Mr.Anderson
Well-known member
Ik totaal niet. Ik dep het vlees zelfs wat droog en breng dan de dry rub aan. Olie of vocht van het vlees zorgt ervoor dat de dry rub heel snel vloeibaar wordt en eraf druipt. Naar mijn ervaring hé.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In het zuiden van Frankrijk is het niet altijd toegestaan voor kolen BBQ's, maar als je het onderweg aansteekt is het een gasbbq? Daar gelden wat andere regels voorIs er iemand die zou weten hoe het eigenlijk zit met de wetgeving in het buitenland? Zo heb ik voorgaande jaren wel meermaals de barbecue aangestoken wanneer we aan het roadtrippen waren langs de autostrade of ergens op een parking. Maar nu zit ik mij eigenlijk af te vragen of dit eigenlijk wel toegestaan is. Zo wil de vrouw dit jaar naar zuid frankrijk trekken en ik dacht dit terug te doen langs de autostrade tijdens stops maar ik vind eigenlijk nergens terug of dit mag. Is er iemand op de hoogte van de wetgeving hierrond?
Ja, ik heb eigenlijk beide bij maar opteer voor langs de weg altijd voor de gasversie, dan heb ik het voordeel dat die snel op temperatuur is en ook terug snel afgekoeld en heb ik ook het afval niet van de kolen gezien ik die niet zou durven dumpen in een vuilnisbak als ik niet helemaal zeker ben dat ze helemaal gedoofd zijn.In het zuiden van Frankrijk is het niet altijd toegestaan voor kolen BBQ's, maar als je het onderweg aansteekt is het een gasbbq? Daar gelden wat andere regels voor
Gas is normaal gezien geen probleem. Enkel in hoogrisico gebieden voor brand niet welkom. Dan is het enkel elektrisch dat mag.Ja, ik heb eigenlijk beide bij maar opteer voor langs de weg altijd voor de gasversie, dan heb ik het voordeel dat die snel op temperatuur is en ook terug snel afgekoeld en heb ik ook het afval niet van de kolen gezien ik die niet zou durven dumpen in een vuilnisbak als ik niet helemaal zeker ben dat ze helemaal gedoofd zijn.
Ja, beide versies. Een op gas en een op kolen. En afhankelijk of we nog plaats hebben zou ik dit jaar nog een compact kamado willen meenemen ook gezien we toch niet van plan zijn om ons veel onder het volk te mengen en dan kan ik zowel het nuttige aan het aangename koppelen en mij eens wat langer met het koken op de barbecue bezig houden.Gas is normaal gezien geen probleem. Enkel in hoogrisico gebieden voor brand niet welkom. Dan is het enkel elektrisch dat mag.
Wat heb je dan mee? Een WGA?
Bedankt voor de tip! Heb hier net ook alles besteld. Ook het recept dat je ergens anders zet gebruiken.Vlees (en accessoires) besteld bij Beef & Steak, zaterdag voor de eerste keer spareribs maken volgens 3-2-1 principe...

Is niet te duur. Maar momenteel moeten we echt keuzes maken in de koffer en dat kan echt niet mee. Het gaat nu al kiezen zijn qua kleren /spullen.Nochtans neemt die wga echt niet veel plaats in. En als je hem te duur vindt is er nu ook de grill guru picnic. Imo de beste wga kloon met leuke extras.
En een ouderwetse barbecue is toch leuk met vrienden. En goed bereid imo niks mis mee. Zeg nu zelf, drumsticks en brochettes juist klaarmaken is ook al een kunst hoor.
"Hoe groot is uw vleesje?".Elke barbecue heeft zijn voor een nadelen natuurlijk maar ik heb er nog nooit een gezien waarvan ik dacht dat die dingen kon dat een ander type niet zou kunnen. Het is natuurlijk naar smaak en goesting natuurlijk. Gebruik gewoon wat je zelf wil, er is niet echt goed of slecht in barbecue hoor. Wie het tegendeel beweert is gewoon kortzichtig. Het is maar hoeveel geld je er aan wil uitgeven. (en hopelijk komt het hier nooit een 2e brutoloon topic)
Ik had nochtans al gelezen dat je hier scheef bekeken werd als uw vlees geen wagyu was."Hoe groot is uw vleesje?".

Kheb er toen al bijgelegd dat het gecharmeGerd
was natuurlijk. Maar het is wel een tendens die je op alle sociale media (ook bij veel yt kanalen) ziet. De normale zaken worden minder en minder gepost, want precies niet interessant. En dan zie je ineens enkel posts met 'duue' vlees, 'dure' BBQ's en andere zaken. Vind ik persoonlijk jammer imho.
Daarom, leer kereltjes posten zoals die van @Plutus een paar dagen geleden, normale shizzle. Zodanig dat die Wagyu en andere zaken terug een uitzondering worden, ipv de normale zaak zoals het soms eruit ziet.
.
Daar geef ik je gelijk in, op veel andere kanalen is het veel penisgezwaai en stoef maar die personen catalogeer ik niet als barbecueliefhebbers. Dat zijn eerder diegene die bij iedere nieuwe hype mee op de kar springen om buiten veel gelul eigenlijk niks bij te dragen. Net zoals altijd dat hatelijk gezever van een bende idioten als het gaat over gasbarbecue's in de trant van "mooie bordenwarmer" of als het gaat over barbecueweer de belachelijke zin "het is altijd barbecueweer" of "hier is het altijd barbecueseizoen" maar ik durf wedden dat bij de meeste die die zever uitkramen hun barbecue dit jaar nog niet buiten gekomen is. Laat de mensen toch gerust met zo'n gezever, niemand heeft daar iets aan.Kheb er toen al bijgelegd dat het gecharmeGerd
was natuurlijk. Maar het is wel een tendens die je op alle sociale media (ook bij veel yt kanalen) ziet. De normale zaken worden minder en minder gepost, want precies niet interessant. En dan zie je ineens enkel posts met 'duue' vlees, 'dure' BBQ's en andere zaken. Vind ik persoonlijk jammer imho.
Daarom, leer kereltjes posten zoals die van @Plutus een paar dagen geleden, normale shizzle. Zodanig dat die Wagyu en andere zaken terug een uitzondering worden, ipv de normale zaak zoals het soms eruit ziet.
In het tweakers topic ook een, hoe moet ik mijn vrouw overtuigen om een 4x zo dure BBQ te kopen (tov Weber), als je dat niet kan uitleggen aan je vrouw, dan moet je gewoon voor de Weber gaan. Een keramische heeft zijn voordelen, maar hoeft niet de eerste BBQ te zijn die je koopt. Over het algemeen is dat zo een grill ding van barbecook![]()
Die groep is ook naar de knoppen geholpen door al de influencersKvind het hier best nog wel meevallen eigenlijk, maar als je dan kijkt op de FB groep Belgian BBQ, dat is echt erg. Daar moeten heel wat mensen toch het 1 en ander compenseren blijkbaar.
De amerikaanse versie van die groep vind ik dan een pak beter.
Maar al bij al mogen wat mij betreft hier mee fotos komen.
Kga zondag het verschil eens testen tussen inpakken in alu of in butchers papier. Ben eens benieuwd aks dat de moeite is. Anders heb ik een rol van 100m gekocht voor niks![]()
Kvind het hier best nog wel meevallen eigenlijk, maar als je dan kijkt op de FB groep Belgian BBQ, dat is echt erg. Daar moeten heel wat mensen toch het 1 en ander compenseren blijkbaar.
De amerikaanse versie van die groep vind ik dan een pak beter.
Maar al bij al mogen wat mij betreft hier mee fotos komen.
Kga zondag het verschil eens testen tussen inpakken in alu of in butchers papier. Ben eens benieuwd als dat de moeite is. Anders heb ik een rol van 100m gekocht voor niks![]()