Elektrisch: tsja, zoveel smaken, zoveel instrumenten. Zelf ben ik van mening dat Leo Fender het gewoon juist had in 1951, en dat een Telecaster nog altijd de ultieme elektrische gitaar is. De Squier Classic Vibe 60's Custom Telecaster is een steengoede gitaar voor het geld, met de klassieke looks en de typische Tele-klank (voor alle Fender-oid gitaren is de Squier Classic Vibe trouwens de go-to serie om naar te kijken als je die gitaren wil aan een vriendelijkere prijs). Paar die met een Boss Katana versterker, en je hebt een ultieme "beginners"-set waar je jaren mee voortkunt.
Ik deel jouw mening aangezien mijn telecaster mijn nummer 1 gitaar is

Dit in combinatie met de Katana is inderdaad een goed startplatform.
Toch merk ik in de muziekschool waar ik les volg dat er bij de jeugd weinig enthousiasme is voor zo'n klassieke modellen.
De offset modellen van Squier doen het dan weer wel goed:
Ik denk dat ik dit al eerder gezegd heb hier, maar ik vermoed dat een eerste gitaar (en al zeker voor een jongedame) best ook een 'semi mode artikel' mag zijn. Men moet immers gemotiveerd zijn om dit instrument dagelijks op te pikken, dus een 'mooi' instrument helpt.
@fredenevy gewoon een lukraak voorbeeld, want ik weet niet of je richting akoestisch of elektrisch gaat en wat je budget is.
Stel dat de aandacht van je dochter getrokken wordt door dit instrument in de winkel:
Ik zou kunnen argumenteren waarom deze gitaar al dan niet geschikt is voor beginners in/of muziekgenre x, y of z, maar dat zou niet relevant zijn.
Elke (elektrische) gitaar is in zekere mate veelzijdig en jouw dochter moet het instrument vooral graag willen spelen, dus als zij deze zou uitkiezen (afhankelijk van jouw budget uiteraard) dan is dat waarschijnlijk de beste keuze.
Het enige wat ik zou aanbevelen is om voor een model te gaan met 6 snaren, een gitaar met 7 of 8 snaren is wellicht iets te moeilijk voor een beginner. Ook een jazz-achtige gitaar in combinatie met een versterker is opletten geblazen, dat kan ongewenste feedback (fluittoon) veroorzaken.