Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idem. Ik hou van het 'vuur' en ermee te spelen. Een kamado zou niets voor mij zijn. Het is schoon om in de tuin te zetten, maar dat lijkt me precies een oven met nog weinig werk aan. Ik kan me vergissen, nog nooit mee gewerkt.Ik geniet net van het 'spelen' met het vuur in mijn kettle. Wil ik iets zonder omzien maken gebruik ik de sous vide of oven, die kan je als je echt wil ook nog combineren met de BBQ voor de rooksmaak.
Nuja, de pelletBBQ's zijn met een reden steeds populairder he.
Idem. Ik hou van het 'vuur' en ermee te spelen. Een kamado zou niets voor mij zijn. Het is schoon om in de tuin te zetten, maar dat lijkt me precies een oven met nog weinig werk aan. Ik kan me vergissen, nog nooit mee gewerkt.
Wanneer komen jullie op ziekenbezoek voor mijne bbq?
Idem. Ik hou van het 'vuur' en ermee te spelen. Een kamado zou niets voor mij zijn. Het is schoon om in de tuin te zetten, maar dat lijkt me precies een oven met nog weinig werk aan. Ik kan me vergissen, nog nooit mee gewerkt.
Wanneer komen jullie op ziekenbezoek voor mijne bbq?
Ik volg @ns_man hierin: een kamado zit voor mij zo net op die sweet spot tussen het plezier van te werken met kolen (andere ervaring dan briketten!) en vuur, en het gemak van er ook niet wakker van te hoeven liggen. Je kan er mee spelen al wat je wil, maar tegelijk kan je ook op je dooie gemak dat ding zijn werk laten doen zonder er moeite in te steken.Het is imo gewoon veel leuker om mee te werken. Enorm zuinig met houtskool (wat ik sowieso al een leuker product vind dan briketten), de keramiek is een meerwaarde voor je bereidingen, veel sneller op te stoken naar hoge temperatuur,.. en je kan hem inderdaad ook gebruiken als oven. Genoeg vuur om mee te spelen is (en zonder de hassle om briketten/houtskool te moeten aanvullen).
ongetwijfeld een duur ding, maar het plezier dat ik daar al aan gehad heb.. onbetaalbaar.Met een kettle kan je exact hetzelfde hé. Ik lees vooral: snel, zuinig, constantere temperatuur, geen hassle,... net terwijl ik dat wel allemaal wil. Ik wil er mee bezig zijn en ermee 'werken', er moeite voor doen en er tijd insteken. Anders rook ik m'n ribben een half uur en gooi ik ze wel in de oven.Het is imo gewoon veel leuker om mee te werken. Enorm zuinig met houtskool (wat ik sowieso al een leuker product vind dan briketten), de keramiek is een meerwaarde voor je bereidingen, veel sneller op te stoken naar hoge temperatuur,.. en je kan hem inderdaad ook gebruiken als oven. Genoeg vuur om mee te spelen is (en zonder de hassle om briketten/houtskool te moeten aanvullen).

Met een kettle kan je exact hetzelfde hé.
.Je weet wel wat ik bedoel.Uiteraard niet (anders zou niemand zo zot zijn om 1.000 extra te betalen voor een kamado). Ik BBQ alleszins een pak meer sinds the bastard hier in huis is en dat dankzij de gebruiksvriendelijkheid i.c.m. de vele mogelijkheden. Vroeger zou ik nooit zo zot zijn geweest om mijn weber aan te steken en er mijn creusette op te gooien. Nu wel.
Maar zoveel te beter als ge uw plezier er zo uithaalt natuurlijk, dat is het belangrijkstei
Wel pas zondagavond thuis dus zal ten vroegste volgend weekend hem eens kunnen testen. Nog even tijd om te kijken wat ik als eerste zal doen, afhankelijk van aan welk vlees ik raak.Als ik hier verhalen lees van 10-12 en meer uur lijkt me dat wel makkelijk om iets te hebben die wat meer regelt. Ipv na zoveel uur uw vlees eruit te halen en merken dat het f*cked isIk had het vooral over die controlers met automatische fans etc...
Hier komt ooit ook wel een Kamado hoor maar dan wil ik daar ineens een deftige buitenkeuken bij en daar is nog geen budget voor![]()

Dat is waar, daarom dat ik meestal adviseer om met goedkoper varkensvlees te beginnen (bvb pulled pork van spiering). Dat is heel vergevingsgezind qua temperatuur en je moet geen €150 aan Brisket in de vuilbak kappen.Als ik hier verhalen lees van 10-12 en meer uur lijkt me dat wel makkelijk om iets te hebben die wat meer regelt. Ipv na zoveel uur uw vlees eruit te halen en merken dat het f*cked is![]()
Mijn yakiniku is geleverdWel pas zondagavond thuis dus zal ten vroegste volgend weekend hem eens kunnen testen. Nog even tijd om te kijken wat ik als eerste zal doen, afhankelijk van aan welk vlees ik raak.
Eerste keer moet ie blijkbaar ook een paar uur op rond de 200° gaan voor echt gebruiken
grote lijst met recepten/ namen van vleesjes, rubs, websites, ... aangelegd ook
Kan al niet wachten...
Bon op een paar dagen heel dit topic doorlezengrote lijst met recepten/ namen van vleesjes, rubs, websites, ... aangelegd ook
Kan al niet wachten...
Vlees precies een pak duurder dan paar jaar geleden
Inpakken vermoed ik met alu folie, maar best wel wat steviger dan normaal?
Priktest met een vork/mes of iets anders (rvs prikker/...? )
Qua accessoires staat dit op mijn lijstje:
Drip pan (halve maan of volledig?)
Rvs rooster (halve maan of volledig?)
Inkbird
Ikea bordenrek
Yakiniku woodchipper (jammer genoeg niet standaard geleverd)
Mis ik nog iets "must have"? Gietijzer pot en skillet/pan enzo kunnen later, veel keuze in en zeker ook cheap te vinden op de lokale rommelmarkt
Mijn set kwam gelukkig wel al met de pro set erbij, dus hoog/laag rooster en deflectors (https://www.yakinikugrill.com/nl/yakiniku-large-kamado-compleet wel bijna 500€ goedkoper gefixt)
En het belangrijkste vergeten, een deftige stevige barbecuetang. Liefst zelfs 2.Priktest doe ik met een temp probe (must have). Alu folie werkt prima om in te pakken. Dikker vooral handig bij ribs dat de botjes er niet direct doorprikken. Probeer wel groter te vinden als standaard maat, werkt veel gemakkelijker.
Drip pan heb ik zowel een halve als een hele. Halve voor als ik direct en indirect hitte tegelijk wil, hele voor volledig indirect. Kan je ook gebruiken om in te bakken (taart, patatjes, ...). Ikea bordenrek gebruik ik ook.
Rvs roosters zitten al standaard in je pakket denk ik. Met inkbird bedoel je een probe? Ik heb er 2, eentje op bluetooth (IBT-2X) en dan nog zo'n uitklapbare (iht-1s).
Woodchipper moet niet echt denk ik, je kan rookhout chunks tussen je kolen steken voor lange sessies of voor kortere sessies net voordat het vlees erop gaat een chunk op de hete kolen leggen, 10 min wachten en dan vlees erop.
Voor de rest: een hoes, deftige houtskool, deftige aanmaakwokkels , hittebestendige handschoenen en een grill clipper.