De grote BBQ thread

Gelukkig evolueert in eigen land ook een en ander, meer restaurants bieden low & slow aan. De dorpsslager overtuigen van bepaalde stukken vlees zoals procureurs, beef ribs en picanhas zal wel een laatste stap zijn. Geen klassieke BBQ-pakketten meer met satés, worsten en voorgemarineerde ribbekes.

Die procureur is geen probleem toch :)
Alleen uitleggen wat het is want het is een typisch Nederlandse benaming.

Maar de markt voor satés, worsten en voorgemarineerde ribbekes gaat nooit verdwijnen hier. Meeste willen gewoon kolen aansteken, bier drinken en vlees op vuur smijten om zo rap mogelijk af te halen en weer verder te drinken.

Die procureur is geen probleem toch :)
Alleen uitleggen wat het is want het is een typisch Nederlandse benaming.

Maar de markt voor satés, worsten en voorgemarineerde ribbekes gaat nooit verdwijnen hier. Meeste willen gewoon kolen aansteken, bier drinken en vlees op vuur smijten om zo rap mogelijk af te halen en weer verder te drinken.
Dit dus. Moest de vraag om brisket, picanha etc zo groot zijn zou je dit gerust bij iedere slager kunnen krijgen. Maar gezien de gewone man in de straat je zot verklaart als je zegt dat je 12 uur aan je barbecue zit zie ik niet direct een ommekeer.

Op de site van Carmans staat er dat ze nu ook in de winkel van Van Zon in Beerse open zijn voor particulieren (itt enkel zelfstandigen) :clap:

er is ook niets mis met gewoon worst en sateeetjes op tijd en stond. weinig omkijken naar, fun met de vrienden, soms moet een bbq niet meer zijn.

en soms wil je gewoon een grotere uitdaging en ga je stukken vlees van 4 kg low en slow bereiden :)

er is ook niets mis met gewoon worst en sateeetjes op tijd en stond. weinig omkijken naar, fun met de vrienden, soms moet een bbq niet meer zijn.

en soms wil je gewoon een grotere uitdaging en ga je stukken vlees van 4 kg low en slow bereiden :)
Tgoja, als ik low & slow ribs maak als er volk komt heb ik daar nog minder werk aan eens mijn volk er is dan dat ik vleesjes zou afgrillen. Ik heb meer tijd om ene te drinken en bij m'n volk te zitten. :)

Gelukkig evolueert in eigen land ook een en ander, meer restaurants bieden low & slow aan.
Vorige zomer zat ik op terras bij een van onze vaste restaurants, klassieke frans-achtige keuken.
Komt de chef plots vertellen dat hij eerder die dag een lamsbout in de grond had gestoken en die binnen een uurtje zou opgraven, en of ik daar eventueel van wou eten. Euh, ja :love2:

Vandaag 3,2kg aan puur plezier! Vanavond taco’s met PP, overschot (grootste deel dus) gaat de diepvries in.

B09D9413-8086-48EF-ACB3-56C939A32BEE.jpeg

En aan de grond te zien heb je ook nog meer geluk met het weer dan hier.
Staat aan de rand van het overdekt terras; bbq staat dus droog en de rook kan deftig weg 😛 want 't is inderdaad maar triestig weer, en de bbq in de regen zetten lijkt mij ook niet ideaal, hoewel het in theorie wel moet kunnen.

Staat aan de rand van het overdekt terras; bbq staat dus droog en de rook kan deftig weg 😛 want 't is inderdaad maar triestig weer, en de bbq in de regen zetten lijkt mij ook niet ideaal, hoewel het in theorie wel moet kunnen.
De bbq zelf is geen probleem, het is diegene die aan de bbq staat die er wat minder fan van is. Hier staat mijn overdekte bbq plek jammer genoeg vol met materiaal voor mijn broers verbouwingen. Dacht ik dat dat wel geen probleem ging vormen gezien de vorige zomers. Serieus verkeerd gedacht.

Et voila, perfecte timing, perfect resultaat 😁 dit is weliswaar nog zonder saus, die doe ik niet op het deel dat ik invries.

96E2C435-1C9B-4871-93C7-DCFFE39FE64E.jpeg

Pulled pork is een van de meest ideale dingen die je low & slow kunt maken en dan invriezen. Wij maken hier ook altijd expres véél te veel.

Waarom doe je er appelsap op?

Ik laat het gewoon ontdooien en dan BBQ saus derop en opwarmen in de microgolf
Zoals @Mr.Anderson al zei. Ik heb het ook maar 'van horen zeggen', op zich leek het me logisch (appelsap is deel van de injectie, spray en saus) en het werkt gewoon goed. Cola zou naar 't schijnt ook werken.
Then again, zoals ik al zei, zelfs gewoon in de microgolf geeft mij eigenlijk quasi hetzelfde resultaat.

Terug
Bovenaan