De grote BBQ thread

Ik heb hier al jaren een inkbird van €50 met draden en bluetooth zodat ik de temperatuur via de app kan volgen. Ik kan nu niet zeggen dat die draden mij ooit gestoord hebben hoor.

Ik vind die draden super irritant :)

Maar zou nu wel de extra € leggen voor de Meater 2 ipv de 1.

Vooral omdat hij dunner is en op meerdere plekken in het vlees meet. Die extra temp range is ook wel mooi meegenomen.

€60 verschil is veel, maar da’s wel iets waar je elke keer je bbq gebruikt genot van hebt

Ik vind die draden super irritant :)

Maar zou nu wel de extra € leggen voor de Meater 2 ipv de 1.

Vooral omdat hij dunner is en op meerdere plekken in het vlees meet. Die extra temp range is ook wel mooi meegenomen.

€60 verschil is veel, maar da’s wel iets waar je elke keer je bbq gebruikt genot van hebt
Misschien moet ik nog even afwachten tot ie meer verspreid is in EU en wat zakt in prijs

Ik heb hier al jaren een inkbird van €50 met draden en bluetooth zodat ik de temperatuur via de app kan volgen. Ik kan nu niet zeggen dat die draden mij ooit gestoord hebben hoor.
Een van de items op de lange wishlist is een spit, en dan zijn draden natuurlijk een no-go.

Een meater+ is rond de 70, en een inkbird met 4 probes zit ook tussen 50 en 75. Maar ik blijf me af vragen waarvoor ik persoonlijk die 2 extra probes zou gebruiken... ik zie mezelf niet meteen meerdere verschillende stukken vlees opleggen.
Als je bv 2 ribben doet kan je wel redelijk afgaan van de temperaturen van de ene voor het ander stuk

Misschien moet ik nog even afwachten tot ie meer verspreid is in EU en wat zakt in prijs

Een van de items op de lange wishlist is een spit, en dan zijn draden natuurlijk een no-go.

Een meater+ is rond de 70, en een inkbird met 4 probes zit ook tussen 50 en 75. Maar ik blijf me af vragen waarvoor ik persoonlijk die 2 extra probes zou gebruiken... ik zie mezelf niet meteen meerdere verschillende stukken vlees opleggen.
Als je bv 2 ribben doet kan je wel redelijk afgaan van de temperaturen van de ene voor het ander stuk
Ik gebruik zelden meer dan twee probes hoor en met een spit ben je inderdaad niets met die draden.

Iemand tips voor een plancha plaat om op rooster te leggen?
Lees veel goed over de The Bastard Phantom plaat maar misschien zijn er nog

Na een ribbenfiasco, zo eentje in bestelling staan op Amazon. €104 dacht ik.

Ribbetjes erop voor 4-5u unwrapped op 110 graden, maar voor het goed en wel gestabiliseerd was vertrokken naar de zee.

6u later thuisgekomen en hij stond op 220 graden. Topribben voor de vuilnisbak.
Met die controller? Of das de reden dat je een gekocht hebt?

Stond trouwens deze week aan 84 ofzo met prime.

Maar na veel lezen en twijfelen heb ik uiteindelijk een meater+ gekocht

Met die controller? Of das de reden dat je een gekocht hebt?

Stond trouwens deze week aan 84 ofzo met prime.

Maar na veel lezen en twijfelen heb ik uiteindelijk een meater+ gekocht
Zonder :)

Ik was eigenlijk zeker dat ik een Meater 2 ging kopen, maar mijn probleem van vandaag (gewoon vertrekken terwijl er nog vlees op ligt) of van een paar maand geleden (opstaan om 2u, maar te moe zijn om te wachten tot de temperatuur écht stabiel is) zou die ook niet oplossen.

Ik ben nogal een bezige bij, dus ik wacht nooit naast mijn Kamado. Heel vaak ga ik terwijl nog boodschappen doen enzo en dan is wifi/remote controllen toch wel zalig. Hoeft daarom ook niet altijd aan te staan, maar voor een brisket van €100….

Met dit weer is het extra gezellig bbq’en!
Deze ochtend met zicht op het witte gras nog eens pancakes gemaakt.
En zonet een brood gebakken. Heerlijk om je in de vrieskou te warmen aan de gloed van het vuur 😁

Niet vandaag, maar vorige week.

Beef Short Ribs (ook geplaatst in wat-heb-je-vandaag-gekookt)
Low & slow, met kleurrijke worteltjes en brute puree (met veel, heel veel beurre noisette)

Magnifiek vlees.

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-12-22-om-15-15-00-b5ba5be3.jpg

Peper, zout, eikenhout, goeie kolen, 135graden en veel tijd

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-12-22-om-15-15-00-8da27a71.jpg

mooie, lichte rookring, goeie bark, gelatineuze binnenkant

Afbeelding-van-Whats-App-op-2023-12-22-om-15-15-00-87f17ea8.jpg

plate up

Smaak zat top, pullen ging redelijk, sommige stukken wat lastiger dan andere

En gvd 🤬 - vanochtend hoes eraf gehaald om wat op te kuisen van gisteren. De wind slaat er in en hoes neemt op een of andere manier de margrietschijf mee. Zat al redelijk losjes erop.

Natuurlijk op de grond gevallen recht op het stokje van de regenkap dus kapot... 84€ voor een nieuw exemplaar 😭

Laatst bewerkt:
Brisket update:

Met een kleine kater van gisterenavond begonnen met het trimmen en rubben. Vrij veel van de flat eraf gesneden omdat die redelijk dun was. Geen probleem op zich, was toch veel te veel voor het volk dat komt + dan kan ik nog een voorraadje lekkere burgers maken ^^

Nu lag er vanochtend toch wel een cold smoke generator onder de kerstboom zeker :love2:
Stond ook op mijn lijstje, ben benieuwd vanavond.

Gisteren lag er al een gietijzeren rooster en een boek van smokey goodness (gevogelte) onder de boom 🥳

Edit: coldsmoker + mot - nog 2 boeken van Jord - een snijplank en nitril handschoenen erbij 😝🥳

Laatst bewerkt:
Geen skillet voor een ongeëvenaarde sear? Zo in een teflonpanneke lijkt zo zonde voor dat, ongetwijfeld, onwaarschijnlijk lekker vlees

Terug
Bovenaan