De grote BBQ thread

Ik had het vooral over die controlers met automatische fans etc...
Hier komt ooit ook wel een Kamado hoor maar dan wil ik daar ineens een deftige buitenkeuken bij en daar is nog geen budget voor 😅

Buitenkeukens, mijn broek zakte af toen ik naar prijzen begon te kijken. :eek:

Was ik maar handig met hout en gevaarlijke machinerie, groot werkblad, plekje voor de pizza oven, Kamado er op en mijn binnen keuken kan weg.

Helaas zal het bij de Kettle blijven, prijs kwaliteit verhouding van dat ding is fenomenaal.

En het belangrijkste vergeten, een deftige stevige barbecuetang. Liefst zelfs 2.

Haha ja idd :D
Tang heb ik al, hoes ook besteld. Nieuw borsteltje ook nog eens fixen, best messing las ik. Mijn barbecook rooster was altijd met borstel toen ie nog warm had en dan in sopje. Maar das niet nodig/niet de bedoeling blijkbaar

Rvs rooster moet gietijzeren rooster zijn ;)

Inkbird op mn wishlist is meer een controller dan puur probe (https://kookgekfilip.nl/winkel/non-food/thermometers/inkbird/inkbird-isc-027bw-bbq-controller)
Misschien hebben ze nog een probe die aan te raden is ook.

Woodchipper is iets specifiek Yakiniku, gezien dat er een speciaal gat is voor rookhout maar je de feeder apart moet kopen. https://www.yakinikugrill.com/nl/yakiniku-woodchipper

Gietijzer heb ik recent aangekocht, halve maan om te searen.

Die controller heeft probes voor in je vlees en bbq dus zou dan enkel nog zo'n instant probe kopen voor tijdens het grillen etc.

Haha ja idd :D

Gietijzer heb ik recent aangekocht, halve maan om te searen.

Die controller heeft probes voor in je vlees en bbq dus zou dan enkel nog zo'n instant probe kopen voor tijdens het grillen etc.
Zoiets dan, INKBIRD IHT-1P ULTRAFAST?

volledig gietijzer rooster lijkt me overbodig, maar een volledige drippan is dan ook te vervangen met een gietijzeren skillet of pot (gezien die dan multifunctioneel is)

Zoiets dan, INKBIRD IHT-1P ULTRAFAST?

volledig gietijzer rooster lijkt me overbodig, maar een volledige drippan is dan ook te vervangen met een gietijzeren skillet of pot (gezien die dan multifunctioneel is)

Jup idd, heb ongeveer dezelfde.

Volledige gietijzer zou ik ook niet doen, half is perfect.

Drippan vervangen door een skillet is een slim idee, wel dan groot genoeg en zonder lang handvat. Een pot weet ik niet of dat past, best eens nameten hoeveel plek je hebt en denk dat je best ook nog open ruimte hebt onder je vlees dat dat niet afgesloten wordt door die pot.

Ik heb hier ipv van een specifieke drippan een rvs serveerschotel gekocht.

Ik heb ook nog zen dutch oven waar ik heel veel mee kook, het deksel kan je gebruiken als skillet.
Verder gebruik ik een soapstone ipv gietijzer, maar dat is natuurlijk weer duurder ook .

Ja dat steekt hier inderdaad wat tegen bij mn gietijzeren plancha..
Ik gebruik zelf niks meer van gietijzer gewoon omdat het echt teveel onderhoud vergt. Grillgrates werken veel beter dan gietijzer en hebben eigenlijk geen onderhoud nodig, erover met een borstel en klaar. Zijn er toch zaken die je liever weg, gewoon de boel opstoken tot stand inferno en alles brand eraf. En gezien het aluminium is moet je er niks aan doen om ze te beschermen.

Ik denk er ook wel al een tijdje aan om een half moon plancha te kopen. De volledige skillet is handig voor wat meer uitgebreide gerechten maar ik mis soms de mogelijkheid tot half plancha half rooster.
De soapstone is dan inderdaad ook wel een goede optie. Bovendien ook omdat ik met vette steaks of picanha bv snel serieus wat vlammen heb bij de half moon cast iron grid, bij de soapstone verwacht ik dat dat minder een issue is?
Binnenkort eens bij de dealer passeren en testen of die ook op de BGE past, ik vermoed van wel, en dan kan ik 'm toevoegen aan de Christmas wishlist 😛

IMG_20230215_175800073.jpg

Ligt hier ook gewoon op de Kettle...

Ik denk er ook wel al een tijdje aan om een half moon plancha te kopen. De volledige skillet is handig voor wat meer uitgebreide gerechten maar ik mis soms de mogelijkheid tot half plancha half rooster.
De soapstone is dan inderdaad ook wel een goede optie. Bovendien ook omdat ik met vette steaks of picanha bv snel serieus wat vlammen heb bij de half moon cast iron grid, bij de soapstone verwacht ik dat dat minder een issue is?
Binnenkort eens bij de dealer passeren en testen of die ook op de BGE past, ik vermoed van wel, en dan kan ik 'm toevoegen aan de Christmas wishlist 😛

Ik heb deze van the bastard: https://allesvoorkamado.nl/product/...-q8ruk9M1uSNG9PborqmrPZMLvqarPSxoC6FAQAvD_BwE

Op zich fantastisch ding, maar qua kuisen/onderhoud is dat toch vervelend. Ik zet de speksteen hier ook op m’n wenslijst!

Ik heb toch liever een rooster dan een plancha voor steaks. Vlammen kan je met kamado/kettle dan ook niet hebben, deksel toe en ze zijn weg. En soms wil je net dat flame grilled extraatje, en dat heb je enkel met een rooster.

Een speksteen heeft mss wat voordelen heat retention en onderhoud, maar niet het voordeel van een open rooster.

Terug
Bovenaan