De grote BBQ thread

Ik heb ook zo'n thermometer gekocht met twee probes, maar voor de temperatuur in de BBQ hou ik het gewoon op de koepelthermometer van de Weber. Zegt me genoeg of de temperatuur goed zit of niet. Zeker voor ribben, daar is de priktest in mijn ogen relevanter dan de interne temperatuur. Ik gebruik die probes wel voor de interne temperatuur voor bijvoorbeeld pulled pork.

Waarom niet gewoon een ikea fantast gebruiken en een prop alu folie om ee probe erdoor te steken? Of budget thermometers zoals inkbird?

Eerste keer picanha besteld op Atelier Francois aangezien ik liever een Belgische shop steun. Gisteren om 5 uur besteld voor dinsdag levering. Bedoeling is om deze woensdagmiddag klaar te maken aangezien de collega's dan komen bbqen.

Net een mailtje dat ze mijn order vergeten versturen zijn :sop: Goed begin alvast.. Benieuwd of ik het woensdagmorgen nog op tijd ga krijgen.

Eerste keer picanha besteld op Atelier Francois aangezien ik liever een Belgische shop steun. Gisteren om 5 uur besteld voor dinsdag levering. Bedoeling is om deze woensdagmiddag klaar te maken aangezien de collega's dan komen bbqen.

Net een mailtje dat ze mijn order vergeten versturen zijn :sop: Goed begin alvast.. Benieuwd of ik het woensdagmorgen nog op tijd ga krijgen.
Ik hoop voor u dat het geen diepgevroren picanha is.

Ik heb die, op uw aanraden gekocht. Heel content van.

Ik kan die eventueel op één of andere manier vastmaken aan de rooster, maar lukt dat wel? Ik dacht dat dat speciale thermometers waren om gewoon de 'lucht' te meten. :laugh:
prop alu folie/ halve patat waar je dan de probe doorsteekt is voldoende hoor.

Pro-tip, niet denken dat je je fantast bakje op de buitenkant van je ketel kan hangen met het magneetje. Het blijft wel hangen maar je krijgt een heel andere verrassing ^^

Thx voor de tip!

Mijn fantast hang ik op de daarvoor voorziene houder van Weber. Telkens ik volk heb vragen die: 'voor wat is dat?'
AHA! GLAD YOU ASKED. De mensen zijn dan direct onder den indruk als ze een digitaal ding zien aan een bbq.

Allé, levering op tijd lukt dus niet meer van Atelier Francois. Ik heb aangegeven dat voor mij de levering dan niet meer moest aangezien het te laat ging zijn hoogstwaarschijnlijk en ik liever mijn bestelling annuleerde.

Zonet verzendbevestiging gekregen dat mijn order onderweg is.

Tenzij ze der ne kilo Wagyu bijgestoken hebben als compensatie bestel ik volgende keer wel gewoon terug op bbquality. Ik was al content geweest als ik gewoon die bestelling kon annuleren en een tegoed kreeg om op een later moment wat te bestellen, maar nu mag ik hier dus 4,5kg picanha gaan invriezen >.<

Allé, levering op tijd lukt dus niet meer van Atelier Francois. Ik heb aangegeven dat voor mij de levering dan niet meer moest aangezien het te laat ging zijn hoogstwaarschijnlijk en ik liever mijn bestelling annuleerde.

Zonet verzendbevestiging gekregen dat mijn order onderweg is.

Tenzij ze der ne kilo Wagyu bijgestoken hebben als compensatie bestel ik volgende keer wel gewoon terug op bbquality. Ik was al content geweest als ik gewoon die bestelling kon annuleren en een tegoed kreeg om op een later moment wat te bestellen, maar nu mag ik hier dus 4,5kg picanha gaan invriezen >.<
Wou je dat stuk niet pas morgen klaarmaken? Of komt het pas morgen toe? Heb je een plan B?

Een kilo wagyu is wel wishful thinking vrees ik. Ik heb nog niet besteld bij Atelier François, maar ben wel tevreden van de kwaliteit die je bij Carmans kan vinden. Jammer dat het zo is uitgedraaid bij jou, maar troost je met het feit dat die picanha op een later tijdstip dan wel wordt opgegeten.

Aj, is me wat veel geld. Dan maar enkele graden bijrekenen als ik op de dekselthermometer kijk. :p
Inkbird heeft ook goed gerief voor de helft van de prijs (zie Amazon). Volgens mij wel voornamelijk Bluetooth (dus uw gsm moet binnen bluetooth range zijn om te kunnen volgen). Die van Bubba heeft volgens mij gewoon een Wifi netwerk nodig.

Inkbird heeft ook goed gerief voor de helft van de prijs (zie Amazon). Volgens mij wel voornamelijk Bluetooth (dus uw gsm moet binnen bluetooth range zijn om te kunnen volgen). Die van Bubba heeft volgens mij gewoon een Wifi netwerk nodig.
'k Zal mijn plan trekken met mijne Fantast. Moet lukken.

Door het vragenvuur-topic van Nestorius ben ik beginnen lezen over Aaron Franklin. Amai, ik krijg zin in BBQ.

Wou je dat stuk niet pas morgen klaarmaken? Of komt het pas morgen toe? Heb je een plan B?

Een kilo wagyu is wel wishful thinking vrees ik. Ik heb nog niet besteld bij Atelier François, maar ben wel tevreden van de kwaliteit die je bij Carmans kan vinden. Jammer dat het zo is uitgedraaid bij jou, maar troost je met het feit dat die picanha op een later tijdstip dan wel wordt opgegeten.
Het komt morgen pas toe :)

En ja, ik ben naar ISPC gegaan en daar mijn vlees gaan halen, ik wil het me niet riskeren dat ik daar zonder vlees sta morgen..

Die kilo Wagyu was maar om te zeveren, maar ik vind het gewoon jammer dat ik mooi op tijd bestel en het er dan niet op tijd raakt. Dat op zich kan nog gebeuren.
Maar als ik dan aangeef dat ik bij voorkeur die bestelling annuleer en een tegoed wil (mocht in waardebon van hun), en ze tóch dat vlees gewoon opsturen zonder boe of ba (ondanks hun vraag via mail wat ze moeten doen), daar kom ik dan wel heel erg ambetant van.

Het is gewoon vervelend om 4,5kg vlees in den diepvries te draaien als het niet nodig is. Dat is een gans schap dat ge kwijt zijt.

Ik heb ook eens vlees besteld bij Gustor en ik werd ook wat gek van de tracking van het pakket. Ik had 4 kg beef ribs besteld in een koelbox en dat is niet iets waarvan je kan zeggen: "dump maar onder de carport en ik haal het vanavond wel op". Zou geleverd worden om 12u en uiteindelijk pas om 17u45 in mijn handen gekregen. Intussen was vrouwlief pissig geworden omdat die naar de winkel wou vertrekken met mij.

Als je geen plannen hebt en ze leveren wanneer je verwacht: ideaal, al betaal je daar wel een meerprijs voor. Maar op en af rijden naar Carmans neemt voor mij ook veel tijd in beslag (40 min op, 40 min terug en dan nog als a kid in a candystore in die vleestoog likkebaarden ...).

Ik heb ook eens vlees besteld bij Gustor en ik werd ook wat gek van de tracking van het pakket. Ik had 4 kg beef ribs besteld in een koelbox en dat is niet iets waarvan je kan zeggen: "dump maar onder de carport en ik haal het vanavond wel op". Zou geleverd worden om 12u en uiteindelijk pas om 17u45 in mijn handen gekregen. Intussen was vrouwlief pissig geworden omdat die naar de winkel wou vertrekken met mij.

Als je geen plannen hebt en ze leveren wanneer je verwacht: ideaal, al betaal je daar wel een meerprijs voor. Maar op en af rijden naar Carmans neemt voor mij ook veel tijd in beslag (40 min op, 40 min terug en dan nog als a kid in a candystore in die vleestoog likkebaarden ...).
Hier was het normaal daglevering vandaag, toch heel de dag thuis dus kwam perfect uit. Ik wil er gerust eens naartoe gaan, maar tis 130km enkel dus das niet echt evident :p

Nu soit, we zien wel wat het morgen geeft, maar ik vind het gewoon jammer dat ge dan de moeite neemt om een Belgische webshop te steunen en het qua klantvriendelijkheid toch weer teleurstelt tov de Nederlandse webshops.

Edit, mail gekregen dat ze mijn bestelling toch gaan annuleren en terugstorten. Ook een kortingscode van 10% gekregen voor een eventuele nieuwe bestelling. Alles opgelost dus.

Laatst bewerkt:
'k Zal mijn plan trekken met mijne Fantast. Moet lukken.

Door het vragenvuur-topic van Nestorius ben ik beginnen lezen over Aaron Franklin. Amai, ik krijg zin in BBQ.
Vooral niet naar de fotos kijken.

En oppassen met de fantast dat je de probe niet laat boven de 250 graden komen. Dan zijn ze voor de vuilbak.

Voor morgen heb ik naast picanha (2,5 kg, ik weet dat het teveel is maar het was dat of niets) ook een stuk varkensfilet van +-1kg gescoord. Dit zou ik wrappen in spek en zo bereiden.

Iemand een idee van hoelang ze beide nodig zouden hebben? Ik gok op een groot uur (+- 1u20) voor de picanha en een dikke 50 minuten voor de filet. Op 140 gr indirect. Realistisch of zit ik er ver naast?

Idealiter kan ik ze er beide rond dezelfde tijd afhalen, vandaar.

Terug
Bovenaan