De grote BBQ thread

Iemand een goed recept om een kip klaar te maken op de BBQ?

Gisteren voor de eerste keer beercan chicken gemaakt. Na het roken de kip verder klaargemaakt in de oven. Esthetisch was ons afdak inderdaad wat verouderd. Maar ik heb Mrs. Anderson toch eens laten weten dat ik dat afdek ferm mis. Staan BBQ'n in de regen is niet fijn.

Wel heel lekker resultaat!
Volgende keer niet denken aan esthetica totdat je het geld hebt om de esthetische versie te zetten.

Volgende keer niet denken aan esthetica totdat je het geld hebt om de esthetische versie te zetten.
Er komt geen nieuw afdak, om esthetische redenen, dat komt later bij ons nieuwe tuinhuis. Het oude afdak moest weg om de nieuwe terras door te kunnen trekken. En aan de huidige prijzen zet ik geen nieuw tuinhuis.

Maar bedankt voor uw input anders.

spatchcock chicken eet ik wel nog graag.

Spatchcock chicken (of gevlinderde kip) is imo de beste manier om die klaar te maken.v

I'll look into it. Ziet er op het eerste zicht zowat hetzelfde uit maar dan zonder de beercan.

Eerlijk gezegd had ik er wel meer van verwacht, geen biersmaak en dat bier is ook voor geen millimeter verdampt. Daar sta ik dan, met m'n Weber beercan spel dat teveel geld kost.

Heb zo'n pizzasteen ook, nog nooit gebruikt. Maar ondertussen heb ik een Outr staan.

Afgelopen weekend ook zo'n Weber mat gekocht. Na 3 dagen krult die nog helemaal op.

Er komt geen nieuw afdak, om esthetische redenen, dat komt later bij ons nieuwe tuinhuis. Het oude afdak moest weg om de nieuwe terras door te kunnen trekken. En aan de huidige prijzen zet ik geen nieuw tuinhuis.

I'll look into it. Ziet er op het eerste zicht zowat hetzelfde uit maar dan zonder de beercan.

Eerlijk gezegd had ik er wel meer van verwacht, geen biersmaak en dat bier is ook voor geen millimeter verdampt. Daar sta ik dan, met m'n Weber beercan spel dat teveel geld kost.

Heb zo'n pizzasteen ook, nog nooit gebruikt. Maar ondertussen heb ik een Outr staan.

Afgelopen weekend ook zo'n Weber mat gekocht. Na 3 dagen krult die nog helemaal op.
Hier de colacan rechtstreeks in de kip gestoken. Voor van de cola proef je niet, maar het vlees is op die manier wel super zacht en sappig.
Ik wrijf de kip wel op en onder het vel nog in met kruidenmix.

Hier de colacan rechtstreeks in de kip gestoken. Voor van de cola proef je niet, maar het vlees is op die manier wel super zacht en sappig.
Ik wrijf de kip wel op en onder het vel nog in met kruidenmix.
Op en onder het vel heb ik ook gedaan. Kip was heel sappig en mals. Kip gaan halen van de beste beenhouwer in town, geen idee of de voorverpakte kip in de supermarkt ook zo goed is.

De cola can in de kip? Loop dat er niet langs alle kanten even snel weer uit?

Ook geen zo'n grote fan van beercan chicken.
Bij spatchcock chicken is vel krokanter en met goeie kruiding een smaakbom. Trouwens ik kruid ook altijd binnenin de kip ook en onder vel natuurlijk.

Pizzasteen kan je voor alles gebruiken waar je warme steen voor nodig hebt zoals brood, naan, platbrood
mmmmm eigenlijk ook voor brood dus :)

Op en onder het vel heb ik ook gedaan. Kip was heel sappig en mals. Kip gaan halen van de beste beenhouwer in town, geen idee of de voorverpakte kip in de supermarkt ook zo goed is.

Meestal duurdere kip uit de supermarkt hier.

De cola can in de kip? Loop dat er niet langs alle kanten even snel weer uit?
Cola verdampt wel effectief, niet alles, is eerste keer wat gesukkel om het er in te krijgen, maar erna lukt dat.
Ik had hier ook zo paar beercanhouders gaan kopen, maar met de kip erop past dit niet onder mijn weberdeksel.

Can in de kip haar hol, goed aanduwen tot ne cm of 2 over, dan de pootjes openzetten en deksel erop.

Graag gedaan.

Neen echt, en zo een parasol achtig ding of een uitrekding
dus : https://www.parasol-shop.nl/Zweefpa...nfin_K5RzLidLOkph7ZFwMwtXCAKKwzIaAg6vEALw_wcB
https://nl.vidaxl.be/e/vidaxl-tuinp...3DVtHblHArnjobIDge4D6oliuDWZTfoEaAoEIEALw_wcB / https://nl.vidaxl.be/e/vidaxl-tuinp...sza6-qwTtLhu1NFKwwKESYmcjEPMFHRUaAnGbEALw_wcB

Dan heb je in afwachting wel iets waar je kan genieten van uw terras in afwachting van dat tuinhuis. En het kost u ook geen arm en een been...

of als je er iets meer geld wil aan spenderen zonder noodzakelijk dat het een esthetisch twistpunt is : https://www.veldmanzonwering.nl/product/terrascherm-knikarm-zonnescherm-opal-design-weinor Voor sommigen is dat nog aanvaardbaar.

Al ben ik niet zo zeker hoe goed dat tegen de regen is aangezien er meestal aan zo'n ding een regensensor staat...

Onder het vel kruiden heb ik toch even moeten opzoeken...

Ook geen zo'n grote fan van beercan chicken.
Bij spatchcock chicken is vel krokanter en met goeie kruiding een smaakbom. Trouwens ik kruid ook altijd binnenin de kip ook en onder vel natuurlijk.

Pizzasteen kan je voor alles gebruiken waar je warme steen voor nodig hebt zoals brood, naan, platbrood
mmmmm eigenlijk ook voor brood dus :)
Brood moet ik inderdaad eens proberen! Zalig.

Cola verdampt wel effectief, niet alles, is eerste keer wat gesukkel om het er in te krijgen, maar erna lukt dat.
Ik had hier ook zo paar beercanhouders gaan kopen, maar met de kip erop past dit niet onder mijn weberdeksel.

Can in de kip haar hol, goed aanduwen tot ne cm of 2 over, dan de pootjes openzetten en deksel erop.
Ja ok, ik ben mee. Ik las: de can uitgieten in de kip. :unsure:

Neen echt, en zo een parasol achtig ding of een uitrekding
Een heel goed idee. Maar ik wil dat niet in de nieuwe terras schroeven. Misschien dat ik dat ergens tegen de gevel kan monteren.

Een heel goed idee. Maar ik wil dat niet in de nieuwe terras schroeven. Misschien dat ik dat ergens tegen de gevel kan monteren.
De eerste was met een verplaatsbare steunvoet, dus die moet je niet in het nieuwe terras schroeven, de andere 2 spijtig genoeg wel :(.

Al bestaat zo'n ding dat je tegen de gevel kan monteren, maar dan zit je al wel quasi aan zo'n zwenkarm ding, en dat is niet zo goedkoop.

Meer BBQ, minder terras renovatie he boys :unsure:

Zonet een Boston butt uit de vriezer gehaald voor pulled pork dit weekend.

De komende dagen eens wat experimenteren met wat BBQ klassiekers.
Er komen binnenkort vrienden eten en voor "veel" man lijkt het me wel makkelijker om de Kettle in te zetten! Picanhna, Presa, Beef ribs, pulled pork, ... keuze te veel!

Er komen binnenkort vrienden eten en voor "veel" man lijkt het me wel makkelijker om de Kettle in te zetten! Picanhna, Presa, Beef ribs, pulled pork, ... keuze te veel!
Less is more, ik zou gewoon een van uw mogelijkheden kiezen. Sowieso is het wel meer het weer voor de wat zwaardere barbecuebereidingen (als in zware maaltijden). Ik zou gewoon voor brisket gaan (hoewel ik altijd voor brisket zou gaan maar dat is persoonlijk)

Hoe laat was dat nu weer? Asking for a friend ... :unsure:

Hoe laat was dat nu weer? Asking for a friend ... :unsure:

Wie zegt dat er keuzes gemaakt moeten worden. Zoals @Avondland zegt : waar en wanneer :D

In het voorjaar ga ik overdekte mini buitekeuken maken. Gewoon een aanrecht van 3-4m lang tegen een muur met dak erboven.
Bedoeling is dat er een gas bbq inkomt.
Iemand een goede suggestie?
Zelf kijk ik naar de https://boretti.com/nl/ibrido-top-hybride-barbecue-inbouw-opbouw-zwart-ibridotop/ maar ik lees er gemengde reviews over.
Kwaliteit zou niet top zijn.
Boretti is heel mooi, supergoedkoop maar ook gewoon slecht.

En Nederlands, niet Italiaans (niet erg, maar toch een beetje vreemd)

Kan dat kwaad dat mijn BBQ buiten staan, in open lucht? Eens hij droog is doe ik er een hoes over.

Maar met hoes erover gewoon buiten in weer en wind? Niet aan te raden zeker?

Kan dat kwaad dat mijn BBQ buiten staan, in open lucht? Eens hij droog is doe ik er een hoes over.

Maar met hoes erover gewoon buiten in weer en wind? Niet aan te raden zeker?
Die van mij (Kettle) staat al een paar weken buiten, zonder hoes zelfs. Geen spatje roest te zien. Morgen pulled pork en dan ga ik hem wel eens binnen zetten. Het weer wordt toch consistent slechter...

Terug
Bovenaan