De grote 'alles loopt op wieltjes'-thread (inline skaten, skateboarden, etc.)

Ik ga deze thread nog eens omhoog 'poppen' (haha...:help:), maar de parts van Real Street 2021 zijn er.

Voor degene die het niet kennen: Real Street is een onderdeel van de X-games waarin gekozen street skaters x aantal maanden krijgen om materiaal te schieten om een part van 1 minuut in mekaar te flansen. Ze mogen maar 1 filmer naar keuze gebruiken. De part word dan beoordeeld door zowel jury als public votes. Leuke eraan is dat dit de enige 'wedstrijd' is voor street skaters (SOTY niet meegerekend) waar ge totale vrijheid krijgt. Ge kunt winnen door ongelooflijke technische dingen te doen, of door de meest sketchy shit uit te halen, of gewoon een part in te zenden waar het plezier van af spat etc etc...

Soit, de parts zijn te vinden op YT of mooi verzameld HIER .

Zelf ongelooflijk blij dat Axel Cruysbergh's meedoet, een Belg! En alhoewel ik waarschijnlijk op hem ga stemmen als steun ben ik wel het meest onder de indruk van Frankie Spears, Chris 'Coockie' Colbourn & Milton Martinez. Spears/Coockie vooral technisch/stijl en Martinez omdat die dude echt skate met een deathwish djees. :scream:
tnx 4 the tip

Nice indeed dat Axel meedoet. GoGoGo!!

Niet naar de tricks kijkende, is zijn movie wel niet zo catchy imo (montage, muziekkeuze, snelheid,...).

En lol die Martinez wilt gewoon onder een auto eindigen precies
 
Niet naar de tricks kijkende, is zijn movie wel niet zo catchy imo (montage, muziekkeuze, snelheid,...).

En lol die Martinez wilt gewoon onder een auto eindigen precies

Inderdaad, zijn part schiet er eigenlijk niet echt uit. Vermoed dat Martinez ook gaat winnen door het "woah"-effect. Alles in die minuut schreeuwt kicks/gevaar opzoeken. :p
 
Tips voor goede niet te dure instap inlineskates? Bedoeling is om er regelmatig een uurtje (of twee) mee te gaan bollen ipv te joggen of fietsen.

Zijn die van de decathlon wat?
 
@Niklas : als het je bedoeling is om wat tochtjes te maken, zou ik meteen met een groter type wielen beginnen. Minstens 2x90 of 3x100: dat bolt beter en filtert ev. slechtere ondergrond beter weg. Groter = beter in dit geval.

Heb je al ervaring en wat vind je "niet te duur"?

Ik vermoed ook dat 2dehands wel vol zal staan met skates zoals die Decathlon, het kan een interessante instap zijn.
 
@Niklas : als het je bedoeling is om wat tochtjes te maken, zou ik meteen met een groter type wielen beginnen. Minstens 2x90 of 3x100: dat bolt beter en filtert ev. slechtere ondergrond beter weg. Groter = beter in dit geval.

Heb je al ervaring en wat vind je "niet te duur"?

Ik vermoed ook dat 2dehands wel vol zal staan met skates zoals die Decathlon, het kan een interessante instap zijn.
Bedankt voor het advies, ga ik rekening mee houden!
En niet te duur, rond de 100euro max denk ik initieel. Maar als jij dan zegt: Niklas, daar vindt je niets deftig voor, dan kan dat gerust wat hoger. :)

Initieel dus liefst sub 100euro, en anders graag eentje met een goede prijs/kwaliteitverhouding.
 
Als je van Oost-Vlaanderen bent, is dit je eerste stop: https://dims.be/ de website wordt slecht up-to-date gehouden, maar een topwinkel.

Als je al ervaring hebt is deze een mooie: https://www.slidingtiger.eu/nl/Home/Skate/PS880272
Dat is wel meteen 3x110, dat bolt heel goed, maar je staat wel een stuk van de grond. Ook positieve ervaring trouwens met deze winkel.

'k Heb zelf ook al besteld bij Der Rollenshop DE
vb:
 
Niet van Oost-Vlaanderen helaas, maar echt bedankt voor het advies!
Wat is de invloed van de hoogte eigenlijk, aangezien je specifiek aangeeft dat je een stuk van de grond afstaat ?

Toevallig ook wat advies rond de knie/elleboogbeschermers etc? :p
 
Hoger is het iets minder stabiel, dus je moet al wat steviger in je schoenen staan. ;) Als je het mij vraagt, is 3x100 de sweetspot: de voordelen van grote wielen zonder een té lang frame. In ieder geval was 4x90 ook mijn instapper +10j geleden, terwijl mijn vrouw 1,5j geleden met 3x100 begonnen is en waar ze nog altijd op rijdt.

Qua bescherming: eerst een helm en polsbescherming, kniebeschermers enkel àls ze goed passen, je wil niet dat ze afglijden wanneer je ze echt nodig hebt. Wij hebben deze polsbeschermers: https://www.rollerblade.com/interna...accessories/protective-gear/x-gear-wristguard.
 
Terug
Bovenaan