De grote BBQ thread

Gvd Carmans ook serieus in prijs gestegen.. Sommige stukjes vlees richting 80euro de kilo..

Gvd Carmans ook serieus in prijs gestegen.. Sommige stukjes vlees richting 80euro de kilo..
Ik verschiet toch ook altijd als ik naar daar ga voor stukken vlees. Maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.

De Black Angus grainfed short ribs vind ik fantastisch, maar 80-90 euro voor zo'n stuk vind ik altijd wel prijzig. De Simmenthal short ribs zijn héél goed en minder duur, maar daar hangt iets minder vlees aan en het is niet zo gemarmerd. Maar intussen wel wat opslag gekregen, dus misschien kan ik eens wat splurgen. :unsure:

Ik verschiet toch ook altijd als ik naar daar ga voor stukken vlees. Maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.

De Black Angus grainfed short ribs vind ik fantastisch, maar 80-90 euro voor zo'n stuk vind ik altijd wel prijzig. De Simmenthal short ribs zijn héél goed en minder duur, maar daar hangt iets minder vlees aan en het is niet zo gemarmerd. Maar intussen wel wat opslag gekregen, dus misschien kan ik eens wat splurgen. :unsure:
Dan zijn die online toch een pak goedkoper? Bv: https://inamood.nl/rundvlees/shortrib-met-been-iers/

Yep, al een paar keer bij besteld. Ik hou meestal wel wat in het oog wanneer er stukken vlees die ik graag wil in actie staan.
Elke donderdag doen ze ook een 50% korting op tomahawks.
Ok meerdaags ook eens een kans geven dan

IMG_3901.jpeg

2kg kipfilet pekelen en roken om dan in te vriezen, heerlijk in soep of bij een slaatje!

En nu philly cheesesteak sandwich gemaakt als lunch. Zo’n dagen zijn toch schitterend 😁

Bekijk bijlage 19636

2kg kipfilet pekelen en roken om dan in te vriezen, heerlijk in soep of bij een slaatje!

En nu philly cheesesteak sandwich gemaakt als lunch. Zo’n dagen zijn toch schitterend 😁
Welke pekel gebruik je ? en welk rook hout ? Ik probeer tegenwoordig de kipfilets op te hangen aan haakjes zodat ze rondom evenveel rook kunnen absorberen (en ze zien er nog iets beter uit dan de strepen van de grill).

Welke pekel gebruik je ? en welk rook hout ? Ik probeer tegenwoordig de kipfilets op te hangen aan haakjes zodat ze rondom evenveel rook kunnen absorberen (en ze zien er nog iets beter uit dan de strepen van de grill).
Ik gebruik steeds dit recept:

Morgen eerste BBQ van het jaar - en ik weet het, dat is laat - en ik heb geen tijd gehad om "deftig" vlees in huis te halen. Er ligt nog 3kg spiering in de diepvries, maar die is niet ontdooid tegen morgenvroeg. Dus er zijn wat voorgemarineerde satés, worsten, voorgemarineerde kippeboutjes, gemarineerd spek, kleine natuurribben en niet-gemarineerde varkensspieringen van Colruyt. Ik probeer die marinade van de kippeboutjes wat aan te passen. Kan ik dat gewoon afwassen en er zelf iets aan smeren?

Volgende week donderdag normaal langs Van Zon. Buikspek, iberico rib fingers, chuck roll en short ribs. En dan is het game on, want ik heb hickory chunks in huis gehaald.

Hier morgen ook de eerste maar tis bij m'n ouders te doen dus tis met magere steaks, worst en burgers.

Had wel nog ribfingers in de vriezer zitten, die heb ik stiekem toch op de menu kunnen zetten. :laugh:

Wel al eens aan het rondkijken wat ik voor mezelf eens wil proberen op de BBQ, zoveel mogelijkheden zo weinig maaginhoud :biglaugh:

Weer wat bijgelezen en volgend jaar onze elektrische rommel van Weber toch ook maar buitensmijten en iets met kolen nemen. Dat kan dit jaar nog wel. Hadden dit indertijd moeten kopen toen we nog op een app. zaten en daar geen kolen mochten 🤷‍♂️ Goede tips voor die Weber Master met opvangbak of het duurdere broertje. Ziet er goed uit.

Rommel is die Q1400 nu ook weer niet, maar je kan het natuurlijk geen BBQ noemen. Louter een buitengrill.

Hier vandaag voor de eerste keer paella op de BBQ.
Had oorspronkelijk cote de porc voorzien en gemaild naar de beenhouwer maar niets meer gehoord. Belt die gisteren ineens om te vragen wanneer ik er om kom 😅. Hij kan ze gelukkig vacuüm trekken zodat ik er morgen om kan en ze kan invriezen...

Iemand weet of je naast de tickets voor het DRIP festival ook nog extra betaald per burger dat je wil eten of zit dit in de prijs van 25€?

Terug
Bovenaan