Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hou jij altijd 130 graden aan? De keer dat ik dat geprobeerd had was mijn brisket erg droog.Tijd om in te pakken met wat tallow (gemaakt van het vet dat nog over was). Vind ik wel echt leuk ook aan brisket, je hebt verschillende dingen die je eruit haalt. De patatjes straks met tallow maken ipv boter ^^
Stall zit er nu goed in, we zijn 5u30 verder ongeveer. Temp probeer ik rond 130 te houden, momenteel op 140 door het deksel open te doen 2x maar zal wel terug gestaag zakken.
Bark had ik donkerder verwacht van kleur maar denk dat dit door de rub komt, geen suiker of koffie erin. Wel mooi stevig laagje, kan al niet wachten tot vanavond.
![]()
![]()
![]()
Hou jij altijd 130 graden aan? De keer dat ik dat geprobeerd had was mijn brisket erg droog.

Brisket is dankzij social media ook een fetish geworden voor BBQ-amateurs. Er zijn cuts die goedkoper/beter/makkelijker zijn, maar dan kan je natuurlijk niet zeggen dat je een brisket hebt gerookt. Een deftige brisket is rap >5kg plus, dan moet je al een serieuze bende op bezoek hebben.Ik ben wel fan van low& slow maar voor de brisket klaar te maken zou ik toch al m'n moed bij één moeten rapen denk ik.![]()
Bwa, hier maak ik toch ook geregeld eens een brisket en dat is dan voor 4 man. Overschot wordt gewoon gevacumeerd en gebruikt als broodbeleg, als snelle hap of voor in andere schotels.Brisket is dankzij social media ook een fetish geworden voor BBQ-amateurs. Er zijn cuts die goedkoper/beter/makkelijker zijn, maar dan kan je natuurlijk niet zeggen dat je een brisket hebt gerookt. Een deftige brisket is rap >5kg plus, dan moet je al een serieuze bende op bezoek hebben.
Bwa, hier maak ik toch ook geregeld eens een brisket en dat is dan voor 4 man. Overschot wordt gewoon gevacumeerd en gebruikt als broodbeleg, als snelle hap of voor in andere schotels.

Vorige week bij Horeca Totaal in Brugge 'Ierse cote à l'os' zien liggen voor +-20 EUR/kg. Mooie stukken rond 1kg, relatief mooi gemarmerd, geen ras vermeld.
Leek me enorm goedkoop of ben ik nu zo verkeerd?
Enigszins sceptisch heb ik toch eentje meegenomen en gisteravond op de bbq gesmeten - door de rukwinden niet zo'n strak plan maar soit, we leven nog.
Dat viel énorm goed mee. Zeer smaakvol en sappig, moeilijk te onderscheiden van de stukken die ik doorgaans een twee- tot drievoud betaal.
Ik krijg het gevoel dat het een foutje was![]()

Goh, ik vind die 2 nu niet echt vergelijkbaar, andere smaak & textuur imho.Als een brisket te intimiderend is moet je gewoon beef ribs doen, "brisket op een stokske".