkom waardoor ik terug moet beginnen zoeken naar een andere laadplek en hopen 1 te vinden waar ik in de juiste positie kan staan.

Terug
Bovenaan