De grote BBQ thread

• Picanha
  • Flatribs
  • Een hele zalm
  • Buikspek (char siu)

• Picanha
  • Flatribs
  • Een hele zalm
  • Buikspek (char siu)

Haha, daar riskeer ik me niet meteen aan.
Varkenskroon, porchetta, warm gerookte zalm, brisket, ...
Bedankt voor de vele tips! Ik zou wel eens brisket durven proberen.
Kan je dat op voorhand maken? Als in: dag ervoor? Ik heb een recept in de Weber BBQ bijbel maar dat zou 12u duren + 4 uren rusttijd.

Brisket tussen een broodje serveren zou de max zijn.
Heb Aaron Franklin een mailtje gedaan om te vragen of hij dat wil komen doen voor mij, maar 't past niet.

Kan ik brisket makkelijk op de Weber 57 cm doen? Dat ziet er zo'n huge stuk uit.

Haha, daar riskeer ik me niet meteen aan.

Bedankt voor de vele tips! Ik zou wel eens brisket durven proberen.
Kan je dat op voorhand maken? Als in: dag ervoor? Ik heb een recept in de Weber BBQ bijbel maar dat zou 12u duren + 4 uren rusttijd.

Brisket tussen een broodje serveren zou de max zijn.
Heb Aaron Franklin een mailtje gedaan om te vragen of hij dat wil komen doen voor mij, maar 't past niet.

Kan ik brisket makkelijk op de Weber 57 cm doen? Dat ziet er zo'n huge stuk uit.
Brisket is wel een lastiger stuk natuurlijk, vooral zien dat je een goed stuk vlees koopt (ons Belgisch witblauw is bvb veel te mager voor een brisket).
Op je Weber moet dat in theorie gaan, maar dat wordt wel moeilijker dan op een offset of kamado...

Ik heb mij er zelf nog niet aan gewaagd maar in mijn bestelling van vorige week zat wel een brisket-ear, dat stuk is 3kg (zit wat flat bij ook) en wat makkelijker te bereiden naar het schijnt.
Een whole packer brisket weegt al snel 5kg.
Vlees kan je hier bvb vinden: https://beefensteak.nl/bbq-vlees/brisket/

Met een goed stuk rund kan je niet verkeerd gaan met Texas style. Lookpoeder erbij is ook wel een meerwaarde.

Brisket wil ik wel eens graag eten, maar ik heb momenteel geen behoefte om daar zelf aan te beginnen.

Met een goed stuk rund kan je niet verkeerd gaan met Texas style. Lookpoeder erbij is ook wel een meerwaarde.

Brisket wil ik wel eens graag eten, maar ik heb momenteel geen behoefte om daar zelf aan te beginnen.

smaak gaat richting short ribs
Maar ik zou je toch aanraden eens zelf te proberen ;)
Overschotten zijn gemakkelijk te verwerken of in te vriezen.

Ik heb ondertussen 3 pogingen brisket ondernomen, maar het is nog niet gelijk ik het wil. Dus dat zou ik nu niet direct pakken als eerste keer voor veel volk.

Gelukkig kan je met de overschot veel andere dingen maken (chili con carne, navajo taco, allerlei ovenschotels), dus dat vlees is zeker niet weggegooid.

Vandaag een bon gekregen van amazon van het werk van 50 euro. dus toch maar deze gekocht: Plate setter Weber kettle

Paar jaar terug een varkentje gekocht bij ne slager ergens in de Kempen en dan 10u lang aant spit laten draaien tijdens ons jaarlijkse voetbalweekend in de Ardennen, enkel de kop bleef nog over. :unsure:

Lekker dat da was!

64007746--49-A6-BC9-D-6-BA9953-A7450.jpg

Net terug van bij Van Zon, deze keer naar Beersel gegaan (ik ga normaal in Kampenhout). Wat een prachtige winkel in vergelijking, alleen de dry-age vitrine al bij de inkom 🤤 En dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw :love2: Meteen wat voorraad ingeslagen natuurlijk:

Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib

Nu nog beslissen wat eerst te maken 😁

Net terug van bij Van Zon, deze keer naar Beersel gegaan (ik ga normaal in Kampenhout). Wat een prachtige winkel in vergelijking, alleen de dry-age vitrine al bij de inkom 🤤 En dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw :love2: Meteen wat voorraad ingeslagen natuurlijk:

Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib

Kan je daar gewoon als particulier binnenstappen?

Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib

Beersel of Beerse? Ik werk in de straat van die van Beerse, da's altijd fijn om daar binnen te springen voor ik naar huis ga. 😍

Stokskes BBQ gekregen van de kerstman. Nu is ook direct het eten voor nieuwjaarsavond beslist. Kilo´s stokskes in slaan.

Laatst bewerkt:

Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib

Ik ga in Beringen naar Van zon ( carmans* heet die slager)
Bij mij is de zesrib die ik meestal pak de Rubia Gallega. De holsteiner, edelweiss zijn ook niet slecht maar net iets minder.

Ik ga in Beringen naar Van zon ( carremans heet die slager)
Bij mij is de zesrib die ik meestal pak de Rubia Gallega. De holsteiner, edelweiss zijn ook niet slecht maar net iets minder.
Carmans werkt samen met alle Van Zons, dacht ik. In Beringen en in Beerse heb je een aparte koeltoog van Carmans, ik vermoed dat dat ook het geval is in Kampenhout.

Terug
Bovenaan