De grote BBQ thread

Kzeg het niet graag, maar ben fritten moeten gaan halen. Al een geluk dat we geen volk hadden.

Bijna 13 u bezig nu en brisket is op 78 graden.

Ongetrimd 3,4 kg dus nog niet eens zo gek groot.

Maar ge begint te twijfelen aan vanalles. Ben ik iets vergeten, werkt de thermometer wel tegoei, etc.
De eerste keer is dat inderdaad verschieten. Maar het is ook een ervaring natuurlijk. De volgende keer ben je al wat meer vertrouwd met zo'n zaken en maak je je wel wat minder zorgen.

Opgegeven voor vandaag. Net van BBQ gehaald op 83 graden. Tegen dit tempo zou het morgenvroeg pas klaar zijn. Half uur laten liggen. Smaak is goed, maar droog. Dus ga maar wat verzinnen om er een paar dingen mee te doen zoals chili con carne en mss nig wat anders.

Opgegeven voor vandaag. Net van BBQ gehaald op 83 graden. Tegen dit tempo zou het morgenvroeg pas klaar zijn. Half uur laten liggen. Smaak is goed, maar droog. Dus ga maar wat verzinnen om er een paar dingen mee te doen zoals chili con carne en mss nig wat anders.
Welk ras was je brisket? Jammer dat hij niet gelukt is maar brisket blijft voor mij een van de moeilijkste dingen.

Welk ras was je brisket? Jammer dat hij niet gelukt is maar brisket blijft voor mij een van de moeilijkste dingen.

20210809_181208.jpg

Deze komt van bij Carmans

mag moeilijk zijn maar het zou toch uiteindelijk wel moeten z'n temp halen toch?
Ja maar soms heeft het echt lang nodig hoor. Pulled pork kan ook wel eens lastig zijn. Zo is mijn langste run voor een brisket 19 uu en 23,5 uur voor een boston butt. Daarom dat ik altijd zeg om vroeg genoeg te beginnen, warm houden is makkelijker dan klaar kijken zoals nederlanders wel eens zeggen. Als dit enkel voor je gezin is kan dat nog door de beugel. Maar als je mensen uitgenodigd hebt om eens lekker low en slow barbecue te laten proeven weet je niet waar kruipen van schaamte (been there, done that) als je naar de frituur moet om frieten.

Das dedication, was de smaak evenredig aan de effort?
Ja, toch wel. Plus na verloop van tijd is die dedication er toch wel van af hoor, al meermaals een stuk vlees op de barbecue gegooid om dan te gaan slapen en 8 uur laten wanneer ik opsta een op het gemak te gaan kijken. Na verloop van tijd ken je ook beter en beter je barbecue en kan je redelijk goed zijn gedrag voorspellen. Plus heb je nog eens de zekerheid van de temperatuurmeters die een alarm geven als je temperatuur buiten bepaalde grenzen gaat.

Ja maar soms heeft het echt lang nodig hoor. Pulled pork kan ook wel eens lastig zijn. Zo is mijn langste run voor een brisket 19 uu en 23,5 uur voor een boston butt. Daarom dat ik altijd zeg om vroeg genoeg te beginnen, warm houden is makkelijker dan klaar kijken zoals nederlanders wel eens zeggen. Als dit enkel voor je gezin is kan dat nog door de beugel. Maar als je mensen uitgenodigd hebt om eens lekker low en slow barbecue te laten proeven weet je niet waar kruipen van schaamte (been there, done that) als je naar de frituur moet om frieten.
Enkele maanden geleden had ik een 14-tal mensen over de vloer. Slow cooked ribs en pulled pork op de menu.
Beslist om de pulled pork dan maar de dag ervoor klaar te maken en op te warmen.

Gelukkig. Hij heeft 17 uren nodig gehad.

Dan heb jij me de tip gegeven: vroeg genoeg beginnen, liever opwarmen dan staan stressen. Staat in m'n geheugen gegrift. :p

Ale, we zijn dan toch maar overstag gegaan en hebben een WGA gekocht. Na 5 jaar erop denken heb ik een use case gevonden: een weekendje center Parks 😁

Ale, we zijn dan toch maar overstag gegaan en hebben een WGA gekocht. Na 5 jaar erop denken heb ik een use case gevonden: een weekendje center Parks 😁
Voor de wga is alles een use case. Zelfs gewoon voor klassiek barbecue is hij voor een modaal gezin groot genoeg.

True, maar had al een 47 en 57, dus het klassieke BBQ was geen reden meer voor de Financial controller
Euh, dat is uit ecologisch standpunt dat je een wga nodig hebt. Voor enkel klassieke bbq kan je toch geen 4 kilo brandstof ontsteken als het ook lukt met een kilo he. #savetheplanet :unsure:

Edit: en als zij zoveel paar schoenen mag hebben mag jij toch ook wat speelgoed hebben.

Terug
Bovenaan