Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De kogel is door de kerk: na 7 jaar is het tijd voor een tweede gitaar. Momenteel wat aant browsen en zien wat het wordt. Ergens ben ik enorm geinterreseerd in de Yamaha Revstar, altijd content geweest van mijn Pacifica maar wil mij ook niet blindstaren op 1 merk.
Andere merken:
- ESP
- Epiphone
- Jackson
Als er nog tips zijn laat maar weten. Wel even erbij zeggen dat ik linkshandig ben
Minimum 500 maximum 900Heb zelf nooit een Revstar gehad, maar moet zeggen dat ze mij ook wel intrigeren. Goed design en ziet er een veelzijdig ding uit.
Budget is hier misschien ook wel handig? Als het ietsje meer mag zijn, check dan zeker ook de linkshandige versie van de Starplayer TV van Duesenberg.
Is er een specifiek genre/doel dat je in gedachte hebt? Moet het een alleskunner zijn (bv. humbuckers met coil split) of wil je een humbucker/P90 gitaar om je Pacifica (ik ga ervan uit dat je een single coil model hebt) aan te vullen?De kogel is door de kerk: na 7 jaar is het tijd voor een tweede gitaar. Momenteel wat aant browsen en zien wat het wordt. Ergens ben ik enorm geinterreseerd in de Yamaha Revstar, altijd content geweest van mijn Pacifica maar wil mij ook niet blindstaren op 1 merk.
Andere merken:
- ESP
- Epiphone
- Jackson
Als er nog tips zijn laat maar weten. Wel even erbij zeggen dat ik linkshandig ben
Gewoon doen wat ik op de pacifica ook deed. Ik hou wel van die allroundness en de echt zware stuff kan ik dan ook wel als ik dat ooit wil. De pacifica heeft wel een humbucker bij mijIs er een specifiek genre/doel dat je in gedachte hebt? Moet het een alleskunner zijn (bv. humbuckers met coil split) of wil je een humbucker/P90 gitaar om je Pacifica (ik ga ervan uit dat je een single coil model hebt) aan te vullen?
Gewoon doen wat ik op de pacifica ook deed.

Wordt een tripje naar Keulen in december![]()
De formule is aantal gitaren + 1
Indien je bij een online shop besteld, kijken naar de return voorwaarden goed zijn zodat je de gitaar uitgebreid kan testen![]()
Ik zou eerder eerst kijken naar speelcomfort dan de prijs (uiteraard in de jouw gekozen prijsvork). Fender heeft een heel grote catalogus aan voorzetsels/namen met elk heel specifieke details die toch een (subjectief) verschil kunnen maken qua comfort.Tis zover, ik hunker al naar een nieuwe gitaar.
Budget +- 1K, ik zat te denken aan een Fender Stratocaster Vintera II. Die lijkt goeie kritieken te krijgen. En beste bang for your buck momenteel?
Alle tips zijn welkom. Ga ze een dezer eens gaan testen bij Van De Moer.

Zelf ook nog eens aan het kijken om gitaar te leren spelen. Ooit al een poging ondernomen maar heb er toen weinig van gebaklen wegens geen discipline.
Ben nu aan het kijken naar een nieuwe setup.
Als amp denk ik de spark positive grid 2(288€) vanwege de mogelijkheden.
Qua gitaar zit ik te twijfelen tssn de squier classic vibe 60 thinline tele of de Sire T7TV. De sire H7v heeft ook m'n interesse, maar die is weer een stukje duurder.
Qua klank wil ik vooral bluesy richting.
Ook 2dehands aan het zien, maar aangezien ik het beetje dat ik kon alweer vergeten ben en ook niet weet op wat te letten, ga ik dat maar laten. Ben er ook niet sociaal genoeg voor om te gaan testen in iemands living
Ben al eens bij van de moer in gent geweest, maar zelfde probleem. Spijtig dat de Keymusic in Sint niklaas niet meer bestaat.
thanks.Als het plaats mag innemen kan je misschien eens kijken voor de volgende amp: https://www.thomann.de/be/boss_katana_50_gen_3.htm . Ik heb Gen 2 en ben daar vrij content van.
Gitaar: Indien je online koopt, vooral kijken naar goede retour voorwaarden zodat je het toestel goed kan uitproberen.
Merci voor de input! Ik begin toch te twijfelen om niet voor een shortscale te gaan. Vroeger altijd op een standaard formaat gespeeld, maar bij Portrait of Tracy heb ik serieus gevloekt op mijn zogenaamd “te kleine” handen. Ik had een mooie ivoorkleurige Ibanez TMB30 zien staan en ben daarvoor gegaan toen ik ze kon testen. Klonk echt goed en speelde supervlot — voel me nu precies een reus.Die Morris zeker niet doen. Dat is een multiplex geval van tussen de 400 & 500 kg, met een hals van waaibomenhout. Die Fender Player is wel een goede. Werk bij Luthier is "een setup", dus afstellen halshoek, afstellen halskromming, op hoogte maken van de topkam, snaren intoneren en op de juiste hoogte leggen zonder dat ze doodslaan, elementen op de juiste hoogte zetten.
Nu wachten op de versterker en een plan van aanpak uitdokteren.