Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Een paar pagina's terug in dit topic staat de zelfde vraag nog dacht ik.ik heb een standaard kettle van 57 cm. Ik snap niet dat weber die spullen niet op de markt brengt, want de diffuser krijg je zo bij bepaalde modellen. Dus vreemd dat ze het niet apart verkopen.
nochtans heb ik er hier in de laatste maand al 30 kg door gejaagd. Is er een of andere magische redenen waarom je houtskool niet kan gebruiken als het regent?het afgelopen jaar was toch wel triestig, BBQ gewijs.
Ik heb nog geen 7kg houtskool verbruikt. Een paar zakskes gekocht in 't voorjaar, en daar schiet zelfs nog wat van over.
Dat ging er in 2020 soms op een paar dagen door.
naar wat ik hoor zou die zelfs niet passen op de modellen waar hij niet bij zit. Ik denk dat daar het antwoord zit waarom ze die niet los op de markt brengen. En langs de andere kant proberen ze natuurlijk altijd maar weer zo veel mogelijk nieuwe barbecues te verkopen, door die diffuser niet los te verkopen hebben ze een extra verkoopargument voor anderen over de streep te trekken.ik heb een standaard kettle van 57 cm. Ik snap niet dat weber die spullen niet op de markt brengt, want de diffuser krijg je zo bij bepaalde modellen. Dus vreemd dat ze het niet apart verkopen.
Ik moet zeggen dat regen hier toch ook altijd een ferme belemmering is om de bbq aan te steken. Mijn bbq staat totaal niet overdekt, dus ik doe het dan ook zo goed als nooit. Bbqen in de koude vind ik wel zalig, heeft hier al meer opgestaan in de winter dan de zomer denk iknochtans heb ik er hier in de laatste maand al 30 kg door gejaagd. Is er een of andere magische redenen waarom je houtskool niet kan gebruiken als het regent?
Ik zou gewoon ineens voor een natuurlijk stuk gaan... Ik koop mijn buikspek altijd bij de slager omdat daar dan een groter stuk hebt waar een zwoerd aan hangt die je lekker krokant kunt bakken.Blok gerookt spek in Colruyt gekocht van 400 gr. Ik ga eens proberen om daar burnt ends van te maken in de oven. Als dat goed lukt schaf ik me eens een groter stuk aan (maar dan natuurspek) en zwier het op de BBQ. Het stuk is al gerookt, dus ik denk niet dat het een meerwaarde is om die extra te roken op de BBQ. En omdat het een klein stuk is, lijkt het me niet de moeite om de BBQ daarvoor aan te steken. Of ben ik dan genen echte?
Dat stuk van 400 gr. zag ik toevallig liggen en ik dacht het eens mee te nemen en thuis te proberen. Dat is het voordeel van telewerk, zeker?Ik zou gewoon ineens voor een natuurlijk stuk gaan... Ik koop mijn buikspek altijd bij de slager omdat daar dan een groter stuk hebt waar een zwoerd aan hangt die je lekker krokant kunt bakken.
Dat gerookt gebruik ik in de erwtensoep, maar burnt ends in de oven moet ook wel lukken denk ik.
Heb je tips om dat klaar te maken? Ik heb zaterdag bij Van Zon een stuk buikspek met zwoerd meegenomen van 2.5kg om ooit eens te makenIk zou gewoon ineens voor een natuurlijk stuk gaan... Ik koop mijn buikspek altijd bij de slager omdat daar dan een groter stuk hebt waar een zwoerd aan hangt die je lekker krokant kunt bakken.
Dat gerookt gebruik ik in de erwtensoep, maar burnt ends in de oven moet ook wel lukken denk ik.

Heb je tips om dat klaar te maken? Ik heb zaterdag bij Van Zon een stuk buikspek met zwoerd meegenomen van 2.5kg om ooit eens te maken![]()

Voor burnt ends wel geen spek met zwoerd. Maar toch nog altijd een serieuze topper.![]()
Pork belly burnt ends - burnt ends van buikspek
Pork belly burnt ends, zacht gegaarde, gerookte blokjes buikspek van de barbecue. Eén van de lekkerste dingen die je ooit op de barbecue zult maken!www.bbq-nl.com
Heb ik al paar keer gedaan en viel toch telkens heel erg in de smaak![]()
Misschien nog bruikbaar om de erwtensoep mee te pimpen?Ik heb 3-2-1 gedaan met dat stuk gerookt spek, maar dat was toch niet zo'n goed idee. Vermoedelijk omdat het spek al gedroogd en gerookt was had ik de eerste "3" wellicht moeten skippen. Te droog.![]()
Ik heb het gisteren binnengespeeld. Smaak zat wel oké, maar zonde dat het helemaal was uitgedroogd. Volgende keer zal ik de "dry rub"-fase wel skippen en meteen in een afgedekt schaaltje leggen met boter, honing en suiker. Of ik doe het meteen goed en neem onbehandeld buikspek.Misschien nog bruikbaar om de erwtensoep mee te pimpen?
sowieso de beste optie.Ik heb het gisteren binnengespeeld. Smaak zat wel oké, maar zonde dat het helemaal was uitgedroogd. Volgende keer zal ik de "dry rub"-fase wel skippen en meteen in een afgedekt schaaltje leggen met boter, honing en suiker. Of ik doe het meteen goed en neem onbehandeld buikspek.
Ik verschiet altijd van de hoeveelheid vlees die in bulk wordt gekocht om dan in te vriezen.
Dat is toch helemaal niet even lekker als vers?