De grote BBQ thread

PP op zich goed gelukt. 2u op de grill en dan 4u in alu folie met boter, bbq saus en klets appelsap.

Alleen denk ik na het pullen nog wat te weinig bbq saus bij gedaan. Nog moeite met de dosering.
Maar dat kan gerust nog bij het verder gebruik/verwerken.

Zaterdag picanha en rib fingers op de menu, kan ik dat nu al in de koelkast leggen om rustig te laten ontdooien? Werd net geleverd via bbquality

Laatst bewerkt:
Dit mooie stuk zien liggen bij de Marrokaans winkel vorige week, kon ik niet laten liggen natuurlijk :D Ook echt belachelijk goedkoop, 27 euro voor 1.7kg.

Zaterdag klaar gemaakt en met 4 van kunnen smullen ^^

Bwaja, op 24u moet dat wel lukken voor die rib fingers, een dag extra kan ook geen kwaad op zich. Is toch allemaal flash frozen na de verwerking in vacuum dus kan wel tijdje in de frigo liggen.

Ik probeer met alles wat ik maak altijd terug te rekenen vanaf het op tafel moet staan. Voorbeeldje van vorige zaterdag:

11/11
18u30 etenstijd
18u15 searen + laten rusten
18u00 steak 47 intern afhalen, laten rusten en bbq opstoken
16u30 steak op de bbq
15u30 bbq aansteken
09u00 steak kruiden

09/11
09u00 Steak uit de vriezer halen.

Dus toch nog in de vriezer tot morgenavond dan? Op zich vacuum dus kan wel ff in die frigo liggen denk ik. Want plaats in mn vriezertje is een ander issue 😝

Denk niet dat kwaad kan om dat nu al te ontdooien, ik hou die tijd liefst altijd zo kort mogelijk maar kan aan mij liggen :)

Grote vriezer is wel handig met deze hobby, heb eentje van 160cm in de kelder denk dat 1/3 vlees is xD.

Denk niet dat kwaad kan om dat nu al te ontdooien, ik hou die tijd liefst altijd zo kort mogelijk maar kan aan mij liggen :)

Grote vriezer is wel handig met deze hobby, heb eentje van 160cm in de kelder denk dat 1/3 vlees is xD.
Tafel modelletje met 2,5 lades :(

Iemand iets van black friday promo's al gezien toevallig? Normaal passeert er elk jaar wel iets, maar tot op heden nog niets voorbij zien komen. Mss vanaf volgende week.

Edit, specifiek voor vlees dus

Gisteren Pulled pork, 2x2.5kg spierringgebraad van bij de lokale Pools supermarkt deze keer. Ik moet zeggen, toch de beste PP die ik tot nu toe heb gemaakt =)

BBQ aan om 05u00 (auwtsj), vlees erop rond 06u, wrap rond 11u, klaar om 15u, gerust tot 18u.

Iemand ervaringen met een Meater (of Meater+) ipv een probe systeem?

Ik zie mezelf niet meteen nut hebben van meer dan vlees & omgeving/rooster temperatuur en dan lijkt die meater meer dan voldoende. En geen geklooi met kabels

Geen ervaring mee maar ben aan aan het twijfelen om eventueel de nieuwe meater 2 plus te kopen, die kan je tijdens het grillen laten zitten bv. Ook die app ziet er echt wel goed uit.

Geen ervaring mee maar ben aan aan het twijfelen om eventueel de nieuwe meater 2 plus te kopen, die kan je tijdens het grillen laten zitten bv. Ook die app ziet er echt wel goed uit.
Ik zie wel dat het bijna dubbel van de prijs is, voor die extra temperatuur resistance 🤔 meater+ rond de 75 te vinden en die meater 2 is 130 exclusief. Geen idee wat er nog bij komt want is precies enkel via de officiele site te vinden

Terug
Bovenaan