TitaTovenaar
Well-known member
Waar zou ik hout kopen voor mijn bonfue? (Ofyr) achtig
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou ergens bij een lokale brandhouthandel eik gaan halen, zo veel verbruik je niet en deftig hout werkt wel makkelijker om op te koken.Waar zou ik hout kopen voor mijn bonfue? (Ofyr) achtig
- Picanha
- Flatribs
- Een hele zalm
- Buikspek (char siu)
- Picanha
- Flatribs
- Een hele zalm
- Buikspek (char siu)
Haha, daar riskeer ik me niet meteen aan.whole hog?![]()
Bedankt voor de vele tips! Ik zou wel eens brisket durven proberen.Varkenskroon, porchetta, warm gerookte zalm, brisket, ...
Brisket is wel een lastiger stuk natuurlijk, vooral zien dat je een goed stuk vlees koopt (ons Belgisch witblauw is bvb veel te mager voor een brisket).Haha, daar riskeer ik me niet meteen aan.
Bedankt voor de vele tips! Ik zou wel eens brisket durven proberen.
Kan je dat op voorhand maken? Als in: dag ervoor? Ik heb een recept in de Weber BBQ bijbel maar dat zou 12u duren + 4 uren rusttijd.
Brisket tussen een broodje serveren zou de max zijn.
Heb Aaron Franklin een mailtje gedaan om te vragen of hij dat wil komen doen voor mij, maar 't past niet.
Kan ik brisket makkelijk op de Weber 57 cm doen? Dat ziet er zo'n huge stuk uit.
Met een goed stuk rund kan je niet verkeerd gaan met Texas style. Lookpoeder erbij is ook wel een meerwaarde.
Brisket wil ik wel eens graag eten, maar ik heb momenteel geen behoefte om daar zelf aan te beginnen.

En dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw
Meteen wat voorraad ingeslagen natuurlijk:
Kan je daar gewoon als particulier binnenstappen?Net terug van bij Van Zon, deze keer naar Beersel gegaan (ik ga normaal in Kampenhout). Wat een prachtige winkel in vergelijking, alleen de dry-age vitrine al bij de inkomEn dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw
Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib
Nu nog beslissen wat eerst te maken![]()
Ik heb mijn kaart in Kampenhout laten maken maar ik veronderstel dat dit ook kan in Beersel, gewoon aan de infobalie even vragen.Kan je daar gewoon als particulier binnenstappen?
Beersel of Beerse? Ik werk in de straat van die van Beerse, da's altijd fijn om daar binnen te springen voor ik naar huis ga.Net terug van bij Van Zon, deze keer naar Beersel gegaan (ik ga normaal in Kampenhout). Wat een prachtige winkel in vergelijking, alleen de dry-age vitrine al bij de inkomEn dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw
Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib

Oei idd, Beerse!Beersel of Beerse? Ik werk in de straat van die van Beerse, da's altijd fijn om daar binnen te springen voor ik naar huis ga.![]()

Hier een kick ash basket en een kick ash can. En mezelf voor nieuwjaar nog een looftlighter cadeau gedaan.Stokskes BBQ gekregen van de kerstman. Nu is ook direct het eten voor nieuwjaarsavond beslist. Kilo´s stoksles in slaan.
Ik ga in Beringen naar Van zon ( carmans* heet die slager)Net terug van bij Van Zon, deze keer naar Beersel gegaan (ik ga normaal in Kampenhout). Wat een prachtige winkel in vergelijking, alleen de dry-age vitrine al bij de inkomEn dan de hoeveelheid vlees dat daar ligt in de frigo's, wauw
Short ribs
Spare ribs
Brisket
Picanha
Zesrib
Carmans werkt samen met alle Van Zons, dacht ik. In Beringen en in Beerse heb je een aparte koeltoog van Carmans, ik vermoed dat dat ook het geval is in Kampenhout.Ik ga in Beringen naar Van zon ( carremans heet die slager)
Bij mij is de zesrib die ik meestal pak de Rubia Gallega. De holsteiner, edelweiss zijn ook niet slecht maar net iets minder.