De Gitaarthread

Proficiat, je hebt nu het perfecte excuus gevonden om een nieuwe gitaar aan te kopen :unsure:

In alle serieusheid, je kan misschien gewoon die noot weglaten of de vorige iets langer aanhouden? Op die snelheid gaat niemand dat merken. De tab op songster gaat t/m fret 22, als je daar de GP pro file van moet hebben, stuur je maar een PM. Werk trouwens zeker ook aan die bend skills, gezien de vele bends.
Revstar besteld, komt in september. Ook 22 frets. Ik speel nu de eerste 3 noten van die lick niet en begin op 22

de ontbrekende noot een octaaf lager spelen, met een pinch-harmonic is ook een oplossing (die dan nog eens past in het genre). Ken de solo wel niet.

Na een tweetal maanden oefenen op de gitaar van een vriend, heb ik mijn eerste gitaar gekocht, een Richmond RD-12-BK.

Ongelooflijk veel zin in!

IMG_1917.jpeg

De midlifecrisis is begonnen.
Na vijftien jaar heb ik er opnieuw eentje aangeschaft: een ESP LTD Deluxe MH-1000 EverTune en een Boss Katana 100 Gen 3, om de buren niet te veel te jennen.

In het verleden heb ik bijna twintig jaar gespeeld, zowel klassiek als elektrisch. Door onder andere tijdgebrek (lees: kinderen en studies) had ik uiteindelijk alles verkocht.

Ik moet zeggen: het is niet helemaal zoals fietsen. Je verleert het niet, maar mijn spel is wel verdomd roestig geworden.

BD69AE29-26CB-4A0A-8982-7B4109769FA9_1_105_c.jpeg

De midlifecrisis is begonnen.
Na vijftien jaar heb ik er opnieuw eentje aangeschaft: een ESP LTD Deluxe MH-1000 EverTune en een Boss Katana 100 Gen 3, om de buren niet te veel te jennen.

In het verleden heb ik bijna twintig jaar gespeeld, zowel klassiek als elektrisch. Door onder andere tijdgebrek (lees: kinderen en studies) had ik uiteindelijk alles verkocht.

Ik moet zeggen: het is niet helemaal zoals fietsen. Je verleert het niet, maar mijn spel is wel verdomd roestig geworden.

Bekijk bijlage 51720

Mooi beest! En goede amp, ik heb een 50 Gen 2 en die is méér dan luid genoeg op 0.5.

Om Rock & Metal techniek eens op te frissen, kan je misschien eens op https://www.tsmusicacademy.com kijken. Gratis is het niet, maar wel zeer veel content en goed voor relatief weinig geld. Je hebt wel de boeken nodig om te volgen :).

Mooi beest! En goede amp, ik heb een 50 Gen 2 en die is méér dan luid genoeg op 0.5.

Om Rock & Metal techniek eens op te frissen, kan je misschien eens op https://www.tsmusicacademy.com kijken. Gratis is het niet, maar wel zeer veel content en goed voor relatief weinig geld. Je hebt wel de boeken nodig om te volgen :).
Thnx,

Ik was die inderdaad al eens tegengekomen.Maar momenteel eventjes een patreon genomen op Bernth. Kwa techniek is die kerel geniaal. Zijn lessen zijn realistisch om te volgen, zeker in combinatie een een Guitar Pro 8.

Thnx,

Ik was die inderdaad al eens tegengekomen.Maar momenteel eventjes een patreon genomen op Bernth. Kwa techniek is die kerel geniaal. Zijn lessen zijn realistisch om te volgen, zeker in combinatie een een Guitar Pro 8.

Ik zou om eerlijk te zijn echt Stetina zijn werk in jouw materiaal opnemen, die mens zijn materiaal wordt al 40 jaar gebruikt om te leren of les te geven. Ik heb geen idee wat jouw skill level vroeger was, maar anders moet je ook eens de boeken Speed Mechanics of Total picking control (nieuw sinds vorig jaar) van hem opzoeken. Dat is dan weer geavanceerd materiaal, maar als je Bernth volgt, zal dat wel niet zo'n probleem zijn.

Verder ben ik niet echt zo'n fan van youtubers lessen :unsure:

Als linkshandige is aanbod al klein en een revstar lijkt mij een zalig ding om op te spelen. Ik begin de lick nu gewoon op 22 en speel em dan 1 keer minder

Terug
Bovenaan