De grote (flits)boetes thread

Volgens mij was de flitspaal in zone 30 in het dorp van Bonheiden richting het Imelda ziekenhuis actief. Ik reed er vrijdag heel even 37 op de teller door een onbekwame chauffeur die echt hinderlijk rond reed net voor mij waardoor ik plots moest anticiperen. Maar volgens mij was het nog net voor de flitspaal en ben ik niet geflitst.

Ik zal het snel genoeg weten zeker? :unsure:

En ondertussen razen bussen van de lijn, veelal met cowboys aan het stuur, volgepakt met reizigers (zonder gordel) door de dorpskom.

En dat mag.
In tegenstelling tot vroeger ben ik nu soms blij als ik achter een lijnbus zit. Gans verdomd Vlaanderen taffelt tegenwoordig 50-60 op een lege zone 70 baan, die buschaffeurs rijden dan tenminste gewoon 70.

In tegenstelling tot vroeger ben ik nu soms blij als ik achter een lijnbus zit. Gans verdomd Vlaanderen taffelt tegenwoordig 50-60 op een lege zone 70 baan, die buschaffeurs rijden dan tenminste gewoon 70.
EDIT, verkeerd gelezen, 't is nog vroeg :thinking:
Had gelezen 50-60 taffelen in een lege 50 zone....

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog eens prijs, eigen schuld maar toch zuur.
Aan de kruispunten op de A12 achter iemand aan het rijden die optrekt als een slak als het groen wordt en deze voorbij willen gaan maar iets te veel gas gegeven om in een gat op het andere rijvak te duiken.

Ik vind het vooral jammer omdat ik daar altijd op cruise control rijd en nu door een combinatie van een belachelijk trage slak en een eigen wagen met redelijk wat pk's tegen de lamp loop, volgende keer toch maar opteren om daar de limiter op te zetten ipv cruise control bij druk verkeer.
Gecorrigeerd 1 km/h te snel dus 63 euro gedoneerd aan de staat, geen drama maar jammer omdat dit de eerste boete is sinds ik meer dan een jaar geleden die wagen heb gekocht. Ik vind van mezelf dat ik een pak rustiger rijd met deze wagen dan met mijn vorige die een pak minder pk's had. Veel minder opgefokt omdat je het vermogen hebt om uit "frustrerende" treintjes te vertrekken en doordat ik sneller aan een hogere snelheid zit om iemand in te halen zijn de afstanden waarover ik vroeger standaard te hard reed enorm afgenomen. Nu haal ik snel wat mensen in of slaag ik een gat met die patser in zijn 10'de hands golf of de gefrustreerde vader in zijn monovolume en nadien rijd ik gewoon terug de toegelaten snelheid.

Daarjuist prijs gehad.
40 per uur gereden waar ik 30 mocht. (schoonvader was overleden en ik was op weg om hem te groeten) - gecorrigeerd naar 34km/h.
en nog eentje: 53per uur gereden waar ik 50 mocht. Verschiet er van want ik dacht dat ik daar 70 km/h mocht, dus zat waarschijnlijk zat ik weer iets mene mond te steken en was ik afgeleid.

Na een jaar geen boetes te hebben ontvangen heb ik gisteren een boete ontvangen voor het gebruik/bedienen van een mobiele apparaat achter het stuur terwijl de auto niet geparkeerd of stilstond. Blijkbaar is dit 3 weken geleden geobserveerd door een inspecteur (anoniem).

Ik herinner me wel dat ik op het aangegeven adres was op het moment van de 'observatie' maar ik kan me niet herinneren dat ik toen m'n gsm gebruikte. Alles verloopt via bluetooth met de interface van de wagen dus normaal gebruik ik helemaal geen gsm achter het stuur.

Ik kan de boete betwisten mits ik bewijs heb maar die heb ik natuurlijk niet. Zij hebben ook geen bewijs dat ik m'n gsm heb gebruikt maar dat hoeft ook niet neem ik aan..

Boete van 180 euro, patat

Na een jaar geen boetes te hebben ontvangen heb ik gisteren een boete ontvangen voor het gebruik/bedienen van een mobiele apparaat achter het stuur terwijl de auto niet geparkeerd of stilstond. Blijkbaar is dit 3 weken geleden geobserveerd door een inspecteur (anoniem).

Ik herinner me wel dat ik op het aangegeven adres was op het moment van de 'observatie' maar ik kan me niet herinneren dat ik toen m'n gsm gebruikte. Alles verloopt via bluetooth met de interface van de wagen dus normaal gebruik ik helemaal geen gsm achter het stuur.

Ik kan de boete betwisten mits ik bewijs heb maar die heb ik natuurlijk niet. Zij hebben ook geen bewijs dat ik m'n gsm heb gebruikt maar dat hoeft ook niet neem ik aan..

Boete van 180 euro, patat
Dit is zo een boete die in mijn ogen echt oneerlijk is. Of toch zeker oneerlijk voelt. Gewoon dokken helaas.

Zelf ook ineens 2x prijs na lange tijd niets gehad te hebben. Eentje in een trajectcontrole bij het begin van de E313 (Antwerpen), 1kmh te hard...
En dan eentje mobiele flitser op de E34, stuk waar je blijkbaar nog 90 moest rijden, maar ik deed 120, gecorrigeerd naar 112,

Dit is zo een boete die in mijn ogen echt oneerlijk is. Of toch zeker oneerlijk voelt. Gewoon dokken helaas.

Zelf ook ineens 2x prijs na lange tijd niets gehad te hebben. Eentje in een trajectcontrole bij het begin van de E313 (Antwerpen), 1kmh te hard...
En dan eentje mobiele flitser op de E34, stuk waar je blijkbaar nog 90 moest rijden, maar ik deed 120, gecorrigeerd naar 112,

Awel ja voelt inderdaad oneerlijk aan. Wie weet was ik even kort met de airco bezig en heeft de inspecteur het niet goed/correct geïnspecteerd... Tja gewoon dokken helaas

Daarjuist prijs gehad.
40 per uur gereden waar ik 30 mocht. (schoonvader was overleden en ik was op weg om hem te groeten) - gecorrigeerd naar 34km/h.
en nog eentje: 53per uur gereden waar ik 50 mocht. Verschiet er van want ik dacht dat ik daar 70 km/h mocht, dus zat waarschijnlijk zat ik weer iets mene mond te steken en was ik afgeleid.
De laatste paar boetes waren hier

Vader overleden en onderweg naar de begrafenis --> 51 km na correctie. Meh. Net dan. Gene zever.
Vrouwlief met spoed opgenomen in het ziekenhuis --> 51 km na correctie. Meh. Net dan. Gene zever.
2x snel naar de bakker (heen & terug) --> Flits & Flits! 51 & 53 km na correctie. OK dit was stom van mij.

Een ware snelheidsduivel dat ik ben !!! Schandalig.

I feel your pain. (Al heb ik sinds 2018 geen boetes meer gehad)

De laatste paar boetes waren hier

Vader overleden en onderweg naar de begrafenis --> 51 km na correctie. Meh. Net dan. Gene zever.
Vrouwlief met spoed opgenomen in het ziekenhuis --> 51 km na correctie. Meh. Net dan. Gene zever.
2x snel naar de bakker (heen & terug) --> Flits & Flits! 51 & 53 km na correctie. OK dit was stom van mij.

Een ware snelheidsduivel dat ik ben !!! Schandalig.

I feel your pain. (Al heb ik sinds 2018 geen boetes meer gehad)
Heb mij maar Waze op de gsm gezet, ben eens benieuwd. Echter piept dat spel totaal niet bij een flitspaal of een anonieme. (ik heb gehoord dat men zegt dat het pas alarm geeft als je te snel rijdt maar ja, dat ga ik nu niet riskeren uiteraard)

Miljar, eerst boete is een feit. Snelheidsovertreding in Duitsland.

Op de Himmelsleiter 258(, Roetgen, Duitsland) blijkbaar gemist dat ik er maar 70 mocht. De auto die borden herkend heeft het ook gemist. 87euro weggepist pffffff
Eindelijk eens de tijd gevonden om er eens naar te kijken. Een boete zonder leermoment is ook zinloos!
Ik ben inderdaad een bord van 70 gepasseerd, maar erna een kruispunt. Ik dacht bijgevolg dat de snelheidsbeperking kwam te vervallen, maar dat is blijkbaar een verschil tussen Duitsland en België. In Duitsland blijft de snelheidsbeperking gelden tot het volgende verkeersbord.

Eindelijk eens de tijd gevonden om er eens naar te kijken. Een boete zonder leermoment is ook zinloos!
Ik ben inderdaad een bord van 70 gepasseerd, maar erna een kruispunt. Ik dacht bijgevolg dat de snelheidsbeperking kwam te vervallen, maar dat is blijkbaar een verschil tussen Duitsland en België. In Duitsland blijft de snelheidsbeperking gelden tot het volgende verkeersbord.
Dat klopt idd blijkbaar. Wel erg onlogische regel in Duitsland. Ze zijn ook een uitzondering daarmee denk ik.

De reden dat het geldt tot het eerstvolgende kruispunt is omdat er altijd een andere snelheid kan zijn in die zijweg.
Hoe werkt dat dan in Duitsland? Elk bord is meteen een zonebord dan ofzo?

De reden dat het geldt tot het eerstvolgende kruispunt is omdat er altijd een andere snelheid kan zijn in die zijweg.
Hoe werkt dat dan in Duitsland? Elk bord is meteen een zonebord dan ofzo?
Impliciet ja, je moet je aan de snelheid houden tot je een bord ziet dat iets anders zegt.
Echt gek, maar goed, dat weten we dan voor de volgende keer dat we in Duitsland rondrijden.

Verbazend dat daar niks over wordt vermeld?

Als je er specifiek op zoekt, maar dan moet je het eerst wel weten:
Maar als je het niet weet, denk je dat het enkel geldt op de autobahn...

Ik lees oa in één van uw linkjes
  • Als een beginnende bestuurder wordt getest met zelfs maar een kleine hoeveelheid alcohol in zijn bloed, bedraagt de boete 250 euro, 2 strafpunten en een verdere verlenging van de proeftijd met 2 jaar.
0 promille kan echter niet. :) De gemiddelde mens heeft zonder iets te drinken namelijk 'gemiddeld genomen' 0,003 promille in zijn of haar bloed. Sommigen hebben aldus 0,01 promille in hun bloed zonder één druppel te drinken. (oa diabetes patiënten)

Heb mij maar Waze op de gsm gezet, ben eens benieuwd. Echter piept dat spel totaal niet bij een flitspaal of een anonieme. (ik heb gehoord dat men zegt dat het pas alarm geeft als je te snel rijdt maar ja, dat ga ik nu niet riskeren uiteraard)
Klopt, geeft alleen alarm als je te snel rijdt op de plaats waar die normaal alarm zou geven (dus bvb 500m voor de flitspaal). Vind ik een grote fout bij Waze, want als je bvb 250m voor de flitspaal versnelt, zal die geen alarm geven. Heb ik al meermaals gemeld maar ze vinden dat een feature. :rolleyes: Zo ben ik ooit een keer geflitst door een flitspaal toen ik optrok en Waze dus geen melding gaf. Nu houd ik altijd de kaart goed in het oog.

Voor politiecontroles krijg je wel altijd alarm denk ik, ook als je niet te snel rijdt.

Klopt, geeft alleen alarm als je te snel rijdt op de plaats waar die normaal alarm zou geven (dus bvb 500m voor de flitspaal). Vind ik een grote fout bij Waze, want als je bvb 250m voor de flitspaal versnelt, zal die geen alarm geven. Heb ik al meermaals gemeld maar ze vinden dat een feature. :rolleyes: Zo ben ik ooit een keer geflitst door een flitspaal toen ik optrok en Waze dus geen melding gaf. Nu houd ik altijd de kaart goed in het oog.

Voor politiecontroles krijg je wel altijd alarm denk ik, ook als je niet te snel rijdt.
Ik heb Waze verwijderd en flitspaal alerter van CamSam geinstalleerd. Top App. Doet me denken aan de coyote. Piept bij elke cam enz.

Volgens mij waren de cameras bij de Kennedy Tunnel aan het flippen. Die zaten non stop te flitsen en ik reed 75 ipv 90. Is blijkbaar nog eens gebeurd.

Ik heb Waze verwijderd en flitspaal alerter van CamSam geinstalleerd. Top App. Doet me denken aan de coyote. Piept bij elke cam enz.
CamSam ken ik en is idd één van de betere apps, maar toch bevat die niet alle flitspalen en trajectcontroles in België. Die durf ik dus niet blindelings te vertrouwen, terwijl ik dat bij Waze wel durf zolang ik zicht heb op de kaart.

Terug
Bovenaan