De grote BBQ thread

Iemand die een idee heeft waar ik brioche buns in grote hoeveelheden zou kunnen kopen? Thanks !
In de horecatotaal hebben ze echt supergoeie.
Minder buttery dan die van SPAR, maar wat resistenter tegen dripzzz.
5ad6880a-944b-4a69-a1d7-51736d2ca045.jpeg

In de horecatotaal hebben ze echt supergoeie.
Minder buttery dan die van SPAR, maar wat resistenter tegen dripzzz.
Bekijk bijlage 34358

Die hebben ze in Delhaize ook!

Ik zou graag met Black Friday (of voor Kerst) een draadloze (bluetooth en Wi-Fi) thermometer aanschaffen. Nu weet ik dat Meater de topper is, maar is dit ook de meerprijs waard of zijn er goede alternatieven? En is 1 pen genoeg of raden jullie een block (is altijd met 4 zeker?) aan?

Ik zou graag met Black Friday (of voor Kerst) een draadloze (bluetooth en Wi-Fi) thermometer aanschaffen. Nu weet ik dat Meater de topper is, maar is dit ook de meerprijs waard of zijn er goede alternatieven? En is 1 pen genoeg of raden jullie een block (is altijd met 4 zeker?) aan?
Als je een Meater zou kopen raad ik aan om meteen de v2 te nemen, die heeft direct wifi dacht ik. Met de v1 is het klooien met extra gsm als repeater of dichtbij blijven.

Zo'n block is pas nuttig bij verschillende stukken vlees tegelijk denk ik

Laatst bewerkt:
Moest iemand een goede (black friday) deal zien voor een Meater 2+ en eventueel een rotisserie voor de Kamado, mag je dat altijd laten weten. Merci!

Moest iemand een goede (black friday) deal zien voor een Meater 2+ en eventueel een rotisserie voor de Kamado, mag je dat altijd laten weten. Merci!
De Meater 2 staat precies overal aan 109 ipv 129 voor Black Friday, dus ik vermoed dat het daarbij gaat blijven (webshops, bol, amazon,...)

De Meater 2 staat precies overal aan 109 ipv 129 voor Black Friday, dus ik vermoed dat het daarbij gaat blijven (webshops, bol, amazon,...)
Ja, had ik al gezien. Ik ga nog even afwachten op de dag deals bij bbqexperience, anders bestel ik hem aan €109.

Ondertussen heb ik de basis low and slow zowat onder de knie. Alle klassiekers zijn gepasseerd en de bevindingen over het algemeen zeer positief. Nu heb ik ook wel zeer traditioneel voor alle gekende zware/zoete rubs en sauzen gegaan van de bekendere producenten. Nu zou ik ook eens de traditionele gerechten willen maken maar met meer een oosterse tint. Iemand tips voor kant en klare rubs en sauzen met oosterse toets? Eventueel een zelfgemaalte mengeling van rubs of sauzen mag ook.

Koreaanse bbq is ook wel nog gekend. Sticky Korean Ribs is hiervan het bekendste. Is meestal wel eerder spicy dus dat moet wel je ding zijn

Als je kan een bezoekje brengen aan de Aziatische supermarkt, daar kan je alles vinden van kruiden tot kant en klare sauzen. Als je die niet in de buurt hebt kan je veel zaken ook vinden bij Jumbo of AH (wel een pak duurder).
Met allspice, ketjap, rijstazijn, vissaus en goeie soyasaus kom je al heel ver imho. Nog leuke zaken waar ik aan denk zijn misopasta en gochujang.

Imo zijn er bitter weinig kant en klare rubs te vinden die zich niet focussen op "american bbq". Ik denk je eigenlijk het best eens langsgaat in een Aziatische supermarkt zoals @BearPils zegt en de "standaard" kruiding voor de oosterse keuken aanschaft. Beetje jammer eigenlijk dat van zodra je het low en slow pad afwijkt je nog bitter weinig kant en klare rubs en sauzen kan vinden (net zoals recepten en technieken trouwens).

Ondertussen heb ik de basis low and slow zowat onder de knie. Alle klassiekers zijn gepasseerd en de bevindingen over het algemeen zeer positief. Nu heb ik ook wel zeer traditioneel voor alle gekende zware/zoete rubs en sauzen gegaan van de bekendere producenten. Nu zou ik ook eens de traditionele gerechten willen maken maar met meer een oosterse tint. Iemand tips voor kant en klare rubs en sauzen met oosterse toets? Eventueel een zelfgemaalte mengeling van rubs of sauzen mag ook.
Zoek eens korean pulled pork op van Noskos. Zeer lekkere variatie op de standaard versie

Bedankt allen voor de reacties. Zoals gedacht zal het wat zelf experimenteren zijn met ingrediënten. Die korean pp staat me wel aan. Ik heb hier nog 2x 2kg schouder in de vriezer. Ik zal er eens 2 verschillende Aziatische stijl versie van maken. Gochujang hebben ze blijkbaar in de ah.

Burnt ends proberen maken, bbq is van 100 naar 150 (dome) gegaan zonder dat ik het opgemerkt heb, en was gewoon 1 zwart goedje in mijn bakje 😭 volgende keer beter zeker...

Ik heb net 2x 2kg boston butt van bij gustor uit de vriezer gehaald. Maar ik zie net dat ik er gekocht heb met zwoerd, voordien altijd zonder. Dus nu mijn vraag. Wat doe ik ermee? Insnijden en rubben, gewoon laten en rubben, zwoerd eraf maar vet laten zitten...
Persoonlijk zou ik nu zwoerd laten zitten en voor het pullen vet/zwoerd laag verwijderen.

Ik denk dat de zwoerd de rook- en kruidensmaak gaat tegenhouden dus ik zou hem eraf snijden en daar iets anders mee maken (knabbelspek). Teveel vet aan de buitenkant zou ik ook afsnijden en dat smelten om te hergebruiken, ook om die reden. Normaal heeft dat vlees genoeg intramusculair vet.

Ik zou persoonlijk het zwoerd incl meeste van het vet ook vooraf verwijderen, ik zie er immers de meerwaarde niet van in bij pulled pork. Een beetje vet mag (moet), maar teveel is ook niet goed.

Maar dat is wat ik zou doen, in praktijk heb ik het nog niet geprobeerd.

Terug
Bovenaan