Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik kan!Iemand al in Rauw geweest? Volgende maand misschien daar eens heen voor mijn verjaardag.
Qua smaak, geen idee. Koffie en rundsvlees zou alleszins goed samengaan.Om de bark van de short rib donkerder te maken, zou ik gemalen koffiebonen willen toevoegen. Goed idee?
Laat een man toch eens man zijn, aankopen moeten niet altijd 100% logisch zijn. Hell, de aankopen waar ik het meeste plezier en voldoening al heb uitgehaald vallen in deze categorie. Wat je nu doet is wel perfect, een lichte push-back geven om dan uiteindelijk toch (hopelijk) overstag te gaan. Zijn oerinstinct zal getriggerd worden en als hij zijn prooi kan binnenhalen (de xl-versie) het dan ook als een grote overwinning zien. Je gaat hem nogal eens zien blinken als hij zijn eerste vleesjes bakt en aan zijn vrouwtje/kindjes/vrienden kan voorschotelen, is dat alleen niet al genoeg om hem dat te gunnen?Nu onzen terras ligt zijn we vandaag naar the bbq experience geweest.Mijn wederhelft heeft absoluut zijn zinnen gezet op een Kamado Big Joe 3, hij zit al weken zich online er in te verdiepen maar wouden ze nu eens in het echt zien. Dat ding is giant, ik zie het nut er niet van in, voor die paar keer per jaar dat er eens wat volk langskomt is zo’n monster van een bbq toch compleet overbodig?!
Hij meent dat we dien bbq vaker gaan gebruiken voor onze volledige avondmaaltijd (ipv ‘s avonds traditioneel te koken) en met zo’n groot oppervlakte dus ook snel aardappelen en groenten met de kamado gaan bereiden, dat je met zo’n oppervlakte makkelijker extra pannetjes en potjes kwijt kunt. Hij wil eveneens een spit erop kunnen plaatsen.
Ik vrees dat je net minder geneigd gaat zijn de bbq aan te steken omdat je zoveel houtskool nodig hebt :/. Wat mij betreft is de Kamado Joe Classic 3 voor ons ruim voldoende, zo’n XL formaat lijkt mij meer iets voor professioneel gebruik :/.
Ik heb vandaag al meermaals een ‘ik ben toch op dien XL gebrand’ te horen gekregen dus vrees dat het dat zal worden. Ik weet wel dat hij er het maximale gaat uithalen, het is geen hebbeding, hij kookt zeer graag en goed. Gehaktbereidingen maakt hij bijvoorbeeld zelf met de Kitchenaid-vleesmolen. Ik gun hem dus wel een degelijk toestel maar dit lijkt mij een gewoon gezin wat overkill :/.
Neen, maar staat al lang op mijn lijstje om eens te maken.Hier al iemand eens zelf pastrami gemaakt?
Ben van plan dit boek binnenkort eens te proberen met een stuk brisket flat.
Morgen gaat het vlees in de pekel. Zal wel een verslagje maken hier.Neen, maar staat al lang op mijn lijstje om eens te maken.
Laat zeker weten hoe het ging en wat jer ervan vond.
Hij is geen beginner hoor@iamhollywood
Voor de meeste mensen die beginnen met BBQ'en (dus niet het klassieke vlees cremeren) wordt altijd aangeraden met een gewone kogelbbq (Weber) te beginnen. Daar heb je voor geen €500 een BBQ waar je alles mee kan doen wat een kamado kan.
Als men dan een upgrade koopt blijft die kogelbbq vaak ook staan en kan je op die manier werken.
Verschillende gerechten vragen ook andere temperaturen, je kan daar wel mee spelen, maar als je met een low&slow bereiding bezig bent kan je niet even snel iets afgrillen.
Met de classic ga je voor je dagelijkse maaltijden ruimschoots toekomen imho.
. Vandaag hebben we inderdaad een Weber. Het argument dat die rooster maar een kleine 10 centimeter groter is dan de Weber is ook al vaak gevallen. Maar met dien Weber hebben we al veel fijne avonden gehad zonder weinig problemen in mijn ogen. Dat er een Kamado komt vind ik ok, spreekt er al jaren over en nu is het wel eens de juiste moment, we zijn 2,5 jaar met de bouw van ons huis bezig geweest en wisten dus dat er een verhuis aankwam, nu we geïnstalleerd zijn en het terras is afgewerkt kan er eindelijk één komen.
.Het is waar dat hij altijd diegene is die met familiefeesten 2 dagen in de keuken staat, maar voor die aantallen lijkt een classic 3 mij voldoende.

Dit is toch ook eerder mijn ervaring. Ik heb een large en ik bereid ook heel graag volledige maaltijden en meerdere gangen op de bbq.Ik heb een Large kamado, en soms, zelfs met slechts 4-6 man zou een XL handig zijn, maar daarvoor gebruik ik dan een wokbrander/inductieplaat/teppanyaki ernaast. Volledige maaltijden maken, met verschillende gaartijden en temperatuur, op dagelijkse basis, tijdens de weekweek… dat zie ik 99.9% van de mensen niet doen.

Dit dus, ik heb ook zo een "rationeel" exemplaar rondlopen en als je die laat doen dan zou al mijn keukengerief uit de zeeman/ikea/aldi komen, dat ze de laatste 10 jaar geen 2h in de keuken heeft gestaan doet er niet toe....Hiermee : you lose.
Hij gebruikt het materiaal. Het kan budgettair. En er zijn geen andere grote kosten die hij nu wil. Dan zou ik stoppen met erover bezig te zijn op een rationele wijze terwijl dit gewoon een emotionele beslissing is voor hem. Prijsverschil is iets van een 600€. Niet onaanzienlijk maar nu ook niet onoverkomelijk. Behalve dat die tegenkantingen hem het misschien nog meer doen willen en er hierdoor nog meer gebrand op is (maar dat schat jij dan maar in ;p). Waardoor het het emotionele aspect eens het er is, toch nog verhoogd.
Houdt het gewoon klaar in uw repertoire om dat bij "uw" grote volgende aankoop, omdat het leuk is, op tafel te gooien om dan zijn tegenkantingen teniet te doen.
Dat gaat niet over al dan niet winnen. Ik heb hem met de keukentoestellen (potten/pannen) volledig zijn ding laten doen en ze worden effectief praktisch dagelijks gebruikt.Hiermee : you lose.
Hij gebruikt het materiaal. Het kan budgettair. En er zijn geen andere grote kosten die hij nu wil. Dan zou ik stoppen met erover bezig te zijn op een rationele wijze terwijl dit gewoon een emotionele beslissing is voor hem. Prijsverschil is iets van een 600€. Niet onaanzienlijk maar nu ook niet onoverkomelijk. Behalve dat die tegenkantingen hem het misschien nog meer doen willen en er hierdoor nog meer gebrand op is (maar dat schat jij dan maar in ;p). Waardoor het het emotionele aspect eens het er is, toch nog verhoogd.
Houdt het gewoon klaar in uw repertoire om dat bij "uw" grote volgende aankoop, omdat het leuk is, op tafel te gooien om dan zijn tegenkantingen teniet te doen.
Om de bark van de short rib donkerder te maken, zou ik gemalen koffiebonen willen toevoegen. Goed idee? En misschien ook eens een klein voorgerechtje dat ik snel kan klaarmaken als de short ribs aan het rusten zijn ...
Tweede bbq is een rationele oplossing als je flexibel wil zijn. Op de ene low & slow en op de andere afgrillen. Voor pakweg arrosticini of sasjliek kan je zelfs een tafelmodel gebruiken of zelf iets in elkaar flansen. Bakstenen en een goedkoop grillrooster bvb.Dit is toch ook eerder mijn ervaring. Ik heb een large en ik bereid ook heel graag volledige maaltijden en meerdere gangen op de bbq.
De beperkende factor naar mijn ervaring is echter niet de ruimte, als ik wil kan ik tot drie niveaus benutten.
Wat veel lastiger is is de nood aan verschillende temperaturen. Iets warm houden of een sausje langzaam laten pruttelen is nogal lastig als je 5cm verder een stuk vlees of vis op gloeiend hete kolen wil grillen. Of hapjes à la minute bereiden terwijl er een stuk rund low & slow ligt te garen.
Een XL zou voor mij dus geen oplossing bieden.
Ik los het op met een tweede bbq![]()

Tweede bbq is een rationele oplossing als je flexibel wil zijn. Op de ene low & slow en op de andere afgrillen. Voor pakweg arrosticini of sasjliek kan je zelfs een tafelmodel gebruiken of zelf iets in elkaar flansen. Bakstenen en een goedkoop grillrooster bvb.