De frituur

Sowieso iemand van hier, wie was het?
Awel hé, met een frietsirene en een frietstrook was die brave man thuisgekomen zonder dikke boete en rijverbod.

Aan iedereen die allergisch is aan lage prijzen en/of sauzenoverload, gelieve niet te klikken

IMG_9111.jpeg

IMG_9112.jpeg0C090CEF-FB7A-45EE-8E4D-0A4EBC4BF025.jpeg

Volgende week saus in een potje, maar ze waren écht goed!

Echt ranzig drijvende frieten maar de frieten droog zien er wel echt goed uit! Ook goede prijs en dat is ook wat telt! :love: :love: :love:

Gisteren naar taverne De Koekoek in Oostende geweest. Daar kreeg ik een magere kleine portie frieten en een halve kip die ik moest delen met de vrouw des huizes. Een extra portie frieten en/of chicken wings was teveel gesmeekt. Ik mocht niet.

Maar, beste mensen. Vanaf donderdag is ze 1 weekje weg!
G E N I E T E N van de frituur!

EINDELIJK! 😍

Slechte foto, maar beter dan geen en smaakte echt heerlijk. Pakje met pepersaus en mayonaise, veggie bitterballen en veggie kipkorn:

1761031985986.jpeg

bij ons zijn er heel veel vleesjes gewoon al 5 of 6 euro. Mijn frituur is al met voorsprong het duurste bij de voorbeeldbestelling van hierboven.
Dat is dan nog is in een 'arme' buurt van Antwerpen en het is een frituur die heel goed marcheert.

Mini Vuurvreter 6.40€
Shaslick 6
Twijfelaar 4.90
Vuurvreter 4.50
Loempia 6.70
Grizzly 6
Vleeskroket 2.60 (amai dat is goedkoop)
Bicky mexicano 8.4
Amai vroeger was ne Sito duur en dat was 3.20 of zo :o Ik let daar eigenlijik niet echt op bij onze frituur dus geen idee wat dat allemaal kost.

Vorige week wel eindelijk nog eens geweest, ik denk dat het een maand geleden was. Bicky Orange en een speciale Sito met paprikatjes en samourai op. Wel lekker.

Is er een nieuwe lichting aardappelen ofzo?
Ik merk dat de laatste maanden de kwaliteit van frieten in mijn frituur altijd wisselend was, maar de laatste 3 weken heb ik plots de beste frieten ooit. In plaats van overbakken frieten zijn ze nu perfect, krokant vanbuiten en heel zacht vanbinnen. Ben ik de enige met die vaststelling of is er een nieuwe oogst van aardappelen geweest?

Ik merk dat de laatste maanden de kwaliteit van frieten in mijn frituur altijd wisselend was, maar de laatste 3 weken heb ik plots de beste frieten ooit. In plaats van overbakken frieten zijn ze nu perfect, krokant vanbuiten en heel zacht vanbinnen. Ben ik de enige met die vaststelling of is er een nieuwe oogst van aardappelen geweest?
De frietaardappelen worden idd sinds 2-3 weken gerooid, dus als je het nu al merkt is het een frituur met verse frieten.

Idd nieuwe aardappelen + HEEL groot verschil in de gebruikte aardappelsoort die dan ook nog eens sterk wijzigt in functie van de tijd - praktisch voorbeeld:
  • Vandaag kan je ook heerlijke frietjes maken van Charlotte aardappelen, in Januari 2026 zal dat haast niet meer lukken - een frituur die dan beslist om Bintjes te gebruiken en die correct gaat bakken: daarvoor gaat menig mens 5 andere frituren voorbijrijden.

Als je het daar eet krijg je het op een bord.

Dat is wel zalig want zo zijn de kruiden overal net zoals de saus in plaats van alleen maar op een paar frieten die bovenaan liggen.

Idd nieuwe aardappelen + HEEL groot verschil in de gebruikte aardappelsoort die dan ook nog eens sterk wijzigt in functie van de tijd - praktisch voorbeeld:
  • Vandaag kan je ook heerlijke frietjes maken van Charlotte aardappelen, in Januari 2026 zal dat haast niet meer lukken - een frituur die dan beslist om Bintjes te gebruiken en die correct gaat bakken: daarvoor gaat menig mens 5 andere frituren voorbijrijden.
Bintjes zijn ondertussen vervangen door fontane of challenger hoor als frietaardappelen. En dat os net de kunst van een goeie friturist, namelijk van al die verschillende rassen en met verschillende kwaliteiten en omstandigheden toch goeie frieten bakken.

Naar een frituur in de buurt geweest, eigenlijk diegene op de kortste afstand maar waar ik al dikwijls

1) slechte frieten had
2) niet vriendelijk, ik haat onvriendelijke mensen in de horeca

Opnieuw een poging gewaagd en zeer goed meegevallen. Frietjes waren uitmuntend!

Ze hadden ook enkel jupiler 50 cl, niet erg natuurlijk. Eentje voor’t wachten en eentje voor thuis :lol:

Bekijk bijlage IMG_0190.jpeg

Bekijk bijlage IMG_0191.jpeg

Naar een frituur in de buurt geweest, eigenlijk diegene op de kortste afstand maar waar ik al dikwijls

1) slechte frieten had
2) niet vriendelijk, ik haat onvriendelijke mensen in de horeca

Opnieuw een poging gewaagd en zeer goed meegevallen. Frietjes waren uitmuntend!

Ze hadden ook enkel jupiler 50 cl, niet erg natuurlijk. Eentje voor’t wachten en eentje voor thuis :laugh:

Bekijk bijlage 45224

Bekijk bijlage 45225

Welke frituur?

Terug
Bovenaan