De grote 'alles loopt op wieltjes'-thread (inline skaten, skateboarden, etc.)

Met het mooie weer in het vooruitzicht hebben ik en mijn vriendin besloten om ons nieuwe skates aan te schaffen. Mijn vriendin is een newbie, ik heb echter gans mijn jeugd op skates gespendeerd. Maar dan in skateparks niet gewoon recreatief gaan inline skaten.
Nu zijn we van plan om gewoon freestyle skates te kopen (deze: https://www.grindhouse.eu/en/shop/inline-skates/fr-fr1-80-light-blue.html) en gewoon langs de weg te gaan inline skaten.

Zitten er hier mensen die dat als hobby hebben? Ik heb het idee dat dit niet zo populair is in België. En dan vooral ook niet bij volwassen. Dat men eerder denkt dat dit iets is voor de jeugd, en dat ge eerder op een koersvelo moet gaan kruipen ofzoiets.

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie er toch regelmatig onderweg.
Inlinen doe ik niet, maar wel longboarden.
Misschien moeten we het topic wat uitbreiden naar al dit type sporten?
 
Ik zat vorige week nog te twijfelen me terug een paar aan te schaffen. Vroeger zoveel mee rond gereden... leek me t ideaal alternatief op lopen of fietsen :)
 
Het grote 'alles op wieltjes' topic ?

Als dit een skateboard-thread word spam ik hier direct mijn favo skatevids! :smurf:

Hier zie ik vaak mensen en zelfs gezinnetjes de zondag een toertje doen met hun inline skates, lijkt me een zeer leuk alternatief voor mensen die fietsen/wandelen beu zijn. Op skateparks nog geen tegen gekomen wel, meestal skaters, occasioneel een BMX-er en 1000 klein mannen met steps.:sop:
 
Als dit een skateboard-thread word spam ik hier direct mijn favo skatevids! :smurf:

Hier zie ik vaak mensen en zelfs gezinnetjes de zondag een toertje doen met hun inline skates, lijkt me een zeer leuk alternatief voor mensen die fietsen/wandelen beu zijn. Op skateparks nog geen tegen gekomen wel, meestal skaters, occasioneel een BMX-er en 1000 klein mannen met steps.:sop:
Ik heb ze al bezig gezien op area 51. Da is echt zot wat die kunnen.
En zoveel cooler dan die scooterkids die op de skateparken hangen.
 
Ik heb een vriendin die into rollerderby is, wat ook vrij badass is om live te zien.
 
Het grote 'alles op wieltjes' topic ?
Als dit een skateboard-thread word spam ik hier direct mijn favo skatevids! :smurf:

Hier zie ik vaak mensen en zelfs gezinnetjes de zondag een toertje doen met hun inline skates, lijkt me een zeer leuk alternatief voor mensen die fietsen/wandelen beu zijn. Op skateparks nog geen tegen gekomen wel, meestal skaters, occasioneel een BMX-er en 1000 klein mannen met steps.:sop:
Alles jullie dat willen, mag dat hoor :thumb:ook de titel
 
Ik heb da een tijdje op YT gekeken. Dat is echt cool. Alleen die stage names zijn echt zo cringe :’)
Haha, ja, maar dat maakt het ook weer heerlijk weird. Ik denk wel dat de regels in de VS anders zijn dan Europa. Filmpjes zagen er daar heel fysiek uit en die draaicirkel heeft een hellingsgraad, véél meer show ook. Hier plakken ze een omnisportzaal af en that's it.
 
Haha, ja, maar dat maakt het ook weer heerlijk weird. Ik denk wel dat de regels in de VS anders zijn dan Europa. Filmpjes zagen er daar heel fysiek uit en die draaicirkel heeft een hellingsgraad, véél meer show ook. Hier plakken ze een omnisportzaal af en that's it.
Zelfs de scheidsrechter had een nickname :')

Daar werd idd serieus geramd op elkaar door die blockers. Ma die runners moeten dan weer flink behendig zijn om daartussen door te zoeven.
Ja ik was fan.
 
Als dit een skateboard-thread word spam ik hier direct mijn favo skatevids! :smurf:

Hier zie ik vaak mensen en zelfs gezinnetjes de zondag een toertje doen met hun inline skates, lijkt me een zeer leuk alternatief voor mensen die fietsen/wandelen beu zijn. Op skateparks nog geen tegen gekomen wel, meestal skaters, occasioneel een BMX-er en 1000 klein mannen met steps.:sop:

Waar blijven die videos? :unsure:
 
Waar blijven die videos? :unsure:
Patience jong!

We zullen beginnen bij de helden. Iedereen kent Tony Hawk waarschijnlijk wel, dus die sla ik over. :p, De THPS games is waar het voor velen van ons begonnen is waarschijnlijk. Zelf duizend keer zitten kijken naar de stukjes van Rodney Mullen, held der helden! Die slaan we dus nooit over!


Jamie Thomas mag natuurlijk ook niet ontbreken.


Bob Burnquist


Een van mijn all time favoriete intro's ooit is Fully Flared van Lakai, echt kippenvel gekregen de eerste keer dat ik dat zag. Skate and Destroy nogal letterlijk genomen. Echt dikke aanrader.


Dan even fast forward en we laten de nostalgie wat achter ons

Aaron 'Jaws' Homoki, dude met een deathwish.


Technische hoogstandjes van Shane O Neill. De helft van de flips kan ik niet eens meer benoemen, technisch behoord hij echt bij de top en ik vind deze video zeer 'chill' gemaakt, heeft een ongelooflijk leuke flow.


David Gravette a.ka. captain dislocate. Zijn rough cuts zijn altijd de moeite :p


Evan Smith


Vorig jaar was Milton Martinez skater of the year en damn, die video heb ik toch een paar keer opgezet. Dat Martinez waarschijnlijk alles retestoned doet maakt het mogelijks nog indrukwekkender...


We gaan naar Worble! Woopie! (met het fantastische Cobra Man die de soundtracks doet)

Party Destroyer:


Chris 'Cookie' Coulborn


Manramp mag NOOIT vergeten worden!


Ook vrouwen krijgen (terecht) meer en meer aandacht in de skatewereld.

Nora Vasconcellos


MEOW Skateboards richt zich dan op meisjes/vrouwen, deze video straalt gewoon de fun van het skaten uit imo.


En dan enkele Belgen om af te sluiten:

Jarne Verbruggen.


Alex CruysBerghs


Maité Steenhoudt : deze is pas vorige week uitgekomen, een madam uit Antwaaaarp, toch enkele keren fameus plat gelegen met haar part.


En om af te sluiten, Real Street wedstrijd van X-Games! Hier krijgen enkele skaters elk jaar de kans om een part van 1 minuut te maken met 1 vaste filmer naar keuze. Vorig jaar won Chase Webb voor de 2de keer op rij en damn, das echt 1 minuut pure fun!


*en nu post ik 3 weken niks meer hier* (al ben ik er wrs een boel vergeten gelijk Joslin, Foy, Jaakko, Oliveira, De Silvas....)
 
Laatst bewerkt:
Die intro van Fully Flared, geen idee hoeveel keer ik die heb bekeken maar als het op VHS zou zijn was die nu al kapot.

Je bent wel Andrew Reynolds vergeten in je lijst met badassery. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: TsD
Djeezes christ, die Milton Martinez, wat een lefgozer. Die had al 3 keer dood moeten zijn.

Op zijn ender (die kickflip bij de carwash) heeft hij zijn voet gebroken de eerste keer. Check zeker de My War eens.

My War serie is sowieso de moeite, het aantal pogingen, keiharde valpartijen en andere zooi die er soms bij komt kijken voor 5 seconden video...

Ook kerel met een Deathwish (en op Deathwish): Pedro Delfino *klikkie*

Het stuk ervoor met Foy is ook zeker de moeite.

@Kid_C : hou u vooral niet in zou ik zeggen! ;-)
 
Die intro van Fully Flared, geen idee hoeveel keer ik die heb bekeken maar als het op VHS zou zijn was die nu al kapot.
Shit da's een zot filmke. Die eerste kickflip is trouwens zo clean :love: .
Ik vraag me af hoeveel er daar schade aan hun ogen hebben opgelopen. Die blazen puur fijn stof en grind in hun gezicht man... zot :eek:
 
Altijd immens respect gehad voor den Giger. Zo ne sympathieke pe.
En dit filmpje bewijst weer maar eens waarom hij gewoon bij de top hoort

 
Terug
Bovenaan